![]() |
xj käynti?
eli emis maint valo palaa! oireet, bensa maistuu todella hyvin! startatessa eka hörähtää ja sammuu, uusi startti ja käy hyvin ( eli kierrokset nousee laskee 20 sekunnin kuluttua).
ekalla startilla tuntuu ku tukehtuis? ja bensa vähän haisee. pakosarja supattaa (eli vuotaa) ja pönttö kulman jälkeen aika solmussa ja putki loppuu siihen (ei pitäs vaikuttaa). viikonloppuna ois tarkotus jatkaa rakentelua eli mistä tota vikaa kannattaa hakea? jos joku anturi ni missä se sijaitsee? on kokemuksia vaan vanhemmista romuista. |
Lambda-anturi tullut tiensä päähän. Valo tarkoittaa juuri tuon lambda-anturin vaihdon tarvetta.
Tuo käynnistyksen jälkeen sammuminen saattaa johtua muustakin ongelmasta. Esim. imuvuodosta tai joutokäynnin säätöventtiilin viasta. Jamant tuntee nämä laitteet parhaiten. |
Juuh, tuo Main. Req. -valo tarkoittaa vain että happitunnistin on laskennallisesti tehtävänsä tehnyt!! Ei tarkoita että se on todella rikki, Check Engine -valo ilmoittaa sen (jos sellainen autossa on)!! Valo nollataan joko vaihtamalla ajastinlaite (tai poistamalla koko ajastinlaite, vanhemmat kuin -91) tai testerillä (PCM hoitaa, ei pysty poistamaan muuta kuin polttimon, -91 ja uudemmat)!!
|
kiitos taas tiedoista! taitaa olla imuvuotoakin,paukkuu/aivastelee pakoputkessa välillä.
mites toi ajastin poistetaan ja missä sijaitsee? auto -89 eikä vähäpäästöinen. egr ja muut jotka "saa" poistaa, miten ja mistä. eli kaikki turha pois?! näin aikaisemmin täällä ohjeet anturien tarkistukseen, nyt en löydä enää niitä edes haulla!! apuua! |
Lainaus:
Lainaus:
http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=2173 )!! Muista tulpata alipaineletku!! |
Tuli tuosta EGR:n poistosta mieleen, mitenkäs sen putken laita pakosarjasta imusarjaan? Kaippa senkin sieltä voi nykäistä mäkeen kunhan vain tulppaa reiät? Vai onko siitä jotain hyötyä/ haittaa?
Nää kun on taas näitä asioita mihin en ole juuri perehtynyt kun ei ole ollut tarvetta.. |
Lainaus:
|
Noh, en laittanut sitä paikalleen imu- ja pakosarjaa kiinnittäessä (puolittain unohtui), ja eihän se tietenkään enää taivu paikalleen sen jälkeen. ..taidanpa siis tulpata reiät kun EGR on muutenkin jo poissa toiminnasta (oli viallinen, selvisi tuon kansirempan yhteydessä).
..ja ei, en ole autolla ajanut julmetun kokoinen reikä imusarjan pohjassa :D |
kaikki tarinat vaan tänne mitkä koskee xj moottoria . eli omani ei ho. enkä löytänyt vieläkään
sitä topiccia missä oli anturien testausohjeet ei ho,hon. timo onko sulla tiedossa hihnan pituus ku siirtäisin laturin kanssa tohon kompuran paikalle? ja kiitosta jo etukäteen kaikille. |
Moi
Tuolla http://www.lunghd.com/Tech_Articles/...iagnostics.htm on kaikki ohjeet niihin antureiden testaukseen. Loppuviikosta voin laittaa ko.auton sähkökaavion sulle jos siitä on hyötyä Jarno |
kitos! tuota hakenu! vielä ois ö,paine mittarin systeemi hukassa? olen antanut itselleni kertoa että se on per....stä kyseisessä yksilössä? mulla se toimii ns. väärin päin eli paineet
tapissa mutta kierroksilla laskee alas. paineet on ok mutta mittari ei. kohta täytyy syventyä ton kulutuksen aiheuttajaan. arvio yli 20 l sadalla!?! ajanu tosi nätisti ja auto on manuaali. onneks bensaa saa vielä rahalla ;( |
Lainaus:
|
mitähän se anturi maksaa? missä päin majailee?
modet vois muuttaa ton otsikon sellaseksi että löytyy haulla, jos tänne enemmänkin xj ynm jeepin moottori aiheista juttua kertyy! ite yritin tota jerkun lähettämää opasta etsiä haullakin!? |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:51 (GMT +2). |