Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   3.3 d patrollin turbotus?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52472)

MotorPsycho 03.11.2008 21:47

3.3 d patrollin turbotus??
 
asiasta mitään tietämättömänä, aina on ollut et kuutiotuumat korvaa ahtimet ja matalakierroksiset dieselit ei tarvitse olla tehokkaita. noh satuin ostamaan sellaisen ahdin paketin jossa on switserin s2 ahdin"vai miten se nyt oli" ja laatikollinen letkuja ja putkia. kymysys olis et, kannattaako enää laakeroida ja paljonkohan maksaa laakerointi kun minusta siinä on liikaa väljää, letkuja on mut mihin tulee syöttöpumpulle ja muualle??, dumppeja on kaksi toinen ennen turboa pakopuolella ja toinen normi paikassa. on vaparin pakosarjasta jatkettu putkea turbolle, se pakopuolen dumppi?? on yhdistetty ulos menevään pakoputkeen yhdysputkella ja siinä on rehellinen auton venttiili tms.tarkoitus onkohan et jos turbo ei kerkeä pyörimään niin se työntää liiat ulos?... on outoa kun on koko elämänsä ollut autojen kanssa tekemisissä ja tuo turbo ja diesel on niin ihmeellinen ja uusi asia.

Repro 03.11.2008 22:15

Kuulostaa ihan meikäläisen hätäisesti duunaamalta setiltä, dumppi ja hukkaportti on nimim.Geswas sorvaamat.
Näyttääkö osat tutuilta?
http://pirate4x4.com/forum/showthrea...5386&highlight=
http://forums.offipalsta.com/showthr...turbotus+kuvia

Se ennen turboa oleva on hukkaportti johon tulee ohjausletku ahtoputkesta, se siis aukeaa mikäli ahdot nousevat liikaa -> päästää pakokaasut turbon ohi downpipeen -> ahdot laskee, pitäisi olla avautumispaine säädettävissä sillä pultilla mikä on päässä

Se toinen on Dump valve josta menee ohjausletku kaasuläpän alle imusarjaan, aukeaa siis paine-erosta kun kaasuläppä on kiinni (toisella puolen mäntää paine ja toisella puolen alipaine), säästää turboa kummasti kun kaasuläpän sulkeutuessa ei tule paineiskua turbon siiville vaan ylimääräiset ahdot menee pihalle, vaikuttaa positiivisesti myös turbon heräämiseen esim.vaihtotilanteessa.
Se muuten melko EVO versio ertasetanista sorvatulla männällä, ei siis sisällä mitään kalvoa tai männänkaraa. Pelkkä muovimäntä (kevyt ja nopeatoiminen) ja jousi.

Kauhea turaus tuo kyllä oli. :) Nyt jos tekisin tuon niin tekisin ajan kanssa ja siistimmin, hyvin sillä kyllä voimaa tuli lisää.
Syöttöpumpun letkuun laitoin muuten kolmitieventtiilin, en enää muista kumpaan, sai about tuplattua tehot venttiiliä kääntämällä, ne letkut menee kierrossäätimen kalvolle, toisesta kun saa huijattua ilmaa pois niin kalvo/kara liikkuu enemmin ja kone kiertää muuten aivan perkeleesti siinä vaiheessa.

MotorPsycho 03.11.2008 23:01

joo uhkaavasti näyttää samalta. oliko tuo turbo sinun aikaan noin väljä. tuo tuli minulle kaverilta ja se osti sen joensuusta. vissiin jonkun verran työntää ulos öljyä pakopuolelle kun oli kaveri käyttänyt paikoillaan patrollissa ilman putkea niin oli vähän oljyä lentänyt tulipeltiin. ajattelin ottaa tuon pois kuleksimasta kun ei ollut hinnan kirossa

Repro 03.11.2008 23:28

Ei se kovin väljä muistaakseni ollut.
Turboahan ei saisi pyörittää ilman ahtoputkia, oikein kun kaasu pohjassa polkee niin karkaa kartalta ja menee ylikierroksille joka ei tee kovin hyvää kestoiän kannalta.
Kovin se setti on sitten Suomea kiertänyt, täältä se lähti Tapsa4x4:sen mukana Lahteen.
Sopivan kokoinen ahdin se siihen moottoriin oli, lyhyemmällä pakosarjalla varmasti toimisi paremmin. Kannattaahan se laakeroida jos muuten on vielä ehjä.

jv 04.11.2008 06:29

huolto maksaa äkkiseltään +300€ ja kyseistä ahdinta myydään 500€ kun vaan muistasin virman nimen joka niit myi, tais olla mikkelissä kyseinen firma.

jos uutta meinaat ostaa nii osta samanlainen mut pikkasen pienemmällä pakopesällä tai pari millii pienemmällä pakosiivellä. saa mukavammin heräämään maastossa.

MotorPsycho 04.11.2008 20:47

joo ostin kun halvalla sain, tai kai se 100 ekeä on edullinen kai? taitaa olla et nyt näillä rahavarannoilla tyydyn vaan ajamaan niine hyvineen kun toi 300 ekeä korjaukseen ei innosta ja on siellä vielä garret oliko kolmonen tai jotain volvon dieselin perästä, siinä ei ainakaan ollu väljää ja maksoi pakosarjoineen ja letkuineen 30 ekee.lyhemmän pakosarjan teen heti kun "pääjohtaja" antaa sitä omaa aikaa.

Arska 04.11.2008 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho (Viesti 503633)
lyhemmän pakosarjan teen heti kun "pääjohtaja" antaa sitä omaa aikaa.

:):)

tapsa4x4 04.11.2008 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 503427)
huolto maksaa äkkiseltään +300€ ja kyseistä ahdinta myydään 500€ kun vaan muistasin virman nimen joka niit myi, tais olla mikkelissä kyseinen firma.
.

Lailavuon diesel.

Mä myin ton setin muistaakseni rovaniemelle tai jonnekin sinne suuntaan ja toinen vara ahdin läks haminaan.


Sivu luotu: 18:06 (GMT +2).