Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lj:n öljynpaineet? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49880)

zampy 23.08.2008 19:00

Lj:n öljynpaineet?
 
Kone kylmänä mittari näyttämä viä kohtuu ok, mutta kun kone lämpiää niin öljynpaineet saa kierroksilla pysymään kohtuu hyvänä mut tyhjäkäynnillä pikkuhiljaa putoo alimmalle viivalle! Öljyt (10/30) juuri vaihdettu ja suodatin.
Mistäpäin konehuonetta löytyy öljynpaineanturi? jos koittais tuota vähän tarkastella ja kenties vaihtaa.
Mitä muilla mittari näyttää kylmänä/kuumana?
Onko mitään muita ehdotuksia mitä vois tehdä et sais mittarin/öljynpaineet kuntoon?

Arpe 23.08.2008 19:29

Anturi löytyy pakosarjan alta lohkon kupeesta.
Ei kai tuo alaviivalle tippuminen niin vakavaa ole,ku miul tippuu lämpimillä öljyillä sentin tuon alaviivan alapuolelle.
Kierrä anturi irti ja mittaa paineet ihan oikeella painemittarilla,ni tiiät missä mennään
Tuo oma mittari saattaa vanhemmiten näytää mitä sattuu.

-Stedt- 23.08.2008 19:53

Ei kannata tuosta läjän omasta öljynpainemittarin lukemasta huolestua, itsellä kanssa lämpösellä koneella melko alhaalla, tuntuu olevan tyypillistä jojotaa;)

Repro 23.08.2008 20:21

Ja minähän en siihen sähköiseen mittariin enää turbon hajoamisen jälkeen luottanut kun epäilevä mieli.
Niinpä laitoin mekaanisen mittarin, lämpimänä tyhjäkäynnillä 1 bar tai vähän päälle, ajossa enemmän.

revu 23.08.2008 21:05

samat ominausuudet löytyy minultakin enkä ole jaksanu asiaan perehtyä.

liero 23.08.2008 21:07

meikäläisen katiskassa näyttää ajossa toisiksi ylintä viivaa tai hieman yli sen ja tyhjäkäynnillä kokolailla puoltavaliä.
kilometrejä takana n.420000 ja oljyt NESTE TURBO LXE 15W-40

zampy 24.08.2008 10:49

Kiitoksia näistä vastauksista. Tarkoitin sillä alemmalla viivalla sitä kaikista alinta viivaa joka on
L kirjaimen kohdalla!
Kannattaisko vaihtaa se alkuperäinen anturi uuteen vai onko mittarissa vika? ja mistähän noita antureita sais?
Minkä laisia mekaanisia mittareita ootte laittanut ja kuinka toteutaneet niiden asennuksen?
Piruku täytyy niin paljo kysellä ku ei oo tiatoo!!!

Repro 24.08.2008 12:27

Tehohydro Oy:stä silikoonivaimennettu teollisuusmittari 0-6 bar, konepellissä pystyssä, siintä on teflonteräspunosletku banjoliittimellä turbolle.
Turbo tosin vaihdettu erilaiseen, alkuperäisessä turbossa on öljyn meno putken kanssa eli siihen ei onnistu aivan "bolt on" periaatteella.

Arpe 24.08.2008 15:10

Antureita löytyy ainakin toyotalta.Veikkaan et tarvikeosana ei löydy.
Oliskohan hinta ollu jotain 80eur luokaa jos oikein muistan,eli ei ihan ilmanen.
Mittari on yleensä kunnossa jos se neula näyttää ees jotain lukemaa ku kääntää käyntiin.
Anturiviat taitaa noissa olla varsin yleisiä.

zampy 24.08.2008 17:34

Eli täytyy käydä ostaas mekaaninen mittari ja koittaa löytää sille jostain paikka!(saa mielenrauhan)
voiko sen mittari tuoda sisälle ku sinne tulee kumminki kuuma öljy. No mitä sen mekaanisen mittarin pitäis näyttää lämpösenä ja kylmänä ja kierroksilla ja ilman??
Kiitosta kovasti vastanneille viitseliäisyydestä!

mikkoimp 24.08.2008 19:59

miksi sen pitää juuri mekaaninen olla? läjässähän kun on kumminkin 12V järjestelmä niin ei tarvi jännitteen alentimienkaan kanssa kikkailla...?
miksei vaikka tämmöistä: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=32172
ei tarvi kabiiniin mitään öljyputkea tuoda..
ainoa jos kovin usein autoa kunnolla uittaa niin siinä tietysti mekaaninen on varmempi..

paineista: jos kilo tyhjäkäynnillä on yli 2 ajossa niin ei huolta..

titanix 24.08.2008 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 483208)
miksi sen pitää juuri mekaaninen olla? läjässähän kun on kumminkin 12V järjestelmä niin ei tarvi jännitteen alentimienkaan kanssa kikkailla...?

no kun nuo sähköset näyttää mitä sattuu .mekaninen mittari ,varsinkin tuommonen teollisuus mittari on melkosen tarkka.jos se sattuu nyt jotakin näyttämään niin se on melko varmasti myös totta.ite en laittas ainakaan sähköstä jos kerta alkuperäinen jo kerta on semmonen

zampy 24.08.2008 20:58

Ja viä sellanen kysymys et pääseekö sille painekellolle ropaahan helposti vai tarviiko paljo purkaa?
Jos hyomenna hakis virhydrosta mekaanisen mittarin ja muut kilheet!!

Repro 24.08.2008 20:59

Siinä on mekaaninen teollisuusmittari tökätty konepeltiin pystyyn, tää tosin kertoo pakopaineet eikä öljynpaineet.
Jos epäilee mittarin kestävyyttä niin voi ruveta miettimään että missäköhän risukossa sitä oikein ajelee, jos tuo tuosta hajoaa niin on hajonnu jo varmasti muutakin siinä vaiheessa.
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5887


Sivu luotu: 04:55 (GMT +2).