Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lohkossa 10mm reikä miten tukin?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41954)

_Metal_ 16.03.2008 21:15

Lohkossa 10mm reikä miten tukin??
 
Eli lähti yksi onneton putki irti lohkosta tuloksena nyt on noin 10mm reikä lohkon takaosassa. Kierteitä reiässä ei ole eikä viittis tehäkkään ettei menis metallipurua öljytilaan. Eli ehdotuksia tukkimiseen. Itellä jo yks visio miten sen tukin, mutta kysytään muiltakin.
Ja asiallahan on ihan normaalisti helvetillinen kiire kun pääsiäiseks pitäis venäjälle päästä;D


burton 16.03.2008 21:23

ota puikko ja tuikkaa umpee, hitsaa 2 puikolla samaan aikaa niin menee isompikin reikä umpee.


komu 16.03.2008 21:24

Laita joku Tappi tms. joka just menee reikään ja laakerilukitetta väliin. rasvanpoisto aineella vaan putsaat öljyt pois ennen liimausta


HRD 16.03.2008 21:24

Onko reikä kuinka korkealla, eli valuuko sieltä öljyä ulos? Joku huotin putken paikka vai?

kaukas 4x4`n ski
Juho Haapakorpi

_Metal_ 16.03.2008 21:28

Eli oli turbon öljyputken paikka.. se siirtyy nyt muualle. tota laakeri lukitetta meinasin ja sitten purevaa pulttia ja päälle vielä kemiallista metallia. Joo ja reijästä ei valu mitään kun tunkkaa auton kyljelleen.. Hitsaa en koska olen melko varma että aiheuttaa särön tai suoraan halkeaman.


Myttymäki 16.03.2008 21:29

onkohan olemas nuan piäntä vesitila proppua jonka siihen lyääs kiinni ja vaikka liimaas sähkölläkin varmistukseksi, en tiedä onnistuuko mut visioita heittelen...


HRD 16.03.2008 21:38

Sopiva kartiokumi tulppakin vois toimia, kunhan kone pääsee huohottamaan. Jonkinlainen varmistus sille vois olla hyvä.
No joo ei kyl pelaa painepuolel.
kaukas 4x4`n ski
Juho Haapakorpi

Edited by - HRD on 16/03/2008 22:14:40

NymiS 16.03.2008 21:39

Ääni vesitila propulle

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system
MB 300GD -83, 33" Maxxis Muzzilla+BL

ramo79 16.03.2008 21:47

Onko painepuolella vai vapaassa tilassa reikä??

lisää kaasua, puut suurenee...

ugly_hj 16.03.2008 21:48

tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.


Eskimo 16.03.2008 22:00

Lienee siinä koneessa öljynsuodatin eli ei kun kierrettä ja proppua kehiin.

____________________________________
"Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee"

- eskimo

OffRoad Kainuu ry.

_Metal_ 16.03.2008 22:06

Täytyy harkita totakin jos vain kairais uutet kierteet. Niin ja painepuolella on.


Arska 16.03.2008 22:09

Lainaus:

quote:
tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.


Lisäksi laittaa vielä paineilmaa huohottimesta, niin luulisi lastujen tulevan ulos.

Edit: painepuolella ei ehkä onnistu tuo paineilmajuttu.



Edited by - Arska on 16/03/2008 22:11:22

Pauli 16.03.2008 22:13

Ja jos käytät jotain liimoja, niin ei laakerilukitetta, vaan mieluummin ruuvilukitetta, tai hydrauliikkaliitoksissa käytettävää tiivistyslukitetta.


Caddy 16.03.2008 22:14

Lainaus:

quote:
Lainaus:

quote:
tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.


Lisäksi laittaa vielä paineilmaa huohottimesta, niin luulisi lastujen tulevan ulos.

Edit: painepuolella ei ehkä onnistu tuo paineilmajuttu.



Edited by - Arska on 16/03/2008 22:11:22
Siinä tapauksessa kannattaa käyttää tappia joka tarkoitettu "vajaan" reijän kierteytykseen (en muista tapin oikeaa nimeä) normi tapissahan ei ole ylös nostavaa kierrettä, vaan purut menee sinne minne helpoin

Love Finland, Hate our government

_Metal_ 17.03.2008 12:25

Eli ratkaisuksi tuli reijän kierteytys ja siihen pultti vahvimmalla lukitteella mitä löyty. Toivotaan että pysyy.



Sivu luotu: 23:13 (GMT +2).