![]() |
Vetarin hitsaus
Tarvis retkuperän vetareita lyhentää niin miten ne pitäis hitsata että kestää. Nyt siellä on holkki vetarien päällä joka hitsattu vetareihin kiinni. Ei vaan kestä kun aina napsahtaa vetari poikki hitsauksen vierestä. Hitsattu 48 puikolla. Pitäiskö laittaa kiilaurat jos kestäis paremmin?
|
Lainaus:
Niin, unohtui sanoa vielä, että tiedä sitten, onko hitsaaminen ollenkaan suositeltava tapa siinä hommassa. Mitä mahtaisi maksaa teettää sopiva ja varmasti kestävä vetari vaikka Karpiolalla? |
certanium 707 taikka ihan perinteinen rosteripuikko.
tiedän 2 henkilöä jotkan näillä eväillä tehneet, kummatkin on kestänyt. |
Esilämmitys myös ennen hitsaamista n.100 C ja mahdollisimman hidas jäähtyminen esim lasivillaan käärittynä
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuolta henkilön profiilista löytyy useasti kotipaikka jos sen on sinne uskaltanut/viitsinyt/huomannut laittaa..... Tässäkin tapauksessa se löytyy sieltä...Eli Parkano |
Lainaus:
mulla olis tiedossa.... |
Centarium puikot muistaakseni non 20eur kpl. Sita en muista oli 707 tai joku muu...
|
täh 20e kpl!!! sika hinta.
|
JEp jep eikä ole mitään tavis puikoja.
Mulla on kans tohon hommaan sopivia puikkoja mutta en kehtaa sanoa edes mitä ne maksaa kpl |
esab 75.75 myös käy ja kestää
|
Lainaus:
|
Yks konsti on porata siihen holkkiin reikiä, niin että poran kärki uppoaa aavistuksen itse vetariin. Reiät voi laittaa limittäin esim. 3 per puoli. Nyt sitten vain "tulppahitsaa" reiän täyteen . Noi edellä mainitut lämmittämiset,oikeat puikot yms. kannattaa tehdä tässäkin.
Ideana on että nyt ei muodostu yhtenäistä karkaistua rengasta hitsisauman viereen. Tämä on ollut ainakin paras tapa omissa virityksissä. |
Löytyy
Lainaus:
|
yks mitä voi kokeilla on et kastaa koko kappaleen öljyyn heti hitsauksen jälkeen...
vesi karkaisee raudan kovaksi öljy sitkeäksi. homma ainakin pätee takomis hommiin... |
en kylä lähtis ns karkasemaan vetoakselia hitsauksen jälkeen.. ennemminkin esilämmittämään hitsaukseen varten ja sit päästämään sen jäläkeen...
|
Sivu luotu: 22:18 (GMT +2). |