![]() |
Killmannin alkuperäinen kysymys
eli ohessapa Killmannin alkuperäinen viesti
Kun nyt on käynyt niin että kotimainen Cup on vaan kolmen kisan mittainen ja lisänä Merrasmäen ei-cuppi niin olisiko muita halukkaita kun minä ajamaan Helmi-Elokuun välissä jokunen Eestin kisa? Kalenterista löytyisi tuolta väliltä pari kisaa, olis vaan paljon kodikkaampi lähteä pienessä porukassa kuin yksin. Ja jos halukkuutta riittää niin voin tsekata myös Puolan tämänvuoden kisat. Laatokkaan en lähde orkkis autolla. __________________________________________________ _________________________________________ Muutamia vastauksia 1. Mudakoon on Laatokan tapainen reittikilpailu eli siellä lauantaina ajetaan 3-4 eri reittiä ja sunnuntaina on 2 reittiä. Ja kello lähtee käyntiin. Suvesoit sitten vastaa tätä suomen perinteistä suunnistusta, tosin sunnuntaiksi on ehkä tiedossa myös crossirata, mutta jos sen pisteet ovat yhtä merkitseviä niin kuin esim. Auvon kisassa eli yhdellä rastilla hankkii saman verran pisteitä kuin Top suorituksella crossissa. Suvesoitiin Hannes Kiviloo on luvannut tehdä suomenkielisen legendan eli mikä se nyt on suomeksi....siis tään rastikuvauksen, jos tulee vähintäin viisi autoa suomesta. 2. eestissä on kolme luokkaa TR1, TR2 ja TR3 sekä ns. Vaba klass eli avoin. TR1:ssä suurimmat erot on että takavinssi on kielletty ja samoin auton minkäänlainen korotus. Maksmirengaskoko on 820mm. TR 2 suurimmat erot on auton akselit, jousitustyyppi, moottori, vaihteistot tulee kuulua samaan mallisarjaan (eli esmes. defenderit, wranglerit, landcruiserit lasketaan aikojen alusta asti). Maksimirengas koko on 915mm. TR 3 :ssa on suurin ero, että hydrauliohjaus on sallittu, muuten ryhmä on hyvin vapaa oliko maksmirengaskoko nyt sama kuin suomessa eli 1024mm. Vaba Klass eli Open -luokka sitten sisältää kaikki ne jotka eivät mahtuneet edellisiin, mutta rengaskoko on rajoitettu 33". 3. Siirtokilvet saa eestistä eli jos ilmoittaa auton rekisteriotteen tiedot, eli malli, tyyppi, runkonumero yms. niin eestistä hoidetaan siirtokilvet valmiiksi, jotka sitten liimataan kiinni satamassa. Siirtokilpi käytäntö on hyvin samanlainen kuin suomessa ja se sisältää myös samanlaisen vakuutuksen kuin suomessa. Siirtokilpi autolla voi sitten huristella kisapaikalle. Olisin erittäin toivottavaa tai ehto, että nämä siirtokilpi autot tulisivat samalla laivalla niin siellä ei eestin päässä tarvitse olla porukkaa vahtimassa milloin kukin milläkin laivalla tulee...Eestin siirotkilvet maksavat alustavien tietojen mukaan 300-400EEK eli 20-26euria. 4. Kilpailun osallistumismaksu on 2500EEK-3000EEK eli pyöritään noin 160e-200e/autokunta. Todennäköisesti tuo 2500EEK on lähempänä totuutta. Eestissä tuo osallistumismaksu on järjestävän tahon vapaasti päätettävissä tänä vuonna, mutta käytännöksi on muodostunut tuo 2500EEK. 5. Kartat Ozi -kartat alueista on valmiina, mutta jos tulee Rodeo Driven käyttäjiä niin saako joku luettua kartat sinne paperilta tai cd:ltä? Mulla pitäisi esim. olla suvesoit alueesta kyllä paperikartat jossain kätkössä...tai tiedän missä ne on... 6. Mudakoon ajetaan Turban lähistöllä eli Märjamaan ja Tallinnan puolessa välissä about ja suvesoit puolestaan Kopussa Viljandissa. 6. voin kyllä selvittää jos on muita kymysyksiä tullut esiin. Majoitus on teltta tai oma...Suvesoitissa lienee mahdollisuus käyttää sitä yhtä "lomakeskusta" myös majoitukseen. Todella halpa ja katto pään päällä plus sängyt. Bensa maksaa noin 1.1e ja diiseli saman. Ruoka yms . elinkustannukset on halpaa varsinkin Suvesoit kisassa, kun se ei ole tallinna lähellä.... |
6. Mudakoon ajetaan Turban lähistöllä eli Märjamaan ja Tallinnan puolessa välissä about ja suvesoit puolestaan Kopussa Viljandissa. Welcome to Estonia! "Mudakoon"kisapaikkan on satamasta noin 50 km matka ja kisa on joka vuosi ollut muta-turve upotusta [/quote] www.yamahakeskus.ee Must Tank |
Sivu luotu: 20:57 (GMT +2). |