Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Nivazka (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53681)

-A- 05.12.2008 19:46

Nivazka
 
4 Liiteet
Tulipa hommattua tämmöinen jokapaikankulkine josta olisi tarkoitus tehdä jokapäiväiseen kaupassa käymiseen ja maastossa mönkimiseen tarkoitettu laitos ja totta kai tieliikenne käyttöön.

La tuskaa 06.12.2008 19:27

Hyvä aihio näkyy olevan sulla. Tuosta saa monenlaista aikaan. Hyvä homma että on alkanut tuleen näitä niva projekteja tänne et saa porukka nähä mikä se on aito maastoauto :D

Jappi 07.12.2008 01:29

Hait sitte Hyrskältä tuon nivean,no eipä tarvii enää kysellä siitä :)

-A- 07.12.2008 15:25

Juu, Hyrynsalmelta hain kun ei ole kuin vaivaiset n.600km yhteensuuntaan välimatkaa.

-P- 16.12.2008 15:33

Juu, kauas meni NidZilla, tuo keulakoriste on aika selvä tuntomerkki :D
Hyvä, että pääsi arvostavaan kotiin, minulla tuo olis jääny aika paitsioon ja ehkä menny jopa pilallekkin...

Kokeilin minä sen verran uutta kulkupeliä, että saa sillä ehkä mönkkärin pois hajettua, jos ei ihan huonoon paikkaan jää. Sitä ihmetteleiksin vieläkin, että pääsin Nivalla sinne, mihin olin mönkkärilläkin mennyt. Ja vielä peräkärryn kanssa. Ja sitten mönkkäri kyydissä takaisinkin vielä...kova peli oikeestaan.

Minne teillä on lumet lähteneet???

Ja tuo Japin maininta Hyrskästä kyllä vittaa siihen, että mies on jostain täältä päin???

-A- 16.12.2008 15:42

Juu sen verran olen käynyt kokeilemassa että hyvinpä tuntuu menevän maastossa.
Kulkine alkaa olla levikkeitä vajaa katsastuskunnossa, takajarruistakin tuli ehkäpä liiankin pitävät, jänskä nähä mitä katsastusukko sanoo.

Eihän meillä täällä etelässä lunta ole kuin vähä kasalla, onpi satanut sen verran vettä että suli pois.

-P- 16.12.2008 16:56

Sinähän oot laittanut tosissaan tohinan päälle, kun nyt jo leimakunnossa.
Jäikö mulla sinne NIvan kyytiin lapioita tms, meillä oli jossain vaiheessa parikin rautalapioo, mutta nyt ei löydy yhtään :D

-P-

-A- 16.12.2008 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -P- (Viesti 515626)
Sinähän oot laittanut tosissaan tohinan päälle, kun nyt jo leimakunnossa.
Jäikö mulla sinne NIvan kyytiin lapioita tms, meillä oli jossain vaiheessa parikin rautalapioo, mutta nyt ei löydy yhtään :D

-P-

Äkkiäkös sitä nyt ehjän kulkineen katsastuskuntoon laittaa:D
Ei ollu kyllä yhtään lapioo jäänyt, en ainaskaan ole sieltä sellaista löytänyt.

-P- 16.12.2008 20:19

No joo, ne on jossain lumen alla lasten jäljillä(tai isän):p
Pah, ne roikkuikin varaston seinällä naulassa:rolleyes:

Joo, Niva oli yllättävän hyväkuntoinen kulkineeksi, joka oli viimeksi rekisterissä -96.

Se oli jo kohtuu hyvä, kun tuli minulle, fiksasin vaan pyyhkijät ja pesurin, muuten pelas valot jne.

-P- 28.01.2009 12:42

Nyt on pakko minun päivittää tätä, kun ei isäntä itse...

Eli Nivazkan alle on ilmestynyt panssari, hardoxia 3mm kerros ja 50*100*5mm RHS-palkit helmoihin. Periin on kulkeutunut lukot ja välitysrattaatkin on kehissä, jotta jaksaa kulkea hiljaa. Suunnitelmissa Antilla on vielä elimensiirto kaasariosastolle ja kirkkaan oranssi väritys.

Leimaamisen on vielä estänyt ystävämme AKE ja paperisota vanhojen omistajien osalta, kun tuo vehje ei siis ole ollut rekisterissä yli 10 vuoteen.

-P-

Ande 28.01.2009 13:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -P- (Viesti 528807)
Nyt on pakko minun päivittää tätä, kun ei isäntä itse...

Eli Nivazkan alle on ilmestynyt panssari, hardoxia 3mm kerros ja 50*100*5mm RHS-palkit helmoihin. Periin on kulkeutunut lukot ja välitysrattaatkin on kehissä, jotta jaksaa kulkea hiljaa. Suunnitelmissa Antilla on vielä elimensiirto kaasariosastolle ja kirkkaan oranssi väritys.

Leimaamisen on vielä estänyt ystävämme AKE ja paperisota vanhojen omistajien osalta, kun tuo vehje ei siis ole ollut rekisterissä yli 10 vuoteen.

-P-

Kiitoksia Pekka päivityksestä.
Juu tosiaan Hiukan on tullut näperrettyä tuota kulkinetta siihen malliin jotta uskaltaa sen sitten maastoon muiden sekaan viedä.
Ihan ensiksi siihen piti taikoa jarrut kun taka-akselilla niitä ei ollut olemassakaan. No tilasinpa sitten itänaapurista kaikki uudet jarruosat niin eteen kuin taaksekin ja a vot, kyllä nyt pirssi pysähtyy kuin seinään. Seuraavaksi piti alkaa puljailemaan vähän suojauksia, joten helmat vaihtoon ja alustaan panssaria. Sitten piti päivittää nuo renkaat kun 235 cuulveit allterrain pinnalla ei oikein napannu niin laitoin siihen 31x10,5x15 Sirocot, jos ei muuta niin tuli ainaskin näyttävän näköinen (omasta mielestä).
No perskeles ku vaihto rattaat suuremmiksi niin alkoi välitykset oleen liian harvat joten taas yhteyttä itänaapuriin ja tiuhempaa välitystä ja samalla lukot molempiin päihin, kysyivät vielä että pannaanko samalla jakolaatikkoon kanssa uudet välitykset? En ottanut vielä.
Nyt ei puutu enää kuin levikkeet niin kottero alkaa olemaan katsastuskunnossa.

Paperisotakin on jo voitonpuolella joten senkään puolesta ei ole enää estettä katsastukseen.

Kuvia ei tullu otettua mutta kunhan saan tuon uuden kirkkaan oranssin värin päälle niin sitten tulee kuvia.

apiaani 28.01.2009 13:28

Paljos lukot makso? ja minkä tyyppiset ne on?

Ande 28.01.2009 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 528813)
Paljos lukot makso? ja minkä tyyppiset ne on?

Tiukattavat kitkalukot ja tuttu kaveri teki ne välityksineen. Hintaa en saa kertoa ikävä kyllä, mutta voin kyllä kysellä jos hän tekisi niitä lisää ja mihin hintaan. Itse olen kyllä tyytyväinen työn laatuun ja niiden toimivuuteen.

Rekisteröimätön 30.01.2009 10:01

Kyselepäs hintoja.

Rekisteröimätön 30.01.2009 20:35

Ehtoota !

Ymmärsinköhän mä nyt oikein että Nivaan saa venäjältä jakolaatikon välityksiä ?
Jos, niin paljonkohan on hintaa...



Nyypi Kurikasta

Ande 31.01.2009 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 529538)
Ehtoota !

Ymmärsinköhän mä nyt oikein että Nivaan saa venäjältä jakolaatikon välityksiä ?
Jos, niin paljonkohan on hintaa...



Nyypi Kurikasta

Kyllä Nivaan saa Venäjältä ihan mitä osia vaan ja jos ei satu juuri sitä osaa olemaan niin ne pojat ottavat ja tekevät sen.

Ande 22.03.2009 14:08

4 Liiteet
Pikku päivitys.
Levikket hajos heti ensimmäisellä metsäreissulla ja etupään korotuspalatkin tulivat vasta sen jälkeen.
Enkä vielä ole kyllä katsastanutkaan vaikka paperisota on jo valmis. Ehkä sitten keväämmällä tulee vielä leimattuakin tuo rakkine, jänskä nähä miten käy.

-Juuso- 22.03.2009 15:54

Kevennetään auto --> levikkeet läx pois. Hyvä hyvä.
No miten se automaagi pallero --> hieroo käsiä.

Ande 22.03.2009 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 545267)
Kevennetään auto --> levikkeet läx pois. Hyvä hyvä.
No miten se automaagi pallero --> hieroo käsiä.

Tuossahan se pallero pihalla seisoo tällähetkellä muuten päivittäisessä työajossa.

La tuskaa 23.03.2009 22:04

Hyvän näköinen nivaska tulee sullekkin :D Pitäishän tuota alkaa maalaus hommia suunniteleen pikkuhiljaa kun alkaa toi maalaus tilakin oleen päivisin jo lämmin. Onkohan ne lukot sulla minkälaiset??

-P- 24.03.2009 12:52

Vai antautu levikkeet jo heti, nojeilit sitten kunnolla :D

Ei ne minulla mitään virkkaneet, vaikka puihin nojailin jne, taisin ajaa helläkätisesti :rolleyes:

Mukavaa kateltavaa, kun noin autoa tehdään!
Siis omaa vanhaa...

-P-

Ande 24.03.2009 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -P- (Viesti 545910)
Vai antautu levikkeet jo heti, nojeilit sitten kunnolla :D

Ei ne minulla mitään virkkaneet, vaikka puihin nojailin jne, taisin ajaa helläkätisesti :rolleyes:

Mukavaa kateltavaa, kun noin autoa tehdään!
Siis omaa vanhaa...

-P-

Juu no mää otinkoin pois ne sun laittamat levikkeet ja laitoin tilalle suoraan koslan valmistusmaasta tulleet omat levikkeet ja nehän ei sitten kestänyt yhtään puihin nojailla, tosin osasyynä levikkeiden hajoamiseen oli kyllä sekin että takapää joustaa niin pirusti että otti kumekset kiinni sisään joustoissa.
No eipä hätää, rälläkkä kätöseen ja pyöränaukkoja suuremmiksi, nyt ei enää pitäisi ottaa kumit kiinni ja levikkeiksi tulee parlokit niin ne kestääkin hiukan nojailla.

Lukot on ihan kitkalukot ja nekin suoraan alkuperäisvalmistusmaasta. Tulee hyvä kun käyttää alkuperäisiä osia, heh heh.

-P- 24.03.2009 16:09

Jumankekka, vielä isommiksi aukot :D
Jouduit ilmeisesti jo sitä sisäpeltiäkin reeraamaan. :p

Ihan lämmöllä kyllä muistan tilannetta vuosi sitten, kun koeponnistettin kisan reittejä ja samaan kohtaan, mihin leipoi Niva, leipoi myös Modi-luokan Berttakin. Ja sitä kun hain mönkkärin pois suolta, kun se hajosi...

Oi aikoja, oi kulkuneuvoa :cool:

-P-

Ande 24.03.2009 17:23

Joopa kaaret on leikelty sisäpuoleltakin ja muotoiltu uudestaan jotta ei ottaisi enää kiinni. Etuiskarit pitänee vaihtaa pidempiin, nyt kun laitoin nuo korotuspalat sinne ylätukivarren ja yläpallon väliin niin jääpi omat iskarit lyhkäiseksi.

Että näin tälläkertaa ja päivittelen taas kunhan taas saan jotakin aikaiseksi, viimeistään kun on uusi väri päällä.

La tuskaa 24.03.2009 22:23

Mulla on 850 volvon taka iskari edessä. Aika suoraan sopi ja on pituutta.


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).