![]() |
2000 lukulainen huoltoauto?
Huomasin tänään erään paikallisen autoliikkeen pihalla 3 pätkä land gruseria. Mielenkiintoni heräsi heti. Kyseessä oli 2000-2001 ikäiset autot ja kaikissa oli takapenkkien tilalla työkalulaatikot. Hinnat 21k€-24k€ ei olleet aivan päätä puistattavia (näin perseaukiselle kuitenkin harrasteautosta aivan liikaa).
Mutta asiaan. Mitä etua on noin tuoreen auton laittamisesta huoltoautoksi? Eikös täyden autoveron maasturin saisi pakettiautoksikin? Ei tarvitsisi laittaa sitä laatikkoa. Itselläni on ollut sellainen käsitys, että 90 luvun alun maasturit saa tuotua huoltoautona 0% autoverolla maahan, mutta noin uudessa autossa siitä ei olisi samaa hyötyä. Onko luuloni ollut väärä? Note! This message was posted anonymously! |
Itsekin tuon sanoit: Täyden autoveron auton saa pakuksi. Ne on luultavasti tuotu käytettynä maahan, ja tuontiverot on saatu pienemmäksi tuolla tavoin.
/* Life Begins at 35" */ |
Vai että gruser...
3.5.1993 ja uudemmasta huoltoautosta menee 35 % autoveroa + alv, eli samalla kaavalla kuin esim. Hiacesta. Käytännössä verot on siis 16 % + alv. vastaavan suomiauton hinnasta. Eli tulee siis halvemmaksi tuoda. _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
siis mitä Matti? vm2000 vero siis 35%+alv. Mitä tarkoitat "käytännössä 16%+alv"
Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 21:15 (GMT +2). |