Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Daihatsu Rocky kysymyksiä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48304)

tapsa4x4 23.06.2008 20:29

Daihatsu Rocky kysymyksiä

ELi ulos oton nopeus jos laittaa toyotan mekaanisen vinssin.
onko suunnan vaihtoa??
voiko kääntää niin että lähtis veto taakse päin?

Vaihde ja jako laatikon välitykset mahtaneen olla ???
saakohan jakolaatikkoon välitys settiä mistään?
tai muuten tihennettyä laatikosto Kun akselit tiheneen jo 4.375tai 4.625 välityksiin akseli swapissa.

mistäköhän sais imu ja pako sarjan tiivisteitä, onkohan vaparin ja turbon tivareissa eroa?

ohjaustehostimen pumppu tehostaa huonosti,onkohan toyotan pumppu tilalle käypäinen kun on niin saman näköinen.

burton 23.06.2008 22:34

toyotan pumppu se on, siinähän tais jopa lukea, laturi käy vanhemmasta hilusta kun kääntää kuoria.

Vilkutin 24.06.2008 08:12

kertokaa nyt samalla että saako jostain daihatsu ferozaan jakolaatikon välityksiä, mennöö kuulemma liika kovaa... oisko 33" kummit.

ROCKY 24.06.2008 15:47

Ulosoton nopeus riippuu siitä millä vaihteella sitä pyörittää, Vaihtoehtoja on viisi ja yksi toiseensuuntaan :)
Mutta joo kysymys taitaa olla itse ulosoton välityksestä, tarkkaa välityssuhdetta en tiä mutta samaa luokkaa se on tojotan kanssa, melko hitaasti se ykkösellä pyörii.
Tohatsussa ulosotto pyörii väärään suuntaan (pakilla sisään ja ykkösellä ulos) mutta vaijeri/narunhan voi laittaa rummulle alakauttakin.
Suunnan vaihtoa ei itse ulosotossa ole.
Ulosoton tumppia ei saa käännettyä taaksepäin ainakaan helposti.

Laatikoitten välityksiä en muista ulkoa tarkasti mutta,
1-n,3.5
2-?
3-?
4-1
5-n,0.8

jakolaatikko
nopea-n,1,3
hidas-n,2.4

Valmiita välitys sarjoja en tiä että olis saatavana, tai mitään muuta helppoa konstia muuttaa välityksiä. Yksi vaihtoehto vois olla volvon jakolootan(nopea-1 ja hidas-2.4) yhistäminen tohatsun laatikkoon.

Vaparin ja turbon tiivisteet ovat käsittääkseni samoja paitsi kannentiiviste.
Jos ei tarvikkeesta löydy niin merkkiliikkeestä ainakin.

Tehostinpumpun tehottomuuteen saattaa olla syynä siimapyörän puoleisen puslan väljyys.

tapsa4x4 24.06.2008 16:20

ELi ulos oton ja vinssin väliin täytyy hommata sellainen liete kärryn nopeutin palikka.

paljonkohan hiluxsin laturissa on amppeereja??jo missä mallissa on käypäinen.

täytyypi tutkia tota siima pyörän pusla systeemiä.

ROCKY 24.06.2008 16:48

Tohatsun ulosotto on ketjuvetoinen, välityksen muuttaminen vois onnistua melko helposti vaihtamalla ketjupyörät.

En tiä hiluksista mutta hiasessa on muistaakseni 65A ja menee suoraan pakalleen vaihtamalla siimapyörän ja alipainepumpun tohatsun laturista.

burton 25.06.2008 05:39

teräspossulla on siihen käyvä laturi, mun ei käy kun hihnapyörä on erilainen eikä niitä voi vaihtaa(mulla 2 uraa, possun laturi 1 uranen, latureissa eri akseli), testattu ja tutkittu:) ampeereita ei varmaa ole ku 55.

rocky86 04.11.2008 18:44

tamgears.com sieltä löytyy jottai välityksii ja osia rockyyn ja vähä vaikka mihin härveliin

Sivu luotu: 19:16 (GMT +2).