Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   poorit irtosi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50888)

lepoantti 24.09.2008 06:31

poorit irtosi
 
näinkin voi käydä kun voimalinjassa napsahtaa...

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=7848

Gary Grand 24.09.2008 06:49

Olikos katkennut ihan voimalla/iskusta, vai oliko saanut sivuttaisvääntöä?
On kyllä niin suoran näköinen leikkauspinta, että vaikuttais joltain materiaali/karkaisuvirheeltä.

IsoA 24.09.2008 07:03

Päästit meidät jännityksestä. Meinasi mennä yöunet! Onko tuo poori missä välissä vaihteistoa? Otappa makrokuvat molemmista murtopinnoista, jospa näkyisi onko
ollut alkusärö vai katkesiko puhtaasti raa'asta voimasta.

La tuskaa 24.09.2008 07:37

Katohhan ku näyttää tutulta. Itellä kävi nivassa juurikin noin. Takavedon akseli poikki. pääsi lyömään ku akseli kävi pystyssä kun korvakot irtos korista.

mikjus 24.09.2008 08:23

Ne on ne murhatiheet välitykset:p

lepoantti 24.09.2008 09:00

juu, takimmaisesta jakiksesta sisäänmenoakseli. tämä on perimätiedon mukaan potentiaalinen sulakepaikka. hyvä kohta katketa kun ei mene laakereiden välistä, kaikki toimii askeissa normaalisti mutta jortinaalit ei pyöri!! mutta longfieldit näköjään kestää.....helpompi paikka olisi murroksia vaihtaa kuin jakiksia pudotella ja availla mutta käyhän se näinkin. amebariikasta löytyisi tosin lääkettä tähänkin vaivaan, jos nyt ei ala kestää niin koitetaan sitten seuraavaksi muka vahvempia osia ja vaikka 4.7 ratastuksella.

Mikko tollukka toi keripukin käydessään ja varastossa olevat tuplakepit halusivat välttämättä laatikkoon kiinni, siitä tämä turmio johtui. ei ole kyse välityksestä, voimasta tai pidosta..

pienet kiertymisen merkit oli havaittavissa, muuten murtopinta tasalaatuinen. tuskin mistään materiaalivaista kyse.

mutta kiitos nopeasti toimivalle varaosahuollolle ja Janille, jakikset paikallaan palkkipanssaria vaille ja sit taas ajetaan

Jeeper 24.09.2008 11:11

millaisessa tilanteessa hajosi?

näitä doubler-systeemejä ei kannata kauheasti rasittaa ajamalla pelkällä "ekalla" jakolaatikolla, vaan pitää aina takimmaisen kytkettynä ennen kuin molempia käyttää. ite en ainakaan uskalla 231:stä niin rääkätä :D

lepoantti 24.09.2008 20:33

tämäkin remontti takanapäin. tässä vielä yksi kuvatus mitä laatikonavaus toi näkyviin. ja toinen kuvatus kyseisen remontin seurauksista, yksi kepukki tuplaantui. siihen kun vielä saa varmuusvälineen suojaksi niin hyvä. nyt löytyy takavetoakin kolmea eri nopeusaluetta näillä jakiksen sisälmyksillä.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=7902

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=7903


Sivu luotu: 10:40 (GMT +2).