![]() |
Proto vai Moggi
No nyt tuli tenkkapoo mulle :
Moggi vai Proto ? Kertokaas ny mulle kumpasen ottas ? Diesel, 2-3 akselia, kaikki saatava lukkoon, 40"+ renkaat saatava mahtumaan, turpo / riittävän iso kone. Kaippase pitäs kilpiinkin laittaa... Niijuu, joutuu vetämään tota Willeä kärryllä eli 5 tonnia abt kärryssä.. Mielipiteitä mielenkiinnolla odottaen: Sipoon sählääjä |
Proto valmetin kiukaalla ja modatuilla kardaaneilla.
Mun mielipide! |
Unimogeista en tiedä mitään, proto-sisuista jotain...
-Unimoggeja on paljon eri malleja, protoja karkeasti ottaen vain yksi. -Pienimmillä mogeilla ei vedetä Willeä, isommilla kyllä hyvinkin. -Unimog on kallis, proto suhteellisen halpa. -Proton Leyland on mainettaan parempi moottori, mutta varaosien hankkiminen vaatii kekseliäisyyttä. -Valmetin moottoriin löytyy osia helposti. -Protoja oli puolustusvoimilla aikoinaan noin 400 kpl. -Protossa on vakiorengastus 43,5". 14.00-20 "Masin renkaat" ovat 49". Isommat renkaat sopivat heittämällä alle, ja ovat halpoja ostaa käytettynä. (esim allekirjoittaneelta :D) -Mogissa joustaa kierrejouset, ja protossa runko, tarkoituksella -Protoissa oli Leylandia vapaasti hengittävänä, ja ahdettuna. Valmet on aina ahtamaton. Jälkikäteen ahtaminen ei ole ongelma. -Porttaali-akselinen Moggi omaa hyvän maavaran. Suora-akselisessa sisussa on myös kohtalaisesti, erityisesti isoilla pyörillä. -Ahtamattomat Protot ovat tien päällä melko hengettömiä, maastossa tehottomuus ei niin haittaa. Mutta ovatko kaikki Mogitkaan tykkejä..? -Onko kaikissa mogeissa lukot akseleissa? Sisuissa on. Lainaus:
|
Moggi
Uudemmalla turbokoneisella Mogilla onnistuu vetäminen hienosti, kiltisti tulee Mäyris perässä trailerilla, Mäyriksen paino jokseenkin neljä tonttua ja traikku 800kg . Sisämelu on ihan kun tavallisessa 90-luvun pakettiautossa ja radion kuuntelu onnistuu mukavasti. Kierrejousialusta on mukava ja toimiva kadulla ja metsäpoluilla. Käytännössä kaikissa Mogeissa on lukot. Mutta kuten sanottu, on kyllä huomattavasti hinnakkaampi kun Proto. Huonokuntoisen Mogin hinnalla saa suunnilleen kolme Protoa ja hyväkuntoisten yksilöiden (kun niitä löytää) hinta on todella pilvissä.
Itsellä vähän tämän tyylinen mutta alle satkun ajettu, ei tosin näin kallis, mutta siis doppelihytilla ja viidellä puolikuppipenkillä. Samanlainen takakoppi odottaa asennusta. Hemmetin mukava laite, 49-21-20 Irokit sopii alle just mukavasti.... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1 |
Meiltä duunista just poistettiin yksi unimog. Voi olla että on viellä myynnissä veholla, ainakin seisoo pihalla viellä.
Sillä kyllä vetää ja on lukot akseleissa. Löytyy myös ilmastointi, 230v hydr.agrekaatti jne. jne. Sillä on ajettu varmaan huimat 2500km eikä käyttötuntejakaan ole sen enenpää. Vuosimallista en ihan varman mutta oliskohan 2004(?) malliltaan muistaakseni U5000. Se on viellä ns. military versio eli sillä saa kuskata räjähteitä. Mutta hinta on ihan varmasti, kuten Koo-Pee sanoi aivan pilvissä! Meillä siinä oli lavalla erillinen kompura omalla moottorilla. Huonoa siinä on se, et se on sillä kusipäisellä joystick vaihteistolla. Ja se on huono niin tiellä kuin maastossa. Noilla spekseillä mä ettisin protoa. Niin no tässä se on: http://www.porssilehdet.fi/linja-aut...00-509204.html ja hinta vaan 89500euroa -sami- |
Sivu luotu: 03:09 (GMT +2). |