Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pakokaasulämpömittari (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52847)

diakka 14.11.2008 09:45

pakokaasulämpömittari
 
hommasin kyseisen kikottimen ja mietin että mikä oisi järkevin paikka anturille?löyty suht halvalla kun vertaa muihin paikkoihin mitä maksanu mittarit.
http://www.raak-racing.com/shop/inde...chk=1&Itemid=1

Repro 14.11.2008 12:10

Primääriputkiin kierreholkit joihin saa anturin sovitettua ja voi tarkkailla sylinterikohtaisia lämpötiloja.
Tai sitten ihan kollektoriin niin saa yleisen lämpötilan selville.

diakka 18.11.2008 16:44

mikä tossa on semmonen lämpötila mikä ei sais ylittyä tai alkaa paikat sulamaan?jos nyt pääsis parantelemaan taas meno- ja ruokahaluja.

mikkoimp 18.11.2008 17:48

900 itse olen pitänyt

-MaTTi- 18.11.2008 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja diakka (Viesti 507785)
mikä tossa on semmonen lämpötila mikä ei sais ylittyä tai alkaa paikat sulamaan?jos nyt pääsis parantelemaan taas meno- ja ruokahaluja.

Olisko 650°C turvallinen raja?

mikkoimp 18.11.2008 21:17

kyllä ne korkeammalle sietää ihan turvallisesti päästää..
joku 800 alkaa olemaan siinä rajoilla että sen yli en päästäisi, tuo 900 alkaa olemaan liikaa..

edit: tietysti riippuu autostakin, onko alkuperäinen turbo vai ei, öljyruiskuja männille jne...

-MaTTi- 19.11.2008 00:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 507917)
kyllä ne korkeammalle sietää ihan turvallisesti päästää..
joku 800 alkaa olemaan siinä rajoilla että sen yli en päästäisi, tuo 900 alkaa olemaan liikaa..

edit: tietysti riippuu autostakin, onko alkuperäinen turbo vai ei, öljyruiskuja männille jne...

Jaa, suottahan mä oon sitten himmaillu... :) no, en ehkä kuitenkaan. Alumiinihan sulaa jossain noilla main (650°C), jotenkin tuntuisi loogiselta pitää raja siinä. Ja omasta mittarista loppuu jo asteikkokin 900°C:ssä.
Hetkellisesti (muutamia sekunteja) tietty voinee käväistä tuolla 800°C rajoilla ilman pelkoa.

Ja paikallakin varmasti merkitystä, itellä anturi on vasta downpipessa.

revu 19.11.2008 06:56

eikös ameriikan isännät asenna sen anturin downpipeen?? siellä kai se pakokaasu on jo ainakin 100c viileämpää.

Taro92 19.11.2008 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja revu (Viesti 508037)
eikös ameriikan isännät asenna sen anturin downpipeen?? siellä kai se pakokaasu on jo ainakin 100c viileämpää.

Minulla oli vähän aikaa mittari molemmin puolin turboa ja eroa oli jopa 150 astetta kovassa kiihdytyksessä, yllättävän paljon jäähtyy parinkymmenen sentin matkalla.

Repro 19.11.2008 21:33

Ameriikan isännät joutuu asentaa sen downpipeen ettei tartte haastaa mittarinvalmistajaa raastupaan jos anturi sattuu sulamaan tjs. ja murusia lentelee turbiinisiipeen.
Lämpötilat riippuu vähän siitä onko bensa- vai dieselmoottori?

gikseri 01.01.2009 15:19

Mitä tässä olen itse asiasta kysellyt, niin on neuvottu laittamaan mittari ennen turboa, pakosarjaan. Lämpötila kuulemma vaihtelee turbon jälkeen ahtopaineesta yms. johtuen. Ja ilmeisesti sopiva lämpötila ennen turboa olisi jotain 900asteen paikkeilla diesel koneessa.

Itsekkin olen vielä vähän kahden vaiheilla että asennanko mittarin down pipeen vai pakosarjaan. Kun sitäkään ei tunnu kukaan tietävän et mikä olisi sopiva lämpötila dp:sta mitattuna.

Matti_83 01.01.2009 17:37

Laita vaan ennen turboa mahdollisimman lähelle pakoventtiiliä sieltä se lämpötila pitää mitata, ei sillä ole mitään merkitystä paljonko lämpö on turbon jälkeen


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).