Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxiin 1500e alusta! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41933)

Morjenz 16.03.2008 13:44

Hiluxiin 1500e alusta!
 
Alkuperäinen viesti on viivan jälkeen, täyty muokata otsikkoakin sopivammaksi, kun aihe alkoi pikkasen muuttumaan... Eli kokemuksia noin 1500e alustasarjoista jäykkäakseliseen Hiluxiin ja kertomuksia porukoiden rakentamista omista patenteista...

-----------------------------------------------------



Sivut löytyvät osoitteesta: http://www.supertrux.com

Näyttäisi olevan melko paljon osaa tarjolla... Mitähän tulee kustannuksia suomeen tilattuna?

Mainostavat, että ovat korotelleet Toyotoja yms jo pitkään. Onko kellään kokemuksia kyseisen butiikin tuotteista... Mm. tällainen setti, olisi melko kilpailukykyinen:

4.5 inch Gold Series Suspension Lift Kit
Our most complete 4.5 inch suspension lift with components selected to provide a matched system based on fourteen years of lifting Hi-Lux vehicles. Kits include 4 new leaf springs, 4 shock absorbers, complete vehicle set of extended shackles, 4 shock boots, new U Bolts, new spring bushes, exchange steering drag link, new brake pipes and exchange torque arm.
This kit can be fitted at our workshop by us for £325 + vat.


Price Including Shipping: £951.75 (Including: VAT at 17.5%)

http://www.supertrux.com/acatalog/4p...LuxLift_LR.jpg

Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

Edited by - Morjenz on 16/03/2008 19:03:42

ZeiZei 16.03.2008 14:59

Kerrot vatittoman hinnan kahdella, niin on euroja suomessa, noin karkeasti laskettuna. Isoissa enempi rahtia ja silleen.

Huomaa että on puntina hinnat ja vat(alv) kannattaa maksaa sinne, kun on pienempi kuin suomessa.
Punta noin 1,5 kertaa euro.

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
#LJ 70 -90#

Morjenz 16.03.2008 16:42

Eli mitäs toi setti mahtaisi noin maksaa Suomeen rahdattuna?

Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

-MaTTi- 16.03.2008 17:56

Lainaus:

quote:
Eli mitäs toi setti mahtaisi noin maksaa Suomeen rahdattuna?

Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
No johan toi tossa lukee: Price Including Shipping: £951.75 (Including: VAT at 17.5%) eli 1,5 x 951.75 = vajaa 1500 €.

Onks tuo halpa sitten? En ite viittis maksaa neljästä lehtijousesta ja iskarista asennuskilkkeineen tollasia summia.

Eiköhän noi kamat kannata nykyään tilailla jenkeistä, taala kun on niin halpa. Kunhan vaan sopivan rahtarin löytää.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90

Edit: taitaa sisältyä tuo rahti vain Englantiin. Eli ei pienintä järkee tänne tilata. Maksais varmaankin muutaman satasen vielä lisää.

Edited by - -MaTTi- on 16/03/2008 18:00:51

apiaani 16.03.2008 18:05

Ja eikös ihan suomenmaaltakin saa suurinpiirtein samoihin hintoihin korottavat jouset+iskarit&muut himmelit?

-Viinaa voi olla ilman hauskaakin-

Morjenz 16.03.2008 19:01

Jepjep... Tuo on vaan 4,5" korottava sarja ja ainakin joissain kuvissa, mitä olen nähnyt niin joustaisi ihan hyvin... No mikä olisi sitten sellainen noin 1500e sarja (suomeen tuotuna tai suomesta), mikä kannattaisi ostaa... Suomessa ei tunnu olevan muita vaihtoehtoja kuin OME ja Dobinson (nämä yleisimmät) ja toinen kehuu vyötä ja toinen henkseleitä... Kiinnostaisi nämä ameriikan yms 4,5" sarjat, mikäli jollain olisi niistä jotain kommenttia heittää (etteivät ole vaan turhaan korottavia jäykkiä alustoja).

Eli toisinsanottuna, mikä mahtaisi olla hyvä vaihtoehto, joka korottaisi riittävästi ja olisi kuitenkin metsäkäytössä notkea. Etupää saa olla takapäätä pikkasen jäykempi, kun lava on lyhennetty ja siellä ei kuljeteta kuormaa, edessä taas on 45kg vinssi, plus peti ja muut metallit. Eli etupää saisi olla pikkasen jäykempi... Alustaan ajattelin sijoittaa noin 1500e... Saa olla toki itsekkin värkättävää, kun kesällä on aikaa purkaa auto "atomeiksi" Jotkut kierrejousetkin olisi kiehtovat, vaan saattaa olla vaikea toteuttaa (ajan kanssa nekin saisi varmaan tehtyä).

Eli tänne hyviä ehdotuksia, noin 1500e alustaan jäykkäakseliseen Hiluxiin!

Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

tjl 16.03.2008 19:06

no kun kerran barabolisia saa niin itte en edes epäröisi.
edessä käy normaalit mutta taakke ehdottomasto parabolit.
jos oot ameriikasta tilaamassa, niin pistä privaa. ittekkin voisin taakke ottaa.

niin ja dopinssoni on reilusti alle 1500e.

mun mielestä jos puhutaan normi lateista niin mitäkorkeampi niin sitä jäykempi sarja.paraboliset ehdottomasti.

ja minkä takia sitä tarttee nostaa 4,5"?

lukot(on)

Edited by - tjl on 16/03/2008 19:08:21

lepoantti 16.03.2008 20:22

kyllä lehtijouset voi olla reilusti korottavat, hyvin joustavat ja herkät, jopa liiankin...


patriot4x4 16.03.2008 21:56

Jos ei Omet tai Dobbarit miellytä,onko Trail-gear tuttu? Mulla suikassa trail-gearin 3" alusta ja hyvin toimii,etupakatkin on vinssiä varten sopivasti korkeemmat.

Ja on halvempi.


H&K 16.03.2008 22:07

Lainaus:

quote:
no kun kerran barabolisia saa niin itte en edes epäröisi.
edessä käy normaalit mutta taakke ehdottomasto parabolit.
jos oot ameriikasta tilaamassa, niin pistä privaa. ittekkin voisin taakke ottaa.

niin ja dopinssoni on reilusti alle 1500e.

mun mielestä jos puhutaan normi lateista niin mitäkorkeampi niin sitä jäykempi sarja.paraboliset ehdottomasti.

ja minkä takia sitä tarttee nostaa 4,5"?

lukot(on)

Edited by - tjl on 16/03/2008 19:08:21
Samaa mieltä tosta korottamisesta, 4,5" on jousikorotuksella jo sen verran että tulee hilussa ongelmia kardaanien ja ohjauksen kanssa.

Noista parabolisista, omat kokemukset koskevat juuri jäykkäakselihilua ja voin sanoa että kyseessä ei ole mikään bolt-on sarja. Loppujen lopuksi mulla on nyt ihan toimiva alusta jossa on edessä jotkut Jeepin 2- lehtiset paraboliset jouset ja takajousina on 3- lehtiset hiluxin paraboliset joista on poistettu 3.lehti ja tilalle laitettu hilun vakiopakasta kuormajousi jotta pakan paksuus olisi sama kuin alkuperäinen ja pystyy käyttämään vakio U- pultteja.

Metsään ei ole asiaa ilman että tekee taakse vahvan Traction Bar:in. Rampillekkin ajaessa 2- lehtinen takapakka vääntyy ihan s-mutkalle, jos siiten vielä lisättäisiin joku rytkäisy niin varmana lehdet vääntyisi epäkuranteiksi.

Alla mun auton joustokuva viime keväältä. Rajoittavina tekijöinä on vakiopituiset iskarit sekä liian matala boggeripino.

http://static.petrisimolin.com/galle...x%20jousto.JPG

Lisäksi kuvassa alla 31" renkaat jotka mahtuvat olemaan tässä joustotilanteessa juuri ja juuri erossa pyöräkotelon takaosasta. 33":lla joutuu tekemään lisää tilaa tai rajoittamaan sisäänjoustoa.



Edited by - HK on 16/03/2008 22:09:43


Sivu luotu: 21:33 (GMT +2).