Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitkä iskarit Hj:seen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52065)

lami_ 25.10.2008 18:36

Mitkä iskarit Hj:seen
 
Eli auto on -86 Hj61. Nykyiset takaiskarit on liian lyhyet. Autoon on joku joskus vaihtanut jouset, jotka melko ryhdikkäät. Navan yläreunasta pyöräkaarreen 50cm. Onko joku mittaillut mitä tuo mitta on vakiojousilla, tai jollain 2" korotusjousilla? Miten omen iskarit käyttäytyy Hj:ssa? Edellisessä RJ:ssä minusta ainakin omen iskarit olivat turhan kovat. Mitkä iskarit olisi vähän pehmeämmin toimivat, ja mukavammat kuoppaisella hiekkatiellä ajeluun.

lami_ 27.10.2008 19:00

Onko 2" korotusjousilla varustetut Hj:t vai rullamitat hävinneet? Jos joku viitsisi mitata tuon pyöräkaaren ja navan yläreunan välin, niin saisi jotain kuva minkä verran korottavat jouset autoon on vaihdettu. Kiitos.

JES 27.10.2008 19:52

Edessä 49 cm ja takana 50 cm navan yläreunasta kaareen. Alusta on OMEn 2" korottava.

lami_ 27.10.2008 21:35

Kiitokset JES tästä tiedosta. Omassa autossa on navan ja kaaren väli 50cm joka kulmassa.
Nyt pitää ruveta kyseleen sopivia iskareita. Olen ajatellut Ranchoja 5000 tai 9000. 9000:set vissiin jäykkyys säädettävät. Onko kellään kokemuksia kyseisistä pumpuista. Onko irroitettava iskari toisesta päästä Konin tapaan, vai miten säätö tapahtuu? Onko kellään tiedossa Ranchon malleja mitkä sopii 2" korotettuun hojoon? Muitakin iskareita saa suositella.

HJ60_Jussi 27.10.2008 23:00

Minä laitoin eteen volvon iskarit. Ne on noin 17 cm pitemmät kuin vakiot. Nyt on siten että justiin ottaa kiinni pohjaanlyöntikumi ennenkuin iskari on pohjassa ja kun ulos joustaa niin jousesta jää kiinni ja iskari ei ota vastaan. Oisko tuossa 65 mm pitemmät riipukkeet ja 50 mm korottavat jouset. Eli jousista korotettu noin 80 mm ??

HJ60 28.10.2008 06:02

Ranchon 9000 on semmonen nuppi kyljessä, josta säädetään, ja jonka tilalle voi asentaa kauko-ohjauksen.:)

escorvet 07.01.2010 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 501131)
Minä laitoin eteen volvon iskarit. Ne on noin 17 cm pitemmät kuin vakiot. Nyt on siten että justiin ottaa kiinni pohjaanlyöntikumi ennenkuin iskari on pohjassa ja kun ulos joustaa niin jousesta jää kiinni ja iskari ei ota vastaan. Oisko tuossa 65 mm pitemmät riipukkeet ja 50 mm korottavat jouset. Eli jousista korotettu noin 80 mm ??

Tarvetta olis iskareille täälläkin niin kysytään että mitkä volvon iskarit? C303???
Vakio iskarit on aika tapissa kokoajan ku laitto astran jouset lisäks eteen.

Luigi81 07.01.2010 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja escorvet (Viesti 630450)
Tarvetta olis iskareille täälläkin niin kysytään että mitkä volvon iskarit? C303???
Vakio iskarit on aika tapissa kokoajan ku laitto astran jouset lisäks eteen.

Jos Toyotan iskareissa haluaa pysyä niin HDJ:N takaiskarit käy HJ:n etuiskareiksi,pituutta 5cm enemmän.:D

HJ60_Jussi 07.01.2010 20:44

Joo ne iskarit on C303:sta. Yläkiinnike vaan uusiksi niin ok tuli. Volvossahan on se lenkki ylhäällä ja alhaalla.

escorvet 07.01.2010 22:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 630514)
Joo ne iskarit on C303:sta. Yläkiinnike vaan uusiksi niin ok tuli. Volvossahan on se lenkki ylhäällä ja alhaalla.

Eli kiinnitys korva täytyy muuttaa tappi malliseksi. Vai saako iskarin päästä lenkin pois?

HJ60_Jussi 07.01.2010 23:11

Jaa... iskarille älä tee mitään muutoksia. Siinä rungossa oleva iskarin kiinnitys muutetaan siten että siihen tulee pultti tilalle. Ja se kiinnnityspultin suunta siten että se ei katkea kun akseli joustaa. Itse nappasin vanhan iskaritornin kokonaan pois ja tilalle tule viistosti katkaistu rhs putki paksulla seinämällä ja sen kylkeen hitsasin sen pultin. Toi viistoon katkaisu siksi että tulee pitempi sauma runkoon ja saa iskarin vähän irti rungosta. Se putki on jotain 20 cm pitkä ja siitä on otettu jotain 10cm pala pois (se viiste)

escorvet 09.01.2010 15:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 630573)
Jaa... iskarille älä tee mitään muutoksia. Siinä rungossa oleva iskarin kiinnitys muutetaan siten että siihen tulee pultti tilalle. Ja se kiinnnityspultin suunta siten että se ei katkea kun akseli joustaa. Itse nappasin vanhan iskaritornin kokonaan pois ja tilalle tule viistosti katkaistu rhs putki paksulla seinämällä ja sen kylkeen hitsasin sen pultin. Toi viistoon katkaisu siksi että tulee pitempi sauma runkoon ja saa iskarin vähän irti rungosta. Se putki on jotain 20 cm pitkä ja siitä on otettu jotain 10cm pala pois (se viiste)

Ei kuvaa olis laittaa?


Sivu luotu: 15:37 (GMT +2).