![]() |
hj:n hidas neliveto ei kytkeydy
HJ61:
sähkönapista neliveto toimii. Kepillä ei kytke hidasta nelikkoa päälle. Mitä hel |
liekö kuten HDJ ssä, anturi laatikolla, joka huomaa kepin tulleen L4 asentoon, jottei olis sökönä
|
Nythän se on hyvä, voit valita vapaasti haluatko vekslata peräkärryä hitaalla takavedolla, vai möyriä maastossa hitaalla nelivedolla.
Jotku tekee tuon muutoksen ihan tahallaan. |
Anturi rikki, liitos irti, johto poikki... parempi se miun mielestä tolleen on, vaikkakin joskus unohtaa nelikon kytkeä päälle.
Helpottaa vekslausta ahtaissa paikoissa ja murrosrikon sattuessa saa etuvedon pois päältä ja voi siirtää autoa parempaan paikkaan jollei murros hajoa siten ettei renkaat käänny. |
Minusta ongelma haiskahtaa siirtohaarukan suuntaan, koska napista ku painetaan ni siellä tappi painaa nelikon silmään. Kepistä ku kytketään ni kytkee automaattisesti nelikon. Taisin selittää mahdollisimman epäselvästi. Sama ongelma omassa hojossa muuten muttei mee nopee alue silmään. Ja siellä on kuulemma haarukka jumissa
|
Lainaus:
Kun vedät kahvasta hitaan puolen päälle niin siellä kepin juuressa on anturi joka huomaa että:AHAA! Hidas puoli on kytketty, päästänpä sähköä läpi. Ja johtojen päässä on sama magneettiventtiili joka toimii myös sisältä napista painamalla, ja se magneettiventtiili taas päästää lävitseen alipainetta joka imaisee sen jakolaatikon päässä olevan alipainekellon avulla siirtohaarukan (ja holkin) taka- sekä etukardaaneille menevien akselien rattaiden päälle. (Ja niiden akselien välissä on vielä yksi ratas jota kautta voima kulkee päälaatikolta.) |
Mulla on samallatavalla omassa hj:ssä, napista lähtee vasta päälle, eikä se haittaa suoraa sanottuna vittuakaan, ihan hyvä oikeestaan vaan
|
Lainaus:
Ongelma oli siinä kun älysin vasta viiveellä, että saahan sen hitaan puolen toimimaan joka nurkasta kun länttää vielä sähkönapista 4wd päälle. |
Sivu luotu: 18:00 (GMT +2). |