Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   GR patukka kysymyksiä... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49924)

jv 25.08.2008 16:19

GR patukka kysymyksiä...
 
1.eli missäs on syöttö ruuvi, löysin pumpun perseestä peltihupun alta jonkun ruuvin mut siitä ei tuntunu nousevan kuin tyhjäkäynti jo ihan vähäisellä kiristämisellä...

2.sitten mites sitä ahdon alasta syöttöö saa koplattua. pitäs saada lisää ruokaa tulemaan ja mielellään hiukka aikasemminkin kuin nytte tulee...


3.nii ja sitte onko jotain spesiaalia mitä pitäs tietää kun koppaa korottaa rungolta? 2" palikat ois tarkotus laittaa... ittelle tulis mielee et rattiakseli liuusta löysälle, tankin täyttöputkeen jatko ja syylärin tuulitunnelin pikku modaus...

4.minkä tehoinen on originaali laturi?

5.mikä on orkkis turbon malli? ainakin garretti se ol ku sitä nopeesti tiirailin, tais olla nolla kolmosen laipalla ainakin. ja paljon on vakio ahdot. omasta mittasin 0,5bar paikallaan ja 0,8bar rasituksella. paljos tota uskaltaa ahtaa? coolerin kanssa varmaan jotain kilon pintaan, luulis kai ton kestävän...


tässä ny muutama kymysys, kysellään tyhmiä lisää kun rojektit etenee, kiitos etukäteen.

pastirolli 25.08.2008 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 483372)
3.nii ja sitte onko jotain spesiaalia mitä pitäs tietää kun koppaa korottaa rungolta? 2" palikat ois tarkotus laittaa... ittelle tulis mielee et rattiakseli liuusta löysälle, tankin täyttöputkeen jatko ja syylärin tuulitunnelin pikku modaus...

Omassa en jatkanut tuota tankin täyttöputkea joten se täyttöpää on hieman irti korista muttei haittaa tankkaamista.
Rattiakselin liukua hieman löysää. Se tulee muutaman millin korottaessa esiin.
Syylärin tuulitunnelit lenti jonnekin romukuormaan ja tilalle laitoin sähköflektin. Jos kuitenkin jätät alkuperäisen viskon kiinni niin sitten otat tuulitunnelin kokonaan pois tai pelkästään alaosan. Voi sitä tietenkin hieman modata jos haluaa säilyttää kaikki muovit hilppeet pellin alla.
Korin takimmaiset pultit ovat hieman vi*tumaiset mutta hieman rälläkkää niin johan helpottaa.
Jarruputkissa ja muissa vesi putkissa pitäisi olla varaa pieneen korotukseen.
Jakolaatikon keppi ei mennyt ilman reijän modausta hitaalle puolelle mutta kun taas sitä rälläkkää näytti niin hyvin toimi. Jakolaatikkoa voi myös korottaa jolloin kaikki kepit ovat normaalilla korkeudella.

PatrolGR 25.08.2008 20:30

sitten taka-akselin päällä on rautalenkki mikä pitää koria rungossa. Se pois niin on halukas nousemaan. Syöttöruuvi oli mulla ainakin aika tarosalla paikalla, ainakin sitä pyörittämällä savu sakeni. :D

mikkoimp 25.08.2008 21:43

kyllä se se syöttöruuvi on mikä sieltä pelti blommin alta esiin kaivetaan, säädä tyhjäkäyntiä pienemmälle.. tosin mitään kovin hirveitä syöttöjä siitä ei millään saa kun alkaa sitten nousta tyhjäkäynti niin korkealle..

Vilkutin 26.08.2008 05:16

hiluxi tekee ainakin sen että syöttöä lisätessä nousee tyhjäkäynti, eli se voi kyllä olla syötön säätö.. Joudut tosiaan vaan ropaa tyhjäkäyntiä pienemmällä samaa vauhtia. Ite laitoin sen verran syöttöä lisää että ei palauttanu enää tyhjäkäynnille ennenkö tiukkasin palautusjousta.. ja taas nippuside toimi.

nizzan 26.08.2008 14:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 483372)
1.eli missäs on syöttö ruuvi, löysin pumpun perseestä peltihupun alta jonkun ruuvin mut siitä ei tuntunu nousevan kuin tyhjäkäynti jo ihan vähäisellä kiristämisellä...

2.sitten mites sitä ahdon alasta syöttöö saa koplattua. pitäs saada lisää ruokaa tulemaan ja mielellään hiukka aikasemminkin kuin nytte tulee...


3.nii ja sitte onko jotain spesiaalia mitä pitäs tietää kun koppaa korottaa rungolta? 2" palikat ois tarkotus laittaa... ittelle tulis mielee et rattiakseli liuusta löysälle, tankin täyttöputkeen jatko ja syylärin tuulitunnelin pikku modaus...

4.minkä tehoinen on originaali laturi?

5.mikä on orkkis turbon malli? ainakin garretti se ol ku sitä nopeesti tiirailin, tais olla nolla kolmosen laipalla ainakin. ja paljon on vakio ahdot. omasta mittasin 0,5bar paikallaan ja 0,8bar rasituksella. paljos tota uskaltaa ahtaa? coolerin kanssa varmaan jotain kilon pintaan, luulis kai ton kestävän...


tässä ny muutama kymysys, kysellään tyhmiä lisää kun rojektit etenee, kiitos etukäteen.

1-se on juurikin syöttöruuvi lisätessä täytyy säätää kierroksia pienemmälleen kaasu vivustosta
2-en tiiä mutta itellä oli iso apu pelkän syöttöruuvinkin kirimisestä
3-en tiiä osta tarvikkeelta dopinsonin alusta ni nousee maavara samalla
4-en tiiä muutakun et sieltä tulee virtaaaaa
5-garretin T2 onpi turpo ja samat ahdot on itelläkin

pastirolli 26.08.2008 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 483372)
4.minkä tehoinen on originaali laturi?

5.mikä on orkkis turbon malli? ainakin garretti se ol ku sitä nopeesti tiirailin, tais olla nolla kolmosen laipalla ainakin. ja paljon on vakio ahdot. omasta mittasin 0,5bar paikallaan ja 0,8bar rasituksella. paljos tota uskaltaa ahtaa? coolerin kanssa varmaan jotain kilon pintaan, luulis kai ton kestävän...


tässä ny muutama kymysys, kysellään tyhmiä lisää kun rojektit etenee, kiitos etukäteen.

4. Autodatan mukaan 56A/14V/2500rpm
5. Taas autodatan mukaan ahtoja olisi 0,85-0,91 bar. Jos pitävät paikkaansa niin eikö sitä tohdi nostaa hyvinkin kilon päälle. :D

jv 27.08.2008 05:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nizzan (Viesti 483642)
1-se on juurikin syöttöruuvi lisätessä täytyy säätää kierroksia pienemmälleen kaasu vivustosta
2-en tiiä mutta itellä oli iso apu pelkän syöttöruuvinkin kirimisestä
3-en tiiä osta tarvikkeelta dopinsonin alusta ni nousee maavara samalla
4-en tiiä muutakun et sieltä tulee virtaaaaa
5-garretin T2 onpi turpo ja samat ahdot on itelläkin





dopinssonin 3" tuumanen alusta on jo paikallaan 12" iskulla olevilla iskareilla, joten pakko laittaa viel korin korotus vaikka lokarin kaaret on avarrettu mahdollisimman isoks. ei mahdu 38,5" muuten joustamaan kunnolla sisään:D jos tohon nyt niin isot laittaa ees... 37" ehke.

jaa vai et on T02 turbolla... höh. tarttee ettiä ehke hiukka isompi ahistin ennen kuin tappaa kannen pakopaineilla.

pastirolli 27.08.2008 08:41

Noista patrollin kansista liikkuu jotain huhu-juttuja joiden mukaan alkuperäinen kansi olisi ollut huono turbokäyttöön eivätkä ne kestäneet. Kuulemma meikäläisen patukkaan olisi vaihdettu kansi jossa olisi paremmat virtaukset jolloin se kestää ahtamisen. Kuulemma uutena olisi saanut takuuseen uuden kannen jos on hajonnut takuuajan sisällä. En tiedä että pitääkö huhu paikkaansa millään tavalla. Pitää laittaa viestiä myytinmurtajiin. :D

joker 27.08.2008 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 483809)
Noista patrollin kansista liikkuu jotain huhu-juttuja joiden mukaan alkuperäinen kansi olisi ollut huono turbokäyttöön eivätkä ne kestäneet. Kuulemma meikäläisen patukkaan olisi vaihdettu kansi jossa olisi paremmat virtaukset jolloin se kestää ahtamisen. Kuulemma uutena olisi saanut takuuseen uuden kannen jos on hajonnut takuuajan sisällä. En tiedä että pitääkö huhu paikkaansa millään tavalla. Pitää laittaa viestiä myytinmurtajiin. :D

Huhu pitää paikkansa ne on noin venttiinien istukat jokka alakuperääsessä kanssa.No mun GR:n on jo tehty kone remppa ja KOLME kansi remonttia ( joka toinen vuosi).
Notta kyllä GR:n kannet kestää vai mitenkä se oli vai mitenkä se meni ?

jv 28.08.2008 05:31

mitään mistään tietävänä nii mullakin on vaihettu kansi hiljattain uuteen... en tiiä kumpi versio on kyseessä.


muistaako joku urbon siipien kokoja???



olenkos ymmärtäny oikein et GR:n ja 160 koppasen murrokset on samat?

Kala92 14.12.2012 12:56

Nostellaas vanhempaa kun jaksa tehä uutta. Eli mites onko patrollin ahdonalaisesta otettu kaikki irti mitä saa jo tehtaalta vai voiko sitä pyöräyttää toiseen asentoon? Nyt kun on syöttö säädetty niin et tyhjäkäynti on karvan alle 900 ja ahtoja 0.9-1.

Ural69 14.12.2012 16:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 948491)
Nostellaas vanhempaa kun jaksa tehä uutta. Eli mites onko patrollin ahdonalaisesta otettu kaikki irti mitä saa jo tehtaalta vai voiko sitä pyöräyttää toiseen asentoon? Nyt kun on syöttö säädetty niin et tyhjäkäynti on karvan alle 900 ja ahtoja 0.9-1.

Ota LDA kansi auki ja kato? Tuskin on tapissaan ja mieto on tuo vakiokara, liippaa lisää sitä. Sitten luistaa kytkin, ainakin mulla :cool:

Kala92 15.12.2012 19:39

Oliko patrollissa se muoviholkki siel karan pääs vakiona? Niin ja eikö sitä voi kääntään vaan toiseen asentoon sitä karaa niin tarvihe viilata vai onko pakko viilaa?

Ural69 15.12.2012 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 948931)
Oliko patrollissa se muoviholkki siel karan pääs vakiona? Niin ja eikö sitä voi kääntään vaan toiseen asentoon sitä karaa niin tarvihe viilata vai onko pakko viilaa?

On holkki vakiona, joutaa mäkeen. Eikai sitä pakko ole viilata, jos sattuu siitä yksilöstä saamaan tarpeeksi kakkua omalla karalla. Riippuu toki myös ahtimesta ja kuun asennosta. Käännä nyt ensi ja tarkkaile rupeaako voimasavu nousemaan :rolleyes:

Tuosta jeesiä jos on homma hakusessa:

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Kala92 15.12.2012 20:12

Joo kiitos. Nuita ohjeita käyttänytkin kun tulivat ekana vastaan kun googlesta neuvoja etin :D

ISE 15.12.2012 20:45

gr patukka kysymyksiä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 948947)
Joo kiitos. Nuita ohjeita käyttänytkin kun tulivat ekana vastaan kun googlesta neuvoja etin :D

nimi merkki hck on testaillut näitä gr karojen viilauksia

HCK 16.12.2012 19:48

Tuosta karan viilauksesta sen verran ettei ainakaan vakio turpolla tarvi antaa rälläkkää karalle. Kääntää vaan aikalailla tuottosimpaan asentoon niin pitäs kyllä riittää. Muuten karkaa vaan pakopaineet pilviin ja mailma täyttyy savusta ilman merkittävää tehon lisäystä.
Omasta "mitään mistään tiedä" mielestä huomattavasti muikeempi pyöräyttää syöttöä pikkasen isommalle ja aika harkiten tuota ahdon alaista niin saa mukavasti puuttuva alavääntöä ja kierros herkkyys säilyy ennallaan. Suoranaista tehoa ei vakio osilla kuitenkaan merkittävästi tehdä.


Sivu luotu: 12:22 (GMT +2).