Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja marko_p
(Viesti 500880)
Tuli hommattua otsikon mukainen kulkine vm. 89/90 4 ltr automaatti. Moottori ja laatikko tuntuisi pelittävän ok, mutta etupäässä neliveto päällä pientä rutinaa ja pauketta. Sitten muutama aloittelijan kysymys: Mikä ero on nopealla nelivedolla ja part time asennolla? Pari tuumaa jos korottais, niin kuinka onnistuis suht vaivattomasti? Löytyykö varaosia helposti (Oulun suunnalta)? Läheisellä hiekkamontulla piti jo käydä kokeilemassa ja ei taida akseleilla olla lukkoja? Voimaa tuntuu riittävän ja ah sitä kutos koneen murinaa:p
|
Kitkalukko saattaa löytyä perästä mutta ei muuta. Rutinat ja paukkeet nelivedolla etupäästä kuulostaa lähinnä väljältä ristikolta (jos kuuluu VAIN nelivedolla), mutta voi kyllä periatteessa olla melkein mitä vain.
Sulla on oletettavasti Selec-track- jakoaski, missä on siis 2wd, 4hi, 4 fulltime, N, 4lo? Jos näin, niin tosiaan kuten yllä sanottiin että 4ft:llä voi ajaa missä kelissä vain (keskitasauspyörästö käytössä); 4hi ja 4lo on nopea ja hidas kiinteä neliveto, mitä ei saa käyttää pitävällä alustalla (paitsi tietysti vaikka kuivassa metsässä möyriessä yms.).
Jos sulla on Command-track jakoaski (2wd, 4hi, N, 4lo) niin siinä ei ole nelivetoa jolla saisi ajaa pitävällä alustalla jatkuvasti.
|