![]() |
Vetteä ostamassa
Moi!
Onko asiantuntijoilla vinkkejä Corveten ostoon? -Mitä kannattaa varoa tai huomioida.. -Mikä on hyvää ja mikä on huonoa.. Vuosimallit joita olen katsellut menee 70-90 väliin. T:Vesa Note! This message was posted anonymously! |
Moi! Kannattaa aina selata vanhoja juttuja ja noitakin jutskia on käsitelty niissä.. Onnea vetten ostoon!!
|
Ostin keväällä Vetten. Tässä muutama havainto:
- älä osta persaukiselta (huollot tekemättä, pakoputki paikattu teipeillä ym) - huoltohistoria jotenkin todennettava (ei kannata välttämättä uskoa pelkkiä puheita) - kannattaa välttää kotivirityksiä (joku osaa, joku luulee osaavansa) - yleiskunto (paskanen auto, huono maali, sisusta kulahtanut -> asenne autoiluun väärä) - auto on vanha tai se on aivan s-tanan vanha, se on hyväksyttävä eli kaikki ei voi toimia tai toimii jotenkuten - varaudu remppaan ja perushuoltoon oston jälkeen, mieluummin yli 1000 euroa taskun pohjalle |
Hyvät maksaa poikkeuksetta paljon verrattuna vastaavien Vetteiden keskihintatasoon. Joskus hyvät Vettet on jo niin varusteltuja/rahalla rakennetuja, että kannattaa katsella uudempia 1990-, jos ei halua sellaista vaan hyvän perus-Vetten. Tuollaisia autoja ei milloinkaan ole tarjolla "persaukisella" - katso ympäristöä, vaatetusta, käytöstä ja tietoa harrasteautosta; nimittäin, kaikki kertovat Vetten kunnosta. Vettet voivat olla halpoja, mutta niiden kustannukset ovat aivan eri luokkaa kuin tavallisella autolla, jos niitä pitää hyvin.
Note! This message was posted anonymously! |
Vaatetus ja käytös??? No mun kuuluis varmaan cruisailla lattaraudalla
terv. Jukka Note! This message was posted anonymously! |
Jepp.. Kiitos vastauksista!
Tuli mieleeni jostan juttu jonka mukaan piti tarkistaa A-pilari ja tuulilasia kiertävä osa korista. Onko tämä yleensä tarpeen tuonikäisissä malleissa? Corveten kori ja runko on aivan erilaiset kun mulla on aikaisemmissa autoissa (lue: Moparit) koskaan olleet joten jos niissä olisi joitain todella tärkeää huomioitavaa niin se olisi varmaan hyvä tietää.. Niin - ostajan käytös ja pukeutuminen on tietysti hyvät.. T:Vesa Note! This message was posted anonymously! |
"Vaatetus ja käytös..."
No kyllä ainakin mä odotoan ja oletan Vettekuskin pukeutuvan ja käyttäytyvän paremmin kuin "perusautoilijat". Oli alla sitten c1 tai c5. Onko hullumpaa näkyy kun tulee tuulipuvussa tai rähjäsissä kuteissa ulos Vettestä. Epäilyttäähän siinä moisen omistajan auton kunto (kuskista puhumattakaan ;) ). Note! This message was posted anonymously! |
Juu , on tosiaan syytä tarkastaa A-pilari ja tuulilasin kehikko , ainakin vanhemmissa avomalleissa. On nimittäin aika pahoja/kalliita rasteja korjata ja ei kannata jokapojan ruveta hitsihommiin muovipulkan ollessa kyseessä.
Vielä noihin kuteisiin , olen edelleen sitä mieltä , että jos ostaa autoa myyjän ulkonäön perusteella menee kyllä pahasti lepikon puolelle. Toisaalta 28 vuoden jenkkiautokauppojen kokemuksella voin korkealla tenorilla väittää , että ostamaan lähtiessä ei kannata panna ykköskuteita pykälään vaan hieman nuhruinen/köyhä habitus on vain eduksi tinkimisvaiheessa. Jos eco kestää duunari-lookin se voi olla monta rahaa hinnasta pois. Terv. Jukka |
Lainaus:
Terv. Jukka |
Tiedä tuosta ulkoisesta habituksesta...Pitäisi miettiä niitä syitä, jonka vuoksi aikanaan
hankki Vetten. Status, elvistely, naapurit, pimppa johtavat herkästi tiettyyn suuntaan, joka näkyy hoidetuissa kynnissä, hyvin leikatuissa hiuksissa jne. Toinen on saattanut hankkia Vetten ajo-ominaisuuksien ja suorituskyvyn vuoksi ja pitää koneen kiusaamisesta aika ajoin. Tällöin asiaan kuuluu öljytahrat, rasvaiset jutut jne. Noh, tämä ei kuulunut alkuperäiseen aiheeseen ja on pieni provo, joten ei kannata vetää hernettä syvälle sieraimeen. |
Testaa seuraavaa:
-Ajossa auto kulkee kuin kiskoilla eli ei vapise eikä tärise -Ota selville auton RPO koodit ja testaa kaikki sähkövimpaimet -Katso sisustan kunto, penkit, paneelit ja muutenkin yleisilme -Testaa ajossa että tehot ovat tallella ja että vaihdelaatikko vaihtaa napakasti -Konehuoneen yleisilme myös kertoo paljon omistajastaan -Auton huoltohistoria pitää myös löytyä Täydelliset yksilöt ovat harvassa ja niiden pyyntihinta on varmasti sitten huomattavasti korkeampi kuin ns. käyttö corvettejen. Pienet jutut ovat toki korjattavissa mutta jos liikaa on vikoja kohteessa niin kannattaa ehkä jättää väliin ja odottaa parempaa kohdetta. Yleensäkin auton yleisilme, siisteys ja huoltohistoria kertoo nykyisen omistajan paneutumisesta harrastukseen. Fanaattisimmat corvette miehet ovat viilanneet auton sellaiseen loistoon että seuraava omistaja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen. Eli toisin sanoen hyvästä kannattaa maksaa ylimääräistä eikä kannata metsästää sitä "halvinta".... Tosin tiedän että moni entinen käyttö corvette on kunnostettu sellaiseksi loistoyksilöksi ettei uskoisi... Ei muuta kuin onnea hankintaan! Note! This message was posted anonymously! |
Moro! Itellä kokemusta kahdesta C nelosesta ja yleisesti ottaen Vetten ostoon pätee samat "säännöt" ku tavallisenkin auton hankintaan. Jos ei ole kokemusta Vettestä aiemmin ni kannattee ottaa mukaan kaveri joka tietää laitteista enemmän. Sitten mukaan tulee tietysti mallikohtaiset viat ja esim. kokemuksestani C nelosissakin niitä on jonkin verran mm. bensa ja vesipumppu, pyörän laakerit, laturi, joitain sähkövikoja yksilöstä riippuen ja jotain muuta pientä rassattavaa joka kuuluukin jokaiseen vanhempaan vehkeeseen. Itte jos olisin nyt kattelemassa Vetteä ni auton yleisilmeellä olisi aika painava merkitys auton kuntoa määritellessäni, onko sisusta kulahtanut, maalipinnan kunto ( talvikäyttö näkyy valitettavasti jos ei ole vahailtu ) sekä tietty historia ja huoltosysteemit olisi hyvä olla selvillä mutta vanhemmissa markkinoilla olevista niitä harvemmin löytänee. Avoissa kyllä toi sisustus on muutenkin mielestäni kuluneempi ku moni jättää pelin päiväks ottaamaan arskaa ilman kattoo ni kylhän ne penkit ja ovipaneelit yms. siitä haalistuvat....
Joten kyl täältä palstalta jotain vinkkejä saa, ei muuta ku onnea sen yksilön metsästykseen! Ps: ei sit kannata ostaa sitä ensimmäistä vastaantulevaa...:)) Corvette Convertible -90 Vw Tdi -00 |
Sivu luotu: 07:55 (GMT +2). |