![]() |
aika hurjan näköstä akselistoa
http://englishrussia.com/?p=1766#more-1766 kyllä se velivenäläinen osaa ja kykenee, jos vaan viitsii ja haluaa... vois meinaan noi toimia ihan joissain kunnon offipeleissäki ja ei ainakaan kannot/kivet pökkis banjoihin.
|
Ei mikään maailman vahvin konstruktio?
http://englishrussia.com/images/new_ambulance/13.jpg ---------------------------------------- Höh, mie lähen tallille korjaamaan jotain... |
Sokea ei saa selvää, onko tuossa jousitusta ollenkaan?
|
Näyttäis olevan Belarus merkkisen traktorin etuakseli.
Kun on maasturi ei tarvitse katua. |
Ihtelläki pisti silmään että näyttäs olevan akseli rungosa kii.
Ja kaveri tuosa totes että tuoha o belaruksen etuakseli mitä ne käyttää.. -- Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle! |
BELARUS! Elis traktorista akseli lähtösin.
E: ei auttanu vaikka huusin. En kerenny ekaks. A-P BJ, HJ ja SJ. Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ Edited by - A-P on 11/02/2008 17:31:58 |
|
Lainaus:
Mikäs näissä Belaruksen etuakseleissa on sitten se heikko kohta? Ovat kuitenkin traktorista...:rolleyes: |
Minkäs akselin laittaisitte tukkikärryyn, jos ainakin suurimman osan alla olevista ehdoista tulisi täyttyä?
- Oltava vetävä - Pystyttävä tekemään hydraulinen kääntö - Kantavuttaa tarpeeksi - Edullinen - Kohtuu helposti hankittavissa |
osta reki.. meillä pasin renkaat ja navat. parempia saa kyllä hakia.
|
Eikä ollut joustatus kuvia eli onko tuossa kötöstyksessä jousia lainkaan???
Tosin mihinkäs niitä tarvii,ompahan muutama särkyvä osa vähemmin.:D:D:D |
Lainaus:
Kääntö akseliin? Mielummin aisaohjaus kuin kääntyvä akseli. Periaatteessa mistä vaan KA:n taka-akselista voit sen tehdä, Joudut suunnanvaihtajan laittamaan ja välityksen sovittamaan traktorin ajovoimanottoon. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tervehdys!
Se on ainakin rattorikäytössä Belaruksessa tuo akselin kulmavaihde (olka-akselissa) joka on heikko lenkki. Ja jos kuormaajan kanssa paljon hommaa tai ajaa sopivasti etupyörän johonkin ojaan niin kuoret kyllä murtuu. Luulisi kuitenkin kohtalaisesti offipelissä kestävän jos ei hyppyytä liikoja. Akselimassaa on aika paljon ja liikkuvia osia tarpeeksi. Kannattaako harkita? TT |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tai jos laittaisi sen keskeltä kiinni siten että se on jossain hahlossa niin kahdella sylinterillä,ja lohkolla saisi aikaan sekä siirtyvän että kääntyvän telin,ja kardaani jostain nivelakselista niin riittää liuku. Halpaa ja helppoa.:D:D |
Eikä niissä pelaruksen akseleissa kestä se kulmavaihdekaan.
On niin heppoista tekoa että ei kyllä ihmekään. |
Muistelen, että jossakin pienemmässä Belarus mallissa on vielä jousitus tuossa "pystyakselissa"!
|
Kuten "ranee" jo tuossa ihan pari postausta aiemmin kertoi... ;)
|
Miksi tuo akseli ei kestäisi? On aika vanha keksintö ja käytössä noita on paljon. Se on kestänyt tuossa meikäläisen murheenkryynissä jo 29 vuotta. Kaikki muu on sepitetty mutta akselia ei vielä. Vehkeellä on kuitenkin jotain 4 tonnia painoa. Miksi se ei kestäisi tonnin painoisessa maasturissa? Kaikkihan saa rikki jos haluaa.. Raudan ääressä ne ovat noita väsänneet joten painoa on aika runsaasti pelkällä akselilla.
|
Kuin myös omassa 825 belastuksessa on kestänyt! Vilske etukuormaaja on vielä lisäpainona nokalla ja on kyllä kyytiä saanut.
http://www.nettikone.com/belarus/825-525-osia/869602 Tuossahan noita olis, kuka kerkeää ensimmäiseks? |
Jotain tyhmää pitää tehä että ryssästä atuakseli pettää.
Meilläkin historiassa monta ollut viimeisimpänä 920st, ei onneksi ole enää. Kaveri kyllä rikkoi omastaan kun jumiin jäätyään heitti ketjun kylmästi etutuparipyörien välivanteeseen kiinni ja lähti kelaamaan ylös, jotain muuta tuli mukana kuin traktori. |
No tuola on ainakin juttua noitten käytöstä offi kikottimessa.
http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=belarus |
Sivu luotu: 00:18 (GMT +2). |