![]() |
pumppusuttinkoneista
voiko pumppusuttinkoneissa käyttää 2t-öljyä naftan seassa? Ainakin vanhoissa riisseleissä tuntuu veto paranevan kun välillä lisää hiukan ölppiä tankkiin.
Ai pehmeetä? No sinne sit! |
äkkiseltää tuntus et kaikki muu on tervetullutta sekaan paitsi se H2O ja muurahaishappo ,ensimmäistä kaikki sietää pieniä määriä mut se toinen tekee pahaa pumpulle.täällä maalla kun koneisiin välillä kannetaa ainetta pöntöllä kuin pöntöllä ja ain joskus kuulee niit ISOJA vikoja.tuskin se 2T öljy pahentaa mitään
|
Meinasikko, että suuttimet kestäisivät paremmin?
Eikös se pumppumekanismi saa voitelunsa moottoriöljystä ja pelkkä kärki dieselistä eli kaipaako se sen enempää voitelua kuin tavankaan dieseli? Toki noista pumppareista ei oo ittellä mitn kokemusta. Kannattaa selvitellä vaikka volkkarilta ennenkuin menee työntämään 2T:tä tankkiin. ____________________________________ "Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee" - eskimo OffRoad Kainuu ry. |
Scanian pumppusuuttimessa ei kierrä muu kuin löpö. Löpö voitelee ja jäähdyttää. Kyllä kait se 2-T sieltä läpi menee, mutta en vaan nää sitä hyötyä. Tosin Scaniakin sallii poikkeavien polttoaineitten (kuten NATO-litku) käytön, mutta huoltoväli (=pumppusuutinten vaihto) lyhenee radikaalisesti.
Liekkö järkevämpää "lastuttaa" se vehje? A-P BJ, HJ ja SJ. Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
No ei se veto ainakaa parane, "voip vaik loppuu kokonaa".
<center>EI NAUKKU PAHHAA TIE</center> |
Sivu luotu: 16:39 (GMT +2). |