![]() |
thornbird 33x12,5/15 rengaspaineet maantielle?
minkälaiset rengaspaineet renkaille maantieajossa, nyt on 2bar ja auto on bj40
http://www.petrisimolin.net/gallery/...tymaasturi.JPG Edited by - tare on 20/06/2004 00:43:11 |
Joo, en tiedä noista Thornbirdin paineista, mutta mulla HoJossa parin kilon pinnassa 33x12.5R15 Bridgestonemutiaiset. Muistaakseni 2.0 etu, 2.2 taka.. Se miksi kirjoitin, on, että on sulla komee PeeJii..
Kiitos ja Anteeksi. Eespäin ja vinssillä loput.. |
Alta kahden hyvän matkaa,tarvii varmaan itse katsoa,miten se kumi lähtee painumaan.Kyljistä kai se on kii ja noi thornpördin kyljethää on kai aika taipuisat...mun veikkaus menis väliin 1.6-1.8 noin tienpäällä menoon...
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa! |
Mun kokemuksella rengaspaineet riippuu myös paljon vanteen leveydestä. kuvan autossa näyttäs olevan kapeat vanteet=matalat paineet ettei rengas kulu keskeltä.
Pane leveämmät vanteet jos ajat maantie ajoa, voit pitää kovempia paineita ja ajoltaan auto jämäkämpi.Myös maastossa matalilla paineilla rengas pysyy paremmin kuosissa. JEEP OR NOTHING LIFE BEGINS AT 38,5" |
juu komee on bj kun katsoi tuolta profiilista mikä oli lähtökohta jos ne keltasen kuvat oli samasta autosta.
ei mullakaan tommosia renkaita ole mutta olen aina testannut renkaan pidon seuraavasti.(en ikinä vielä tipauttanut paineita metsä ajossa enkä ihan vähällä ala suhisuttelemaan) olen ottanut n.20cm halkaisialtaan olevan pyöreän puupöllin asettanut sen etupyörän eteen sahattu pää kohti rengasta. lähtenyt tipauttamaan painetta 0.1 bar kerrallaan ja yrittänyt ajaa pölkyn päälle (kaveri voi auttaa pitämällä jalalla pölkkyä paikallaan) pölkky karkaa eteenpäin jos rengas ei vielä pidä,sitten kun rengas alkaa "imemään" itsensä hyvin pölkyn päälle alkaa pitoa olemaan myös maastossa. bfg 35x12.5-15 alkaa toimia 1.3bar paineella käytän n1.0-1.2 paineita tiellä sekä maastossa. on toiminut mielestäni hyvin, näin mä olen käyttänyt noita mutiaisia on mielestäni ihan hyviä harraste renkaita. noita saa kuitenkin 4sarjaa yhden svampperin sarjan hinnalla kun noilla aloin ajelemaan ostin heti niitä 8kpl. onpa ton hintasissa rengaissa pienempi kynnys vaihdella uutta kuvioa alle kuin ajella "puolihölmöillä" merkkirengailla. siis noi paineet hiluxin alla. Edited by - jjtp on 23/06/2004 10:30:10 |
jjtp, 33x12,5 kokoisena saa neljän tsl:n hinnalla 6kpl bfg mt:tä. Mutta ollaan kumpikin tyytyväisiä.. =)
Kuitenkin, taidankin testailla tuolla tapaa mitkä paineet sopis hyvin swamperille. Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa! |
Vanne leveys on 8"
ja kyllä se on sama auto kun galleriassa se keltainen. |
mulla on patrolissa 1,7 baria ollut 1,5 vuotta 35" mutiaisissa hyvin on pitänyt ja toiminut tai niin hyvin ku mutiainen voi toimia yli 2000kg alla ,on vielä kuluminenkin ollut tosi tasaista vielä .
"näin se homma etenee" |
joo toi 1.7 on kadulla aika hyvä eikä joka pikku ajelua varten tarvitse laskea metsään mennessä paineita. mut mettässä ollaan ajettu 35mtr ja 10 vanteet niin 0.4 oli painetta ja oli tosi hyvä ajella eikä renkaat lähteneet vanteelta pois mut kapeammat vanteet ja beadlokit niin olis parempi.
Patrolli on kehumatta paras. |
Aika lailla 1,7 suositteleisin (1,6-1,9 maun mukaan)katupaineiksi, jos tuntuu kovalta niin 1,5/löysältä niin 1,9. Aivan ehdoton maksimipaine on asennettaessakin 2,1 jolloin kadulle maximikuormalla sallittu käyttöpaine 2,0. Ristikudosrenkaat olis hyvä olla suositellulla 10" levellä vanteella, mutta jos noi tornipöllöt on ollu koko käyttöikänsä noilla vanteilla niin ihan kivasti on tasaseen kulunu, oikea on ollu katupaine tähän asti. Onko tietoa missä autossa on ollu aikasemmin?
Tornipöllössä on suhteessa tosi isot ja jäykät kylkikuvionappulat, jolloin maastopaineistus ei voi olla niin alhainen kun muilla swamppereilla ilman hyvää liimausta tai BL:ja. Kun hierotaan alle 0,5 paineilla kiveä vasten niin toi kaikista suurin kylkinappula työntyy keskustaa kohti ja pullauttaa kumin vanteelta, eihän se vaarallista ole, mutta suosittelen ainakin liimausta. |
Ne on ollut aikasemmin jeep cj7:ssa ja 8" leveellä vanteella
|
eli aikalailla samanpainosessa vehkeessä, ei kauheesti tarvetta muutoksille....
|
Sivu luotu: 02:31 (GMT +2). |