![]() |
Toyzuki
Potilaana on vuoden -89 samurai, joka edellisellä omistajalla on saanut sydämekseen toyotan 3T moottorin turbolla ja automaatilla.
Autoa on myös korotettu soalla ja 31" renkailla. Keulalta löytyy comeupin 9000 vinssi. Osia tuli kaupan mukana asennettavaksi repullinen: -lock rightin lukot molempiin akseleihin. -dopinsonin puslat ja riiput. -vesi/ilma väliijäähy. -traction barin osat. Auto on tällä hetkellä ahtamaton rikkinäisen pakosarjan takia, mutta suunnitelmat uudesta pakosarjasta on melkein valmiit. Autoon tehdään nyt alkuun palkkipuskurit ja pientä korin siistimistä. Ja jos saisi aikaiseksi myös uuden maalipinnan. Talven aikana olisi tarkoitus palkittaa helmat ja rakentaa kaaret suojaamaan koria ja matkustajia. Ja mikä parasta kaikki muutokset paitsi renkaat löytyvät myös otteesta. |
Jotain on saatu tehty:
Auto ostokunnossa (etupuskuriin tehty viikset): http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4260 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4261 Osat odottavat paikoilleen laittoa (välijäähyksi ei tule tota vesi/ilmajäähyä vaan normaali ilmacooleri flektillä: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4262 Takapuskuri ja takavalot tehtynä: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4263 Työkaluvaunu tuli ostettua: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4264 Shifteri paikoillaan: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4269 Penkeiksi tuli tml:lät ja vöiksi motonetin 4-pistevyöt, myös lattia maalattu epoksilla muutamaankertaan ja lattiamatoiksi korjakumin muovimattoa: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4267 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4265 Ja vielä pari kuvaa viimeisen mmc:n ajopäivän jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4266 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4270 Ajopäivillä rupesi tosiaan bensatankki vuotaan ja jakolaatikko jumittui, joten trailerilla tultiin pois. |
Mitenkäs on pelannut nu mudzillat suzukin alla? Onko pahat ajaa maantiellä ja painuuko tuon painoisessa autossa ollenkaan edes pienillä paineilla? Ite kanssa suskaan miettiny noita renkaita...
|
Mieti ny vielä haluatko laittaa lock rightin etuakselille. Voi tulla aika villi puskija tuosta autosta kun ottaa mutkassa etulukko kiinni. Ja jos haluat myydä tuon lukon niin tietty sen voin ostaa!!!! = )
|
toi etulukko homma vielä tosiaan arveluttaa.Mutta laitan taka-akselille eka.Panzer: kaikkihan on myynnissa ;) tee tarjous niin katotaan.
Mudzillat pelaa mun mielestä todella hyvin.paineita en oo uskaltanut laskea alle 0.9! Mudassa auto liikkuu musta suhkoht hyvin vaikka vielä ei oo lukkoja kummassakaan päässä. Ja jos joku haluaa ton vesi/ilma jäähyn niin vaihdossa voin huolia offikamaa yms... |
Lainaus:
Tiellähän ajetaan napalukot auki, jolloin on ihan sama mitä siellä etuperässä on. Sanoisin, mitä oon lukenu täältä ja ulkomailta kokemuksia automaattietulukoista, että kannattaa kokeilla, miltä se tuntuu. Ainahan vakio-osat voi palauttaa sinne sisälle. |
Sanoisin noihin rengaspaineisiin ko. renkaissa että kun aletaan puhumaan alle 0.3:sta baarista niin voi alkaa olla paineiden laskulla muutakin vaikutusta kuin henkistä ;)
Maxxikset ei yleensäkkään ole pehmeimpiä kumeja niin tuskin niissä tarvii olla yhtään enempää ilmaa kuin halkaisijaltaan samankokoisissa swambbereissa... Kokeilin kerran ajaa ltb:llä 0.4:llä kilolla ja ero oli huomattava kun tiputti alle 0.3:n. Eli omana kokemuksena pidon muuttuminen ei ole suhteessa paineeseen.. Edit: keroitleppas vähän mittoja tuosta välijäähystä :D |
Vesi/ilmacoolerin mittoja: 310x310x120mm, lähdöt noin 76-77mm.sisärivotuksen mitat:110x110x240mm.Mitat otettu rullamitalla eli suurinpiirtein mittoja.
|
varmaan voi laskea rengas paineet aika alas. hiluxissa takana mittari näytti 0,00 ja ei ollut yhtään liian tyhjät.aika jäykkä regas.
|
Taas on tehty lisää.Uusi tankki tilattu ja saapuikin.Tankki on panssarin tekijällä mallina,pitäis saapua huomenna.
Vanha tankki tuli otettua irti ja löydetty yllätys.Tankin päällä oleva poikkipalkki oli mädäntynyt jo toisesta päästä irti: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5553 Eikun uutta tilalle: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5554 Tankkia ja panssaria odotellessa aloin tekemään perien panssareita. Tässä aihio: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5555 Säiliöstä pala irti: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5556 Ja hiukka taivutellaan ja hitsataan, niin saadaan siitä jo pikkasen panssarin mallinen: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5557 Toinen kuva: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5558 |
Ja lauantaina testaan ;)
Miten panssarin kiinnityksen meinasit perään tehdä? |
pultit hitsaan pystyyn ja perän päälle poikkirauta.Tankinpanssari tulee samoilla pulteilla kuin tankki.Ainakin aluksi.Lauantaina olis tarkotus tulla.Saa nähä kerkeekö noi perienpanssarit paikoilleen.Sais sen takin ja panssarin nyt ees tontille.
|
Auto taas ajokunnossa:
Uusi tankki: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5611 Panssari: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5613 Paikoillaan: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5612 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=5614 Vielä jos pyyhkäsis isommat kurat pois päältä ja laittais auton trailerille, niin voi aamulla suunnata ikaalisiin. |
ilmottelehan tuon lock rightin toiminnasta tuossa etuperässä.Ite miettiny tuota samaa.
|
Jotain taas tehtykin, mutta kuvia ei tullu kiireessä otettua.
Uudet jarrut taakse, lock-right takaperään ja traction bar taakse. Venyttelyä: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8527 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8526 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8525 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8524 Esessä 55cm ja takana 60cm nostoa.Takana ainaskin iskarit rajoittaa. |
Rakentelukin nytkähtänyt pitkästä aikaa eteenpäin.
Syksyn aikana kerätty hiukan osia joita ruvettu asenteleen paikoilleen. Renkaiksi tulee 33*13,5*15 pitbullit bl-vanteilla. Jakolaatikkoon asennettu 6,5:1 välityssarja. periin ja jakolaatikon alle panssarit. Etuakseliin uudet stefat ja huoparenkaat. Suurin homma on ollut paikata edellisen omistajan huolimattoamsti tehtyjä asennuksia/ hitsauksia. Taakse ilmestynyt traction bar ja lukko. Etupuskuri menee uusiksi ja helmoihin olisi tarkoitus saada palkitettua. Vielä pitäisi tilata ohjausiskari ja kartaaneihin jatkopalat. Ohjaustehostinkin voisi olla ihan kiva. Kuvia huomenna , kun pitää kameran akut ladata. |
Hieno suikka!!!
Kyllä teillä on motivaatioo rakennella.......Mut motivaatiot kaukana ku ei tallia (vieläkään) ja lumihanges pakkases pitäs rakentaa!!!! .....ahistaa----->lisää kaljaa!!! |
Ettei vaan joutuis akseleiden vaihtoa kans tulevaisuudes suunnitteleen?;)
|
Etuakseli saanut panssarin banjon eteen, uudet sisäkalut (stefat,huopatiivisteet,kääntökuulantiivisteet, kääntöpäänlaakerit,Tml-murrokset...),Jousiin uudet puslat, jarrusatulat kunnostettiin ja uudet jarrupalat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17427 Fiat unosta löytyi himpunverta pidemmät etuiskarit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17430 Etukartaani sai jatkopalan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17425 Jakolaatikossa uudet tiheemmät välitykset ja pto:n aukko tukittu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17429 Alle laitettavat renkaat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17426 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17428 |
Mistäs noita PTO:n reiän peittäviä lappuja saa?
|
Offroadtarvike/porlanpaja.
|
tee itse
Lainaus:
Tein itse patroliin, otin tiivistepahvin palan ja naputtelin sen reunojen ja reikien mukaan oikeaksi ja sen jälkeen leikkasin sopivaksi ja siitä mallin mukaan piirroitin levynpalaan, sen jälkeen vaan leikkaat ja poraat avot. niin sulla on valmiina tiiviste ja peitelevy. t:Janne nyybinä, täält jostain korvesta |
Tänään ei saatu muuta näkyvää aikaiseksi kuin toiselle puolelle pyörät paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17528 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17531 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17529 Loppupäivä meni pientä käyntihäiriötä ihmetellessä.Mitälie seisottaminen tehnyt kun nyt ampuu jonkun verran putkessa.Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu.Se auttoi hiukkasen. Tyhjäkäynti tasaantui.Pitää varmaan käyttää kunnolla lämpöiseksi. Ja korjata pakosarjan ja putken välinen liitos, joka vuotaa jonkunverran. Ja saatiinhan vinssikin takaisin nokalle. |
viittikkö mitata joskus noista bitt bulleista noin suurinpiirten leveyden ja korkeuden?
eikö ne ollu 33x13,5? näyttäis vaan aika matalilta! onko minkälevysellä vanteella? |
Vanteet on 7"+bl.Pitää mitata kun meen huomenna talliin.Ja koko on juurikin mainitsema.
|
Sivu luotu: 04:30 (GMT +2). |