![]() |
UAZ koputtaa, Neuvoja kaivataan
Ajelin tänään UAZilla normiajoa kunnes yht,äkkisesti alkoi kuulumaan koputtavaa ääntä. Mielestäni ääni tulee takaa ja kuuluu auton rullatessa(kytkimen asennolla ei väliä) Ääni lakkaa kuulumasta(tai ainakin huomattavasti vaimenee) vauhdin pudottua n.20 km/h. Väittäisin äänen tulevan takaa, toki varmaks ei pysty sanoo. Ääni kuuluu neliveto päällä ja ilman.
|
Takakardaanin pultit jakolaatikon päässä löystyneet;)
|
Onko näin käyny ennenkin?
|
Usein ovat löysällä>vi..umainen kiristää
|
Hyvä,hyvä. Täytyy tarkistaa ASAP aamusta. Nyt saa sentään unta, Meinas vituttaa jo ihan reppahasti. Kiitos. Jos vika ei oo tossa piinaan lisää.
|
Helppompi kiristää jos ottaa ohjaamosta ne vaihteiston suojat pois. Mut ei maksa vaivaa.
Jos on pultteja pudonnut niin muistaakseni nuo kardaanin pultit oli melko tieheä kierteisiä. |
... ettei olis Jolkkosen takki oven välissä :D
|
Lainaus:
Omassa alkoi pysymään paremmin kiinni kun laitoin lukkoliiman kanssa kiinni. |
Ei ollu kardaani löysällä. Kattelin alustaa lävitte enkä löytäny mitään syytä ko. ääneen. Ääni katos yhtä-äkkiä kun oli tullukkin itsestään??? Neuvostoliittolaista itseitsensä korjaavaa avaruusajantekniikaako?
|
Minulla ainakin sähkövikoja tulee ja menee itsekseen. Kaikenlaisia pieniä sivuääniäkin silloin tällöin.
|
Joo. Pitäs aina koettaa muista mimmosesta tuotteesta on kysymys....Pääasia kun liikkuu. Ja sehän liikkuu
|
tukilaakeri löysällä
Lainaus:
|
No ei oo laakeria. Ei se mikään linja-auto ole.
|
Aika harvassa maasturissa vissii on tukilaakeria uutena??
|
Mulla kävi niin, että tasaisesti ajaessa paukahti ja vaihdekepit heilahtivat hyvin voimakkaasti, vauhti ei pudonnut, eikä muutakaan huomannut. Peruuttaessa tuntui auto vääntyvän ja kun painoi kytkimen pohjaan auto palasi 10 cm takaisin.
Tällöin alkoi myös naksutus. Vaihdoin vaihdelaatikon, siinä oli muutakin vikaa. Naksutus ajaessa säilyi. Vaihdoin jakolaatikon; ei vaikutusta. Autolla ajettu pamahduksen jälkeen n. 300 km. Peruuttaessa auto edelleen käyttäytyi omituisesti. Kaverin peruuttaessa katsoin auton alle ja kardaani nyki omituisesti. Vika perässä? Tilasin uuden perän, mutta toimittaja pyysi laskemaan hampaat perän kehärattaasta. Pojan pyörittäessä rengasta, sormi öljyntäyttöaukosta tunnustellen hammaspyörän hampaita. Kiva huomio, kolme peräkkäistä hammasta puuttui. Autolla ajettu pamahduksen jälkeen 350 km. On toleranssit kohdallaan. Perä vaihdettiin ja kaikki toimii OK. |
Sivu luotu: 05:57 (GMT +2). |