Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki 2.2 Diesel (Izuki) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840)

Kimpsu 19.10.2008 17:58

Suzuki 2.2 Diesel (Izuki)
 
Eli tällaista olis tarkoitus alkaa roplaamaan. (Auto on poistettu tieliikenne käytöstä toistaiseksi)
Tuli hankittua tuollainen suikka ja samalla isuzun 2.2D kone ja vaihteisto.
Katsastukseen tätä ei ole tarkoitus lähteä viemään eli sen suhteen ei tarvi murehtia ja ei mahda tarvia edes harkita lailliseks tuolla koneella suomessa.
Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta dieselöinnistä?
Syyläri ja vinssipeti menee uusiks tietty ja vaihteiston ja jakoloovan välinen gardaani typistyy aika nysäks.


Tällainen on lähteissä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10219

Tässä on potilas "elimen siirrossa"

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10217

Ja tässä "siirto elin"

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10218

Kimpsu 20.10.2008 20:39

Tänään saatu jotain pientä taas aikaseksi,...
Susnan voima moottori on "nypätty" pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10302

Siinä on nyt Suzuki & Isuzu vierekkäin, pientä koko eroa havaittavissa,... sopiikohan?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10301

Tiukkaa tekee,........ pakko se on sopia ko on vihitty,......

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10303

Kyllä se sinne alkaa istumaan, tuosta pitäs vielä n.10cm saada takemmas ja alkaa rustaan uusia moottorin petejä runkoon ja taikoon jostain väligardaani joka ei sai olla paljon yli 15cm pitempi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10304

apiaani 20.10.2008 21:52

Kuis paljo painavemp shiatsun kone on ko suzukin?

Kimpsu 21.10.2008 14:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 498816)
Kuis paljo painavemp shiatsun kone on ko suzukin?

Ei ole tarkkaa paino eroa tiedossa mutta näkeehän tuon korvallaki että painavampi on ja aika paljon,.... villi veikkaus että varmaan joku vajaa 100kg tulee lisäpainoa, toki jakoloovaakin siirretään taaemmas ettei kaikki paino tule etuakselille lisää.

Kimpsu 21.10.2008 20:27

Taas tuli pikkasen touhuiltua tuon läjän kimpussa,...

Uusi väligardaani tuli tekastua,... tuli kyllä luvattoman helposti. Isuzussa ja suzukissa oli samankokoiset ristikot joten liitin isuzun eka ristikon suzukin toiseen suoraan ja siinä se koko komeudessaan ja just oikean mittainen ilman hitsailua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10341

Etupään SOA tuli kans tekastua kun ei ollut materiaalia tehdä uusia moottorin korvallisia, raidetanko tulee aluks mallia Z.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10342

Alko tuo 31" töppönen näyttää suikanki alla pieneltä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10343

Rausku4x4 21.10.2008 20:43

Miksi ihmeessä noin pitkät riiput? Vai meinaatko noin paljon isompaa rengastusta, ettei mahtuisi pyörimään? Itse en korottaisi suzukia noin paljon kun on muutenkin jo niin kaatuma herkkä. Tai Jos korottaisin sitten laittaisin jo 16" leveetä pyörää että pysyisi pystyssä paremmin.

Mutta täähän on vaan mun mielipide jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Joten ei palkokasveja sieraimiin.

Kimpsu 21.10.2008 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 499103)
Miksi ihmeessä noin pitkät riiput? Vai meinaatko noin paljon isompaa rengastusta, ettei mahtuisi pyörimään? Itse en korottaisi suzukia noin paljon kun on muutenkin jo niin kaatuma herkkä. Tai Jos korottaisin sitten laittaisin jo 16" leveetä pyörää että pysyisi pystyssä paremmin.

Mutta täähän on vaan mun mielipide jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Joten ei palkokasveja sieraimiin.

Riiput on ollet tuossa ennestään jo, ja ei ollut tähän hätään lyhempiä laittaa, tosihan se on ettei tuo pystössä pysy mutta 33" renkaat tulee alle ja tuo diiselimylly vielä painottaan niin lyhentelen noita sitten kun näkee miten rattaat sopii pyöriin ja elään.

Ei meillä palkokasveja nenään vedellä ;)

jallu80 21.10.2008 21:05

Sulla on pikkusen ollu tekelehtimistä... Minä oon just saanu ryöväriin paikattua lattian ja muutamia valoja oon ehtiny kunnostella. Piru ku ois tuommonen taito ja tekemisen tahti! Mutta kyllä ens viikolla ois leimalle tahto.

Poor 22.10.2008 06:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kimpsu (Viesti 498376)
Katsastukseen tätä ei ole tarkoitus lähteä viemään eli sen suhteen ei tarvi murehtia ja ei mahda tarvia edes harkita lailliseks tuolla koneella suomessa.

Omien tutkimusten mukaan olis mahdollista saada leimalle esim. ford sierran 2.3 Diesel kiuas (n.69hv ja 149Nm). Laskennalliset arvot suikkaan on max. 2.38cm3 ja 76.8hv.
Eri asia on sitten miten konttorilla suhtaudutaan etuakselimassaan?

Kimpsu 22.10.2008 13:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Poor (Viesti 499211)
Omien tutkimusten mukaan olis mahdollista saada leimalle esim. ford sierran 2.3 Diesel kiuas (n.69hv ja 149Nm). Laskennalliset arvot suikkaan on max. 2.38cm3 ja 76.8hv.
Eri asia on sitten miten konttorilla suhtaudutaan etuakselimassaan?

Niin pitäis saada järjenmukaan jos vertauskohteeks otettas se tuiki harvinainen 1.9TD suikka joita ei tiettävästi suomeen ole koskaan tuotu, etuakseli massa luultavasti on aika rajoilla ja tod.näk. ylittyykin.
Sais nähdä paljon painaa kun saan kurottua tuon kasaan.
Moottorin petiraudat sain tänään tekastua töissä ja pitäs alkaa illalla rustaan konetta paikoilleen.

Poor 22.10.2008 22:08

Suzukilta pyytämässäni todistuksesta löytyy tuo kyseinen 1.9TD, että ainakin maahantuoja todistaa samaan mallisarjaan kuuluvaksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4983

Kimpsu 22.10.2008 22:17

Tuohan voi olla ihan tarpeellinen paperi jos tätäkin alkais katsastamaan joskus.
Tiedätkö onko kukaan saanut kilpiin yli 2litrasta dieseliä susukiin?

sisua45 22.10.2008 22:21

Eli jos jos dieselöi SJ413:n, niin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia...? Olettaen tietysti että uuden moottorin paino, teho ja iskutilavuus on sääntöjen puitteissa.

Edit. Sierran 2.3 diesel on ranskalainen Indenor, samaa moottoria oli takavetoisissa Pösöissä. Käsittääkseni ko kone on valurauta kannella, painava ja vanhanaikainen. Eli sillä voi olla ongelmia etuakseli painojen kanssa. VW:n 1.9 td olisi kevyt vaihtoehto, ja siihen taisi saada oikein muutos sarjojakin?

Kenen tekemä tuo suzukin 1905 cm3 diesel moottori on?

Arska 22.10.2008 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 499507)

Kenen tekemä tuo suzukin 1905 cm3 diesel moottori on?

Oiskohan ollu PSA

Kimpsu 23.10.2008 08:10

Joo pösön kone se on sekin, tutulla on sellainen alkuperäinen 1.9TD suikka muttei ole kilvissä kun on ihan offi käytössä ainoastaan.

Kimpsu 23.10.2008 20:32

No niin,.. taas on jotain tuhoa saatu aikaan,......

Nyt on kiuas sitten löytänyt paikkansa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10537

Laturi / Tehostin hässäkkä,... tämä ei ole se kalastusväline joksi tätä joku vois luulla ;)
Opelin tehostin ei enää sopinut pellina alle ja nurkasta löyty pajeron tehostin ja jalka josta muokkaamalla sai tuohon sopivan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10538

Syylärikään ei ihan rehellisesti pellin alle sopinut.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10539

Ei se kuitenkaan paljoa tule ulos ja tuohon tulee vinssi vielä eteen suojaks.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10541

Ja tässä viimeisenä ja vähäisimpänä tällainen koevedos Z-ohjauksesta ja sanotaan samaan hengenvetoon että, joo tulee vielä vahvikkeet nurkista, kesti kyllä tuolleenkin veivata tallillnlattialla paikallaan mutta oletan että tarvii vahviketta ja senkin jälkeen käyttöä ajatuksella,... kellä sitä on?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10542

Kimpsu 24.10.2008 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 499851)
Nätin näköstä työnjälkeä, vielä tollai bolt-on osilla. Ekat tyypit vetää varmaan suupielet korviin asti kun Woima puhuu.

Joo,.. tosiaan "bolt-on" osistahan tää on tehty,... pikkemminkin "weld-on" ;)
Tuossa koe käyttelyn aikana leikkas pajeron ohjaustehostimen pumppu kiinni ja nyt pitäs tehdä tuosta tehostin/laturi hässäkästä ns. rev.2 malli ooppelin pumpulle ja tuossa vk lopun aikana pitäs tehdä leveämmät vanteet kun ei tunnu käytettyjä 10" leveitä löytyvän ja uudet maksaa liikaa,... visu kun on.
Tässähän ne pekkaspäivät kuluu suskaa pajoessa,.. no on kait niitä pöljempiäkin harrastuksia,... en nyt tosin yhtäkkiä hoksaa mikä ois,... ;)

Kimpsu 24.10.2008 23:05

Nyt ois sitte taas jotain uutta tinattu suikkaan.
Tänään pääsin jo koe ajollekkin ja toimi jopa ihan kiitettävästi mitä nyt yks etuiskari jumittui ja vanha laho lämppärin letku losahti mutta niitä ei lasketa.

Tehostimen pumppu vaihtui takaisin malliks "opel", hieman tuli hulluun paikkaan muttei muuallekkaan sopinut.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10589

Vanteita tuli kans tehtyä. Tuossa yhdistyi Omegan 15" vanteen sisäkehä 7" mangelsin ulkokehään,... ja puikkoa paloi niin mahottomasti, huomenna nähdään pitääkö vielä ilman sisäpiolella? se selviää huomenna kun väännetään 33/12,5 renkaat päälle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10588

Siinä näkyy leveyden kasvu aika hyvin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10587

Tasapainoon lie turha kokeilla kun heittokellona toimi puolisokeat silmät,... ja eihän näitä moukku renkaita muutenkaan koskaan saa tasapainoon ja varmasti ei susukissakaan huomaa mitään tärinää kaikkien muiden tärinöiden ohella ;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10586

Ja loppu silaus,... Kirjo peltikatto maali mattamustana luonnollisesti, sopii joka paikkaan niinnkuin pikiöljy ;)
Vanteista tuli 15"x10" et-30 (kun ite tekee niin saa just semmoset kun sattuu tulemaan)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10585

keranha 24.10.2008 23:17

Ei muuten pidä tuo ohjaustehostajan remmi. Koska leikkaa noin lyhyeltä matkaa tuota kampiakselin ratasta. Tee johonkin väliin joku ylimääränen rulla, joka ohjaa remmiä kiertämään kampipyörää pidemmältä matkaltaan. Paras olis jos se rulla sijaitsis jossakin tuossa kampiakselin oikealla puolella, kun kuvaa katotaan. Muuten näyttää aika mukavalta. :)

Itelläkin haaveissa diesel voimaa nivan nokalle, joskus...:p

Kimpsu 24.10.2008 23:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja keranha (Viesti 500136)
Ei muuten pidä tuo ohjaustehostajan remmi. Koska leikkaa noin lyhyeltä matkaa tuota kampiakselin ratasta. Tee johonkin väliin joku ylimääränen rulla, joka ohjaa remmiä kiertämään kampipyörää pidemmältä matkaltaan. Paras olis jos se rulla sijaitsis jossakin tuossa kampiakselin oikealla puolella, kun kuvaa katotaan. Muuten näyttää aika mukavalta. :)

Itelläkin haaveissa diesel voimaa nivan nokalle, joskus...:p

Joo voi olla että alkaa luistaa, ainakin nyt tuossa kun rasitin laturia ja tehostinta aivan täysillä niin piti kyllä eikä edes vinkunut mutta samaa kyllä epäilin tuota tehdessä jo.
Voi olla että kun vähän kastuu niin alkaa luistaan mutta se on sen ajan murhe.
Välirulla on hieman hankala laittaa kiilahihnalle kun tahtoo tuo selkäpuoli hajota noista remmeistä kun ei ole tarkoitettu rasitettavaks päälipuolelta.

jeppe__ 25.10.2008 00:39

ei mitään vittuilua mut ei tuu toi remmi homma toimimaan... itelle oli pakko tehä tehostimelle omat rullat ja remmi

Kimpsu 25.10.2008 08:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jeppe__ (Viesti 500155)
ei mitään vittuilua mut ei tuu toi remmi homma toimimaan... itelle oli pakko tehä tehostimelle omat rullat ja remmi

Aika näyttää toimiiko vai ei.

LaaLaa 25.10.2008 16:13

Laita myös kommentteja kumien vanteelle laitosta ja miten holposti meni. Näyttäis nimittäin olevan aika pitkä matka nyt molemmista reunoista vanteen keskiuraan ja saa rengasta venyttää aikalailla että saa viimeisen reunan yli mutta kumeista riippuen voi kyllä onnistua ihan hyvinkin;)

lepoantti 25.10.2008 17:22

yhdet vanteet em. tavalla olen aikanan levittänyt. renkaan pujotus vanteelle osottautui mahdottomaksi, tai olishan ne saanu mutta ei ehjänä. sitten vaan laikkakone laulamaan, ja tein vanteet uusiksi....

Kimpsu 25.10.2008 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 500262)
Laita myös kommentteja kumien vanteelle laitosta ja miten holposti meni. Näyttäis nimittäin olevan aika pitkä matka nyt molemmista reunoista vanteen keskiuraan ja saa rengasta venyttää aikalailla että saa viimeisen reunan yli mutta kumeista riippuen voi kyllä onnistua ihan hyvinkin;)

Joo, olet ihan oikeassa. piti pilleillä kuumentaa ja takoa asennus syvennystä n.1" leveämmäksi ja sen jälkeen meni ihan normaalisti kumit päälle ja pitivätpä vielä ilmankin,... että laivahitsariksikin vois vaikka tästä alkaa ;)


Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).