Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Työvalojen asennusvinkkejä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49346)

kallekoo 03.08.2008 19:17

Työvalojen asennusvinkkejä?
 
Tarkoitus olisi asentaa Pajeroon 6kpl työ/peruutusvaloja kattotelineen tankoon kiinni.

Mutta valaiskaahan vastaavan asennuksen tehneet, miten olette toteuttaneet virransaannin valoille, eli siis millä tavalla olette kytkeneet.

Ongelmahan on siinä että jos joka valolle vie oman piuhan, paras vaihtoehto on 7 napainen kaapeli, mutta on pirun paksu viedä katon läpi.

Ja vaikka kytkisikin kolme lamppua kimppaan niin sitte tarvis kuitenkin tuoda kaksi paksumpaa piuhaa katon läpi. Tuskin mikään johto kestää kaikkien kuuden valon rasituksen, eikä ainakaan mikään rele sellaista kestä, ainakaan kovin lompakkoystävällinen sellainen...

Kertokaahan miten olette omia valojanne kytkeneet, releet ja muut tietty auton sisälle, mutta mikä on raadin mielipide johdon / johtojen viemisestä sisä ja ulkotilan välillä?

Kahdella 3 napaisella, yhdellä 7 napaisella, yhdellä paksulla ja kaikki sen taakse...???

-MAKE- 03.08.2008 20:06

Lainaus:

Kertokaahan miten olette omia valojanne kytkeneet, releet ja muut tietty auton sisälle, mutta mikä on raadin mielipide johdon / johtojen viemisestä sisä ja ulkotilan välillä?
Liitin kattoon. Joku moninapa MIL liitin tai budjettiversion voi rakentaa perävaunupistorasiasta. Voit sitten helposti heittää koko hökötyksen pois esim. leiman ajaksi. Siis jos ei oo paku.

T€€MU 03.08.2008 20:22

Pariin autoon on toteutettu IKH:n kaks-kolme napaisilla malleilla, jälleenmyyjiä on ympäri suomee.. ikh.fi

Voi huoletta viedä useita kymmeniä amppeereja ja helppo ottaa pois koko valoteline
ja liittimen päälle voi laittaa mukana tulevan kumihupun.

Hinnat n.5-10e per liitin.

kallekoo 03.08.2008 20:56

Eli katon läpi olet tuonut kaksi kolmenapaista johtoa?
Tätä katon läpi vientiä tässä just mietin, ettei tarvii mieletöntä reikää tehdä kattoon...

Tuo 2X3napainen on minun mielestäkin ainoa hyvä vaihtoehto, mitä siis tähän mennessä on keksinyt.

Eri puolilta kattoa kun tuo läpi niin voi tarvittaessa peittää vielä sellaisella peitelevyllä kun auton myy, tai laittaa antennit johdon tilalle...

pee 03.08.2008 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallekoo (Viesti 478422)
Eli katon läpi olet tuonut kaksi kolmenapaista johtoa?
Tätä katon läpi vientiä tässä just mietin, ettei tarvii mieletöntä reikää tehdä kattoon...

Tuo 2X3napainen on minun mielestäkin ainoa hyvä vaihtoehto, mitä siis tähän mennessä on keksinyt.

Eri puolilta kattoa kun tuo läpi niin voi tarvittaessa peittää vielä sellaisella peitelevyllä kun auton myy, tai laittaa antennit johdon tilalle...

oven välistä vaan

äläkä turhaan polta kaikkia valoja yht aikaa, sähköä saattaa tarvita muuallekin

Kartse1 03.08.2008 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallekoo (Viesti 478422)
Tätä katon läpi vientiä tässä just mietin, ettei tarvii mieletöntä reikää tehdä kattoon...


Pajeron takasivuikkonoiden takana on sellaiset ilmanvaihdolle tarkoitetut ritilät, joiden alle ja rakosista mahtuu hyvin tuomaan ainakin 2kpl 2x1,5mm2 lattamallin kaapelilla sähköt työvaloille. Vähän tuohon tyyliin:

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4275

Kattotelineitä siihen tuli yhteensä 4kpl, niin ei tarvinnut pelätä lasisen kattoluukun särkymistä.

Kattotelineen kun laittaa sopivaan kohtaan, samaten lamput siihen telineeseen. Itse pärjäsin kahdella työvalolla ja ne olivat sijoitettuna telineen reunoihin siten, että pitkää putki- ja puutavaraa sai kuljetettua koko telineen leveydeltä.

Laitoin vaihtokytkimet kojetauluun ja takaturvavöiden peitelevyyn, niin työvalot saa päälle myös takatilasta käsin. Samoin takalokasuojan päälle tein ylös käännettävän viilapenkin & työpöydän ja koko hökötyksen kohdalle katonrajaan työvalon näyttämään valoa viilapenkille. Tälle valolle tuli oma kytkimensä siihen samaan peitelevyyn.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4276

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4272


http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4274



Sähkön syötön vedin akulta tuonne peitelevyn taakse ihan vaan 5x2,5mm2 kumikaapelilla, kun sellaista sattui olemaan ennestään. Siitä oli hyvä jakaa sulakkeiden, kytkimien ja releiden avulla sähköä eri kulutuspisteille.

Auto on jo vaihtanut kotia, mutta tuollaiset vinkit oli laittaa silloisesta tekeleestä.

Saa kehittää paremmaksi ja kommentoida... :D


Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).