![]() |
2.3td ja 2.5td painekellon ero?
Eli onko niissä sama painekello 2,3l ja 2,5l koneissa?
ovatko 1986 tai 1987 vm 2.3td ja 1989 2.5tdn kellot samanlaisia? Common sense, non existant. |
hrrmmm... öööh.. oon pitänyt tuota painekello nimitystä turbon kyljessä olevan by-pass(tms? jutun nimenä? siis sinä laitteena joka estää turbon ahtopaineiden nousemisen liian korkeiksi.
joten onko se mun nimitys väärä? vai vaikuttaako sekin laite myös öljypainemittariin? tossa 2.3td paheerossa vm 86 kun ahdot heilahtaa jälkiasennetun mittarin mukaan tappiin (1.5bar) ja vanha omistaja sanoi sen johtuvan tosta mötikästä tuossa akun vieressä ja turbon kyljessä. notta se on rikki sano! mä mistään turpo enkä riisseli tekniikasta mitää tierä! siksi kysynkin tyhmiä täällä.. Common sense, non existant. |
Dodii.. nyt kuulostaa normaalimmalta..
jooh kyllähän mä sillä tavalla osaan ajaa ettei liikaa anna jenkaa koneelle. mun parin päivän normaali ajossa ei tuo mittari ole noussut kuin noin 0.5bar saakka, joten pärjään kyllä etten korjaisikaan. mutta kun katsastus olisi parin kuukauden sisällä tehtävä niin siellä katsuri kuitenkin tunkee jalan kaasupolkimineen läpi lattian niin ei oikeen ole hyvä jos ahdot heilahtaa tappiin.. rikkoo vielä jotain. (ei tajua niin tyhmää katsastus tekniikkaa kuin diesel katsastus, kuka perkele ny aina ajaa maksimikierroksilla???) hukkaportille menevät letkut ehjiä kyllä mutta sihen on jokin mielenkiintoinen viritys laitettu.. yksi letkuista menee 0.5l juomapulloon jossa hieman jälkiä kuin olisi pieni määrä öljyä sumutettu sisälle.. tämä viritys ei oikeen aukea mulle mutta kai siinä jokin hyvä syy on? tehty koska toi hukkaportin painekello on rikki? Common sense, non existant. |
Ei pitäis puhallusta mihkään mehupulloon mennä.. Vaikuttaa melko herkästi paineensäätöön, varsinkin kys linjasta otettuna. Öljy pullossa on varmaan turbon kylmänä vuotamaa ölkkää, mitä tulee joka vehkeessä. Ellei hukkaportilla tai ruiskutuspumpulla ole vapaana liitintä kys letkulle, koita tukkia se. sitte vaa varovasti ahtoja ja kattomaan säätyykö ne vai ei..
|
Mitsubishi huoltoliikkeessä sanottiin että laitteet ovat erilaisia.. mutta eivät voineet sanoa/näyttää osista mitä eroja on koska hyllyssä ei ollut molempia.
Onko kellään tietoa mitä tarkempaa eroa niissä on, putkien mitat vai mikä? Ja sopiiko 2.5 malli tuohon 2.3een, mitä täytyy muuttaa? Common sense, non existant. |
alas menevä tanko taitaa olla erimallinen.. saakohan tuon 2.5l version tangon purettua osiin? kun tuolla takaluukusta löytyi yksi rikkinäinen kello, siinä on tangon pituus säädettävissä mutterilla ja 2.5 se taitaa olla kiinteä?? eli jos 2.5 kelloon saisi asennettua tuon 2.3 työntötangon joka menee hukkaportille niin tulisi oikean mittainenkin kerralla?
tutkin kuvia ja totesin näin.. muovipulloviritys: turbolta tulee imusarjaan putki jossa on kaksi letkulähtöä.. etummaisesta lähdöstä menee letku pumpulle ja ahtopainemittarille (t-haaaralla), takimmaisesta menee tuohon juomapulloon. Miten niiden pitäisi mennä? Common sense, non existant. |
Sivu luotu: 19:36 (GMT +2). |