![]() |
volvon porttaalit
eli etupäässä molemmat puolet tiputtavat öljyä ! ainakin toisessa suojakumissa reikä ! hyvät vinkit miten edetä remontissa kun ei ole kokemuksia moisesta ! joku räjäytyskuvakin kelpais ! 6x6 vm 75 !
|
haulla löytyy useampi topicci, en jaksa commulla selata, paa hakusanaks vaik porttaali...
|
Helppo homma. Löysäät vain sen koko porttaalihässäkän irti akselista (+jarruletkut, raidetangon) ja vedät pois vetareineen päivineen. Hommaa helpottaa, kun laitat jonkun kuormalavan tai vastaavan sopivalle korkeudelle, ettei tarvi kannatella. Suojakumi lähtee irti naputtelemalla jollain sopivalla tuurnalla. Uusi kumi paikalleen ja kädellä ohjaat vetarin boorit kohdilleen ja sinne sen pitäis mennä ku vähän houkuttelee. Älä käännä sitä portaalihässäkkää mihinkää, vaan suoraan pidät, kun pukkaat paikaalleen, muuten se suojakumi asettuu vituralleen.
Hanttimiehen puolella on lukon käyttövipu ja holkki, joten kannattaa laittaa lukko päälle, kun siltäpuolen vetarin vedät pois. En tiedä pääsekö se kytkentäholkki putoamaan, mutta varmuuden välttämiseksi. On täälä käsitelty aihetta oikein kuvienkin kanssa kun vaan etsii. |
Lainaus:
http://www.c303.de/c303-pdf/parts-li...atalogue17.pdf |
no niin nytten vaan tilaileen kumeja ! kiitos tiedoista ! olis lisääkin kysyttävää mites tollaseen laitteeseen sais ohjaustehostajan ? ja jos jollain olis pari kappaletta renkaita edessä melko huonot nyt alla 280/85 16 good year studed supergrip ! miksi muuten pitää eturenkaat laittaa pyörimään väärinpäin ohjekirjankin mukaan ?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Taitaa olla suosituin vaihtoehto tuo vanhan ison GM:n simpukka ja Saginaw:n pisarapumppu, rattiakseli varmaan kaikilla eri. Mulla siis 700-sarjalaisen Volvon pylväs. |
Sivu luotu: 20:07 (GMT +2). |