![]() |
Nissan King Cap 2005 170tkm ja kiertokangen laakerit män
Nyt kun auto on taas kasassa niin pari huomiota joista voi muillekin olla iloa tai surua riippuu kai siitä onko auto oma vai vasta ostamassa.
Autoon tehtiin noin n. 110tkm kohdalla nokkaketjun vaihto kylmänä koneesta kuuluvan ylimääräisen äänen vuoksi, tuolloin maahantuoja tuli 50% osahinnassa vastaan. Ääni ei tuolla korjauksella lähtenyt mutta muuta korjausta ei kuitenkaan saatu aikaan. Olikohan 02/03 mallille jolle tuo vaihto tehtiin 100% maahantuojan piikkiin. 170tkm kohdalla ääni sitten alkoi kuulua astetta pahemmin ajaessa, jolloin auto het parkkiin ja hinurilla korjaamolle. Korjaamolla selvisi että kiertokangen laakerit on entiset ja puolimoottoria menisi vaihtoon. Osahinta korjaukselle yli 8t€, työ n. 2t€. Maahantuoja ja huolto tulivat osahinnoissa vastaan -75% joten kokonaisuuten korjaukselle jäi siis hintaa n. 4500€. Perusteluna alennukselle oli että autolla oli täysi merkkihuoltohistoria. Auto oli korjaamolla n. 20 päivää. Mielenkiintoista tässä on se että aika monesta (neljä viidestä joita olen kuunnellut) saman tyypin autojen koneista lähtee kylmänä ihan sama ääni kuin omastani ennen laakeri remonttia, eli joko tämä on KC05 mallin (valmistettu ilmeisesti 04-06) omainaisuus tai ääni ja remontin aiheuttanut hajoaminen ei kuulu toisiinsa - jokainen tehköön omat johtopäätöksensä... |
|
No woihan hittovie, ihan samat oireet näyttää muillakin olevan. Mitenkähän tuo topikki olikin päässyt silmien ohi soljumaan.
|
Sivu luotu: 08:01 (GMT +2). |