Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   suuria jenkki ohjaustehostin pumppu ongelmia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51965)

toyota4x4 22.10.2008 21:00

suuria jenkki ohjaustehostin pumppu ongelmia
 
eli tollanen jeepistä kotoisin oleva pumppu on temppuillut jo kuukauden sitä ei saa tomimimaan useista yrityksistä huolimatta.

paine kara vaihdettu 4 kertaa ilmeisesti vika ei ole siinä

pumppu on purettu hytikka liikkeessä eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa lamelleissa ymm.

vika 1. sammuttaessa tulvii yli
vika 2. tehostus muistutta vitullista vikinää.
vika 3. ei tehosta kuin pätkittäin
vika 4 yli kuumenee

ohjaustoimii kyllä toyotan omalla pumpumpulla moitteetta ja se on hätä varana kiinni moottorissa.

Sten 22.10.2008 21:19

Saako se ilmaaa jostain, onko öljyssä ilmakuplia kun paisuu yli. avaa korkin ja tarkista mitä löytyy kun sammutat koneen.

azizp 22.10.2008 21:33

Ilmavaivoja epäilisin minäkin! Toyon oma pumppu temppuilee samalla lailla kun vuotaa tai ei ole ilmaantunut kunnolla!

Vaihoitko pumpun asistentin takia? Mistä vehkeestä vaihtopumppu on? Itellä olis eessä sama homma!

Arska 22.10.2008 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 499453)
eli tollanen jeepistä kotoisin oleva pumppu on temppuillut jo kuukauden sitä ei saa tomimimaan useista yrityksistä huolimatta.

paine kara vaihdettu 4 kertaa ilmeisesti vika ei ole siinä

pumppu on purettu hytikka liikkeessä eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa lamelleissa ymm.

vika 1. sammuttaessa tulvii yli
vika 2. tehostus muistutta vitullista vikinää.
vika 3. ei tehosta kuin pätkittäin
vika 4 yli kuumenee

ohjaustoimii kyllä toyotan omalla pumpumpulla moitteetta ja se on hätä varana kiinni moottorissa.

Toyota ei vaan tykkää mistään vääränmerkkisistä osista.:D

mikjus 22.10.2008 22:16

Ei kai sulla ole sitä hjn vakio säiliötä? Jos on niin siinä yks jarru. Siellä oleva siivilä ei virtaa tarpeeks läpi. Verkko pois ja jatkaa säiliön 2-3 kertaseks niin tulee parempi tai käyttää jotain toista isompaa säiliöö. Vakio pumppua virittäessä tuli jo nää ongelma vastaan ja vinku,lämpes ja kaviotoi ihan hitosti.

toyota4x4 22.10.2008 22:47

on ihan muovisäiliö ilman sihtiä.

HJ60 23.10.2008 06:14

Onko imuletku säiliöltä pumpulle molemmissa tapauksissa sama? Ja vaikka oliski, niin onhan se uus, ja oikea imuletku, ettei mee sisukset littiin.

Sten 23.10.2008 16:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 499554)
Onko imuletku säiliöltä pumpulle molemmissa tapauksissa sama? Ja vaikka oliski, niin onhan se uus, ja oikea imuletku, ettei mee sisukset littiin.

Ja jos mee niin se akselitiiviste voi vuotaa ilma järjestelmään niin voi tapahtua jos pumppu ei saa tarpeeksi ruokaa.

toyota4x4 23.10.2008 20:43

letku on uusi, noin 20cm pitkä suoraan pumpun ylä puolella.

AVRO 23.10.2008 22:31

Eihän letkut voi olla väärin?? Muistuttaa pelottavan paljon oireet mun ongelmia kun meni letkut väärinpäin...

toyota4x4 25.10.2008 17:35

ohjaus toimii ihan hyvin laadukkaalla toytan pumpulla, mutta ei saatanan paskoilla jenkkien aikaan saannoksilla.

alkaa lievästi sanottuna vituttaa kaikki missä lukee made in u.s.a !

toyota4x4 07.11.2008 20:58

taas hajos tehostus!!!! taitaa olla yksi ja se ainut jeepin osa liikaa toyotassa..

1.tehostusta ei ole ollenkaan , tehostus tuntuma on lähinnä volvon vakio ohjausta.

eli onko jotain ISOJA japsi pumppuja joita vois ajatella tai toyotan pumpun viritys.

obaman pumput ei kiinnosta.

lepoantti 07.11.2008 21:07

opel obaman pumpuista tiedän tehdyn toimiva, ja jopa assistentin kanssa virtaus on riittänyt. suhteellisen varman perimätiedon mukaan sisuskalut opelin ja TG:n viriviripumpun 1:1....

tare 07.11.2008 21:09

taitaa nämäkin osat olla yksilöitä. aikanaan bj:hin vaihdoin hj:n pumpun tilalle gm:n pumpun
niin ohjauskeveni huomattavasti.

ja vastaava on tulossa nykyiseenkin

toyota4x4 08.11.2008 09:37

tänää taas menen tutkimaan ihmeellistä jeep osaa. ei voi ymmärtää se siis toimi noin 20km sitten talliin ajaessa betoni lattialla loppui tehostus.

se on siis eri pumppu kuin toi aiempi jeepin pumppu. voikohan joku "paarma suutimessa" aiheuttaa moisen?

onko muuten teho eroja havaittu kun noita pumppuja on kahta kokoa

pienempi runkosia taka kansi 5.5cm on esim chevy astro, opel vectra kadett,omega, volvo, jeep bensa koneet

isompi runkoset pyöreä takakansi 7.5cm

opel omega, jeep diesel, ja kaikki pisara säiliöiset saabit, granada, chevy vanit,dotket ymm.

toyota4x4 08.11.2008 22:11

taas toimii orkkis pumpulla josta nostettu painetta ja pumpun pyörintä nopeutta.

jeepin pumpulla ei tänään taaskaan toiminut ,nyt tehostus toyotan parannetulla pumpulla jeepin pumpun tasoo sillon kun se sattu toimii.

Pauli 08.11.2008 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 504656)
onko muuten teho eroja havaittu

On havaittu ja jopa mitattu ja ihan kirjoista tutkittua tietoakin on saatu.
Teho-eroja jenkkipumpuissa on riippuen auton koosta ja varustetasosta. Tehokkaimmat vakiopumputtimet löytyy WS6 varustepaketilla olevista camaroista, trans ameista ja corveteista, joissa nopea ohjaus, ratissa n.2 kierrosta laidasta laitaan, sekä joistain 454- koneella olivista chevy van matkailu-autoista, näissä vakiona yli 100bar paine.
Eurokulkimet joissa samannäköinen pumppu on tehot yleensä aika alhaiset, 60-70bar.

Mulla on omassa autossa painemittari kokoajan paikallaan, ohjaushäiriöiden tullessa näkee suoraan onko pumpun teho laskenut.

toyota4x4 09.11.2008 03:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 504943)

Mulla on omassa autossa painemittari kokoajan paikallaan, ohjaushäiriöiden tullessa näkee suoraan onko pumpun teho laskenut.

mä taas oon suunnitellu ohjaustehostimeen flektiä siis ot-jäähdyttimeen puhallinta.

ja äsken baarissa kuulin jotta eräästä japanialaisesta kuorma autosta kotoisin oleva tehostin olis kaupan.

niin ja teho eroista niin painekaran simmi levyillä erot ilmeisesti syntyy.?

88 09.11.2008 18:29

Ja painepatien porauksissa on kans eroja. Voi vaikuttaa virtaukseen.


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).