![]() |
|
Suzuki 2.2 Diesel (Izuki)
Eli tällaista olis tarkoitus alkaa roplaamaan. (Auto on poistettu tieliikenne käytöstä toistaiseksi)
Tuli hankittua tuollainen suikka ja samalla isuzun 2.2D kone ja vaihteisto. Katsastukseen tätä ei ole tarkoitus lähteä viemään eli sen suhteen ei tarvi murehtia ja ei mahda tarvia edes harkita lailliseks tuolla koneella suomessa. Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta dieselöinnistä? Syyläri ja vinssipeti menee uusiks tietty ja vaihteiston ja jakoloovan välinen gardaani typistyy aika nysäks. Tällainen on lähteissä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10219 Tässä on potilas "elimen siirrossa" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10217 Ja tässä "siirto elin" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10218 |
Tänään saatu jotain pientä taas aikaseksi,...
Susnan voima moottori on "nypätty" pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10302 Siinä on nyt Suzuki & Isuzu vierekkäin, pientä koko eroa havaittavissa,... sopiikohan? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10301 Tiukkaa tekee,........ pakko se on sopia ko on vihitty,...... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10303 Kyllä se sinne alkaa istumaan, tuosta pitäs vielä n.10cm saada takemmas ja alkaa rustaan uusia moottorin petejä runkoon ja taikoon jostain väligardaani joka ei sai olla paljon yli 15cm pitempi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10304 |
Kuis paljo painavemp shiatsun kone on ko suzukin?
|
Lainaus:
|
Taas tuli pikkasen touhuiltua tuon läjän kimpussa,...
Uusi väligardaani tuli tekastua,... tuli kyllä luvattoman helposti. Isuzussa ja suzukissa oli samankokoiset ristikot joten liitin isuzun eka ristikon suzukin toiseen suoraan ja siinä se koko komeudessaan ja just oikean mittainen ilman hitsailua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10341 Etupään SOA tuli kans tekastua kun ei ollut materiaalia tehdä uusia moottorin korvallisia, raidetanko tulee aluks mallia Z. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10342 Alko tuo 31" töppönen näyttää suikanki alla pieneltä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10343 |
Miksi ihmeessä noin pitkät riiput? Vai meinaatko noin paljon isompaa rengastusta, ettei mahtuisi pyörimään? Itse en korottaisi suzukia noin paljon kun on muutenkin jo niin kaatuma herkkä. Tai Jos korottaisin sitten laittaisin jo 16" leveetä pyörää että pysyisi pystyssä paremmin.
Mutta täähän on vaan mun mielipide jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Joten ei palkokasveja sieraimiin. |
Lainaus:
Ei meillä palkokasveja nenään vedellä ;) |
Sulla on pikkusen ollu tekelehtimistä... Minä oon just saanu ryöväriin paikattua lattian ja muutamia valoja oon ehtiny kunnostella. Piru ku ois tuommonen taito ja tekemisen tahti! Mutta kyllä ens viikolla ois leimalle tahto.
|
Lainaus:
Eri asia on sitten miten konttorilla suhtaudutaan etuakselimassaan? |
Lainaus:
Sais nähdä paljon painaa kun saan kurottua tuon kasaan. Moottorin petiraudat sain tänään tekastua töissä ja pitäs alkaa illalla rustaan konetta paikoilleen. |
Suzukilta pyytämässäni todistuksesta löytyy tuo kyseinen 1.9TD, että ainakin maahantuoja todistaa samaan mallisarjaan kuuluvaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4983 |
Tuohan voi olla ihan tarpeellinen paperi jos tätäkin alkais katsastamaan joskus.
Tiedätkö onko kukaan saanut kilpiin yli 2litrasta dieseliä susukiin? |
Eli jos jos dieselöi SJ413:n, niin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia...? Olettaen tietysti että uuden moottorin paino, teho ja iskutilavuus on sääntöjen puitteissa.
Edit. Sierran 2.3 diesel on ranskalainen Indenor, samaa moottoria oli takavetoisissa Pösöissä. Käsittääkseni ko kone on valurauta kannella, painava ja vanhanaikainen. Eli sillä voi olla ongelmia etuakseli painojen kanssa. VW:n 1.9 td olisi kevyt vaihtoehto, ja siihen taisi saada oikein muutos sarjojakin? Kenen tekemä tuo suzukin 1905 cm3 diesel moottori on? |
Lainaus:
|
Joo pösön kone se on sekin, tutulla on sellainen alkuperäinen 1.9TD suikka muttei ole kilvissä kun on ihan offi käytössä ainoastaan.
|
No niin,.. taas on jotain tuhoa saatu aikaan,......
Nyt on kiuas sitten löytänyt paikkansa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10537 Laturi / Tehostin hässäkkä,... tämä ei ole se kalastusväline joksi tätä joku vois luulla ;) Opelin tehostin ei enää sopinut pellina alle ja nurkasta löyty pajeron tehostin ja jalka josta muokkaamalla sai tuohon sopivan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10538 Syylärikään ei ihan rehellisesti pellin alle sopinut. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10539 Ei se kuitenkaan paljoa tule ulos ja tuohon tulee vinssi vielä eteen suojaks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10541 Ja tässä viimeisenä ja vähäisimpänä tällainen koevedos Z-ohjauksesta ja sanotaan samaan hengenvetoon että, joo tulee vielä vahvikkeet nurkista, kesti kyllä tuolleenkin veivata tallillnlattialla paikallaan mutta oletan että tarvii vahviketta ja senkin jälkeen käyttöä ajatuksella,... kellä sitä on? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10542 |
Lainaus:
Tuossa koe käyttelyn aikana leikkas pajeron ohjaustehostimen pumppu kiinni ja nyt pitäs tehdä tuosta tehostin/laturi hässäkästä ns. rev.2 malli ooppelin pumpulle ja tuossa vk lopun aikana pitäs tehdä leveämmät vanteet kun ei tunnu käytettyjä 10" leveitä löytyvän ja uudet maksaa liikaa,... visu kun on. Tässähän ne pekkaspäivät kuluu suskaa pajoessa,.. no on kait niitä pöljempiäkin harrastuksia,... en nyt tosin yhtäkkiä hoksaa mikä ois,... ;) |
Nyt ois sitte taas jotain uutta tinattu suikkaan.
Tänään pääsin jo koe ajollekkin ja toimi jopa ihan kiitettävästi mitä nyt yks etuiskari jumittui ja vanha laho lämppärin letku losahti mutta niitä ei lasketa. Tehostimen pumppu vaihtui takaisin malliks "opel", hieman tuli hulluun paikkaan muttei muuallekkaan sopinut. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10589 Vanteita tuli kans tehtyä. Tuossa yhdistyi Omegan 15" vanteen sisäkehä 7" mangelsin ulkokehään,... ja puikkoa paloi niin mahottomasti, huomenna nähdään pitääkö vielä ilman sisäpiolella? se selviää huomenna kun väännetään 33/12,5 renkaat päälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10588 Siinä näkyy leveyden kasvu aika hyvin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10587 Tasapainoon lie turha kokeilla kun heittokellona toimi puolisokeat silmät,... ja eihän näitä moukku renkaita muutenkaan koskaan saa tasapainoon ja varmasti ei susukissakaan huomaa mitään tärinää kaikkien muiden tärinöiden ohella ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10586 Ja loppu silaus,... Kirjo peltikatto maali mattamustana luonnollisesti, sopii joka paikkaan niinnkuin pikiöljy ;) Vanteista tuli 15"x10" et-30 (kun ite tekee niin saa just semmoset kun sattuu tulemaan) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10585 |
Ei muuten pidä tuo ohjaustehostajan remmi. Koska leikkaa noin lyhyeltä matkaa tuota kampiakselin ratasta. Tee johonkin väliin joku ylimääränen rulla, joka ohjaa remmiä kiertämään kampipyörää pidemmältä matkaltaan. Paras olis jos se rulla sijaitsis jossakin tuossa kampiakselin oikealla puolella, kun kuvaa katotaan. Muuten näyttää aika mukavalta. :)
Itelläkin haaveissa diesel voimaa nivan nokalle, joskus...:p |
Lainaus:
Voi olla että kun vähän kastuu niin alkaa luistaan mutta se on sen ajan murhe. Välirulla on hieman hankala laittaa kiilahihnalle kun tahtoo tuo selkäpuoli hajota noista remmeistä kun ei ole tarkoitettu rasitettavaks päälipuolelta. |
ei mitään vittuilua mut ei tuu toi remmi homma toimimaan... itelle oli pakko tehä tehostimelle omat rullat ja remmi
|
Lainaus:
|
Laita myös kommentteja kumien vanteelle laitosta ja miten holposti meni. Näyttäis nimittäin olevan aika pitkä matka nyt molemmista reunoista vanteen keskiuraan ja saa rengasta venyttää aikalailla että saa viimeisen reunan yli mutta kumeista riippuen voi kyllä onnistua ihan hyvinkin;)
|
yhdet vanteet em. tavalla olen aikanan levittänyt. renkaan pujotus vanteelle osottautui mahdottomaksi, tai olishan ne saanu mutta ei ehjänä. sitten vaan laikkakone laulamaan, ja tein vanteet uusiksi....
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:25 (GMT +2). |
|