Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mercedeksen pumpusta kyssäri. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48267)

Rytö 22.06.2008 16:53

Mercedeksen pumpusta kyssäri.
 
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2005
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2005
Kuvassahan on MB:n kolmesatasen syöttöpumppu. Ja kysymyshän kuuluu: mitä ovat nuo nuolilla merkityt nippelit? Vihreällä merkattu säätö liittyy ilmeisesti syötön säätöön,kun on noin paljon räplätyn näköinenkin...? Mutta mikä ihme on tuo punainen? Siinä on tuommonen tasakärkisen meisselin kanta.

Ja mie kun en sitten tajua yhtään tämän kuvan liittämistä...:mad:

blenheim 22.06.2008 16:58

Niin ja mikähän se kuva oli? Omalla kohdallani ei ainakaan näy minkään valtakunnan kuveksia.

pee 22.06.2008 19:40

vihree on tyhjäkäynnin säätö, jollen ihan pieleen muista

blenheim 22.06.2008 21:28

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Tuon linkin takaa löytyvä kuva selventää asioita.

Tuo vihreä on tyhjäkäynnin hienosäätöruuvi, punaisen ruuvin funktiota en tiedä, liekö edes mikään säätömahdollisuuskaan, kokeilemallahan se selviää.

Säätöjä saa tehtyä vain ja ainoastaan sen peräpäästä löytyvän kannen alta. Sinne kun kurkit niin johan alkaa löytyä löylyä :). Ja noiden kuvien perusteella päässee pitkälle.

Mikki 22.06.2008 22:01

älä Edes Testaa
 
Tuhoon tuomittu yritys, muistaakseni kaasuvivun tuki tai painokorin tuki. JOS MENEE kireäksi, kaasu hirttää ja kiertää n. 8000rpm + POKS (kaveri testas yhdestä taxista, vikakoodi pullahti lohkon kyljestä ulos...):D:D:D:D:D:D:D:D

-Laine- 22.06.2008 22:59

Tuo punaisella merkitty mainitsemasi "talttapää" ruuvinkanta on alipaineen ohjainlaatikkoa varten kun käytetään alipaineohjattua 720.1 automaattivaihteistoa.

kyseinen akseli kääntää alipaineen säädintä joka kiinnitetään pumpun kylkeen kuvassa näkyviin ruuvin reikiin. Akseli kääntyy kuorimituksen mukaan, eikä siis ole säätö.
Tosin alipainerasian asento on säädettävissä tuossa yhteydessä.

Vihreällä merkityn käyttötarkoitus jo mainittiinkin.

pee 23.06.2008 06:53

Voi poijjaat - jos joku saa vanhan OM 615 - 617 kiertämään 8000 rpm niin on GURU !!! :p

Tota tyhjäk ruuvia moni pyörittelee intona, ja saa mielestään hyvin vetoja lisää, tunteet on eri juttu kuin todellisuus... Avaa pumpun pääty öljynputsarin kotelon puolelta, ja kokeile kaikkea muuta, paitsi huippukierrosten nostoa - sillä saa vanhan koneen männänrenkaat poikki tehokkaasti

Mikki 26.06.2008 13:47

Ei Siitä Guruksi Tule
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 471034)
jos joku saa vanhan OM 615 - 617 kiertämään 8000 rpm niin on GURU !!! :p

Kyllä se onnistuu --> kaasu pohjaan ja kaasuvipu hirttää sisältä kiinni (silloin oli jo 1400km ajettu taxi), kone kiersi niin paljon jotta sekosi ja poksautti kammen startin yläpuolelta ulos (lue --> vikakoodi):D:D:D:D
Pamauksen jälkeen alkoi "hihittely".... :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Rytö 26.06.2008 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 471034)
Tota tyhjäk ruuvia moni pyörittelee intona, ja saa mielestään hyvin vetoja lisää, tunteet on eri juttu kuin todellisuus... Avaa pumpun pääty öljynputsarin kotelon puolelta, ja kokeile kaikkea muuta, paitsi huippukierrosten nostoa - sillä saa vanhan koneen männänrenkaat poikki tehokkaasti

Niinkuin kuvasta näkyy on tuotakin säädelty,auton ed. omistaja sanoi syöttöjä lisänneensä ja vähentäneensä jne...:D eli todennäköisesti juuri tuosta.
Mutta itse pidän näppini kaukana koko laitteesta,antaa omistajan itse pilata raktorinsa...
Tackar och pokkar enivei!


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).