Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mitä tapahtunut sj 413 perässä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50675)

Rekisteröimätön 17.09.2008 14:01

mitä tapahtunut sj 413 perässä?
 
eli takaperään laitettu edellisen omistajan toimesta quick lock. tänään otin auton sitten ajoon, ja pääsinhän noin 6km kun perä rupes "paukkuttaan".eli mitä kovempi nopeus/kierrokset sitä kovempi ja taajempi paukutus on.heti kun painaa kytkimen pohjaan paukutus luonnollisesti loppuu,ja pakilla ääni ei kuulu(tai sitten en ole pakittanut tarpeeksi kovaa).lukolla ajettu kuulemma noin 600km ja olen lähes varma että ääni kuuluu perästä.siis mistä on kyse?!?

LaaLaa 17.09.2008 14:54

Kykimen ja taka-akselin välissä on paljon paikkoja joista pauke vo ikuulua. Kytkimen painaminen ei ihan heti viittaa kyllä takaperään paitsi vedon loppumisena.
Kuuluuko vedättäessä, taakaasulla ja moottorijarrutuksessa sama pauke vai muuttuuko?
Kuuluuko pauke myös kävelynopeudessa?

Itse selvittäisin tuon paukkeen taajuuden. Maalaa renkaaseen merkki ja tutki paukahtooko monta kertaa renkaan yhden kierroksen aikana. Jos kerran niin liittyy perään, jos 4 kertaa niin kardaanin ristikko jne.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 488785)
eli takaperään laitettu edellisen omistajan toimesta quick lock. tänään otin auton sitten ajoon, ja pääsinhän noin 6km kun perä rupes "paukkuttaan".eli mitä kovempi nopeus/kierrokset sitä kovempi ja taajempi paukutus on.heti kun painaa kytkimen pohjaan paukutus luonnollisesti loppuu,ja pakilla ääni ei kuulu(tai sitten en ole pakittanut tarpeeksi kovaa).lukolla ajettu kuulemma noin 600km ja olen lähes varma että ääni kuuluu perästä.siis mistä on kyse?!?


h-a-r-z-a 17.09.2008 16:21

Pääseeköhän taka-akseli kiertymään ja kardaanin ristikko sitten paukkuu?

HJ60 17.09.2008 16:38

Renkaat molemmin puolin samanlaiset, kokoset ja paineiset? Muuten lukko joutuu hyppiin kokoajan yli.

Rekisteröimätön 22.09.2008 20:28

nyt on ajeltu ympäri kyliä pää ulkona ikkunasta ja yritetty viisastua asiassa.

eli pyörät on saman kokoiset ja paineiset

mielestäni moottorijarrutuksessa ääni ei kuulu

ääni alkaa kuulumaan noin 10km/h vauhdissa

kardaanit ja laatikot roikuttu ja ravisteltu nosturilla

tupakkaa poltettu ja kiroiltu

voisko kyseinen vaiva johtua jos taka kardaanin liuku jokittää?

Rak 22.09.2008 20:47

auton perse ilmaan, käsijarru päälle ja pyörittelee renkaita kuuluuko siisti naputus vai jumittaako tjsp.

testaushan menee niin että ensin kääntää toista rengasta kunnes se "lukittuu" ja sitten toista rengasta pyöräyttää vastakkaiseen suuntaan joloin pitäis kuulua naputusta.

ARSKA77 23.09.2008 08:36

tuttu vika
 
se sun locrigt lukon simmaus on väärä ja pauke tulee siitä kun lukko hyppii yli vedättäessä eli asennus virhe tai paikkansa hakeneet osat jotka pitää vain simmata uudestaan niin kuin itellä kävi sen jälkeen ei ollut moittimista aussien tai locrigt käyttäytymisessä ikinä ja elä vaan simmaa uudestaan ei millään ohuilla monella simmillä vaan jos sj oma tehtaan simmit ei riitä teetä ei ole iso ja kallis homma mittaa lukon tämänhetkinen väjys sen mukaan uudet tietyn paksuiset simmilevyt siis 2vain jos ajat ja paukutat osat saa paskaksi.

G16AB 24.09.2008 13:14

Limited Slip
 
Onko oikeat öljyt perässä?

vesku.r 24.09.2008 13:20

Mielestäni palalukot vaatii vain hyvän normaalin peräöljyn. LSD:t asia erikseen. Onhan sinne tietenkin voinut tyrkätä silti väärää tavaraa, mutta ei kai nyt sentään...

sako 24.09.2008 20:43

Niissä vetoakselin rattaissa on simmi levyt ja kannattaa olla saman paksuiset.
Oma lock right rupes paukuttamaan vuoden jälkeen asennuksesta ja nyt se simmattiin uusik loppu kesästä ja pauke hävis.

Rekisteröimätön 24.09.2008 21:24

kiitoksia kovasti avusta! otampa persuksen irti ja katon mitä on käyny. kysyn nyt kumminkin voisko vika olla kaikesta huolimatta muualla,kuten laatikossa?


Sivu luotu: 16:54 (GMT +2).