Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuvia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49670)

Kimpsu 16.08.2008 21:41

Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuvia
 
Olis otsikon mukaiset hilut tallissa oottamassa asennusta ja kun en ole koskaan ennen tarinut kyseisiä vehkeitä laittanut niin mitä pitää ottaa huomioon taka arpin ja etu t-lockerin asennuksessa?
Jos jollain ois hyviä neuvoja / kuvia niin olisi enemmän kun tervettulleita.

jappe 16.08.2008 21:58

Lukot
 
Olen muutaman kerran asentanut Wrangleriin Detroit Lockerit eteen ja taakse.
Laita lisää tietoja, niin voin yrittää auttaa.

Onko sinulla myös uudet välitykset, vai laitatko vanhat?

Esim 3.07 välitykset vaativat erilaiset murikat kuin 4.11.

Kimpsu 16.08.2008 23:20

Malli on cherokee 4.0 vm-90 ja vanhoilla välityksillä olis tarkoitus mennä toistaiseksi jos ei jostain sopivasti löydy uusia.

jappe 17.08.2008 07:58

Välitykset
 
Oletko selvittänyt sopiiko lukot vanhoihin. Yleensä lukot on tehty tiuhemmille välityksille. Riippuu siitä mitkä välitykset autossa on nyt. Rattaat maksaa noin 150$/akseli.

Esimerkiksi mulla oli Wranglerissa 3.07 originaalina. Vaihdoin tilalle 4.88 rattaat ja detroit lockerit. Alkuperäiset 3.07 rattaat ei sovi noihin lukkoihin.

Asennuksessa on eroa, jos jätät vanhat rattaat. On hieman helpompaa. Mutta suurin työ on hammasvälysten shimmaus oikeaksi. Vaatii hermoja.

Ensimmäisen kerran kun vaihdoin kaikki, meni koko viikonloppu shimmaukseen. Perjantai iltana aloitin ja sunnuntai iltana oli valmis.

Kimpsu 20.08.2008 22:44

Pulttasin taka lukon (ARB) paikoilleen ja hieman piti haroa harvoja hiuksia siinävaiheessa kun mietin että miten mahtuu se kupariputki murikan laakeripangan ja perän kuoren välistä tulemaan ja eihän se siitä mahtunut rehellisesti vaan piti hieman rälläkällä pankaa ohenta alapuolelta että meni paikoilleen ja välykset sain simmailtua kohdilleen.
Nyt jäi projekti kuitenkin sillemallin levälleen, että perän kannen läpivienti sille ilmaputkelle ihmetyttää (ohjeita ei ollut mukana) kun en saa paketista löytämistäni palikoista mitenkään järkevää rakennelmaa läpiviennille,.... olisko missään kuvaa / ohjetta miten se OIKEASTI pitäis olla vai pitäskö siihen askarrella 6m jatkoliittimestä läpivienti?
Sellainen kans tuli mieleen, että millaisella paineella lukkoja yleensä käytetään?
pitääkö olla 8 baria vai riittääkö vähempi?

Timo_L 21.08.2008 21:59

Kannattanee varmaan lukea ne ARB:in ohjeet toistamiseen.. :S

Ne on ihan tosiassaan varsin selkeät ja yksiselitteiset, kun vain lukee ajatuksella. ARB:in lukkojen läpiviennit menee tietääkseni "virallisesti" yleensä banjon päältä/ sivusta läpi, ei kannesta. Mutta voi sitä toki aina soveltaa tarvittaessa. Jos olet uutena ostanut niin kaikki tarvittavat nippelit pitäisi löytyä paketista.

Ei siinä montaa osaa ole; läpiviennin isompi möhkylä, sinne o-rengas, yksi "välikappale", ja sitten letkuun kiinnitettävä nippeli & kiristinrengas ja se helmi millä se paketti prässätään letkuun kiinni.

Kimpsu 22.08.2008 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 482575)
Kannattanee varmaan lukea ne ARB:in ohjeet toistamiseen.. :S

Niin no sehän oliski kun olis ne ohjeet,.... mutta kun ei ole.
ARB ollut joskus jossain paikoillaan ja ohjeet jääneet jonnekkin tallinpöydälle todennäköisesti.....
Sain eilen sen jo valmiiksi asennettua ja ratkaisin läpiviennin ns. vesitiiviillä sähkö läpiviennillä ja tuli oikeastaan parempi kun siitä arpin omasta olis tullut.
Pyörittelin niitä arpin läpivientinippeleitä jonkuaikaa ja tulin siihen tulokseen että siittä puuttuu peränsisään / läpiviennin kupariputken päähän tuleva liitin.
Nyt kupariputki tulee peränkannesta läpi suoraan sen säköläpiviennin läpi jossa vedenpitävä kiristettävä "krymppi", nyt on helppo käyttää perästä kansikin poissa tarvittaessa.
Illalla olis tarkoitus alkaa T-Lockeria eteen asenteleen ja siihen on ohjeetkin jopa mukana mutta se on muutenkin helpompi asennettava.

Timo_L 22.08.2008 14:59

..jaa no sitten. Se on vähän hankala kun en ole asennusohjetta netistä löytänyt valmistajan sivuiltakaan, mutta varaosalistat kyllä löytyy..

Kimpsu 22.08.2008 23:31

Joo ne löytyy kyllä muttei tosiaan ohjetta.
T-Locker ym. letkut on nyt paikoillaan ja ilman ohjailussa päädyin magneettiventtiili ratkaisuun ja kaikki venttiilit tulee kompressoriin kiinni ja sinne sähköjohdot.
Huomattavasti halvempi ratkaisu kun paineilma katkaisija.


Sivu luotu: 09:48 (GMT +2).