Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   BJ:n ohjauksesta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40320)

JarLaa 26.01.2008 18:25

BJ:n ohjauksesta
 
Auttakee tietämätöntä. Kun mun BJ 40:ssä on ilmeisesti HJ:n ohjaustehostin ja etujarrut ja navat, niin onko se tanko mikä menee simpukalta oikeaan napaan (raidetankoko?) BJ:n vai HJ:n?? Se on nimittäin katkennut ja hitsattu, joten sillä ei voi mennä leimalle. sellainen ehjä pitäisi nyt saada, kunhan tietäisi mistä ja mitä etsiä.

BJ 40 -78x2

26.01.2008 18:29

sektorivarsi....
mittaa pituus

Note! This message was posted anonymously!

Cental73 26.01.2008 18:55

joo sektorinvarsi ja todennäköisesti lyhennetty, joten suoraan ei käy mikään. Orkkis hj:n sektorinvarsi on liian pitkä. Kannattaa sorvauttaa jossain metallipajalla jämäkämpi..

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

JanneBlomgren 26.01.2008 19:25

Oletteko nyt ihan varmoja että sektorivarsi on kyseessä?

Minä ymmärtäisin että nyt kysyttiin sektorivarren päähän kiinnittyvää tankoa. Olisiko tuo nyt sitten vetotanko tai mikälie, ei ainakaan raidetanko.

_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

Cental73 26.01.2008 20:13

nii noiita tankojahan voi olla tehty ties mistä. Bj:n ohjausvarsi (mikäkiinnittyy sektorinvarrenpäähän) on ohkanen, todennököisesti siinä on nyt hj:n ohjausvarsi joka on katkaistu ja lyhennetty ja hitsaus pettänyt. Just tuosta syystä ne onkin laittomia.

Osan nimi on tarkemmin ohjausvarsi. Mutta se hojarin vakio on liian pitkä. Kannattaa joko lyhentää sellainen ja kierteyttää toinen pää uudestaan. muistaakseni 21mm kierre. Toisessa päässä oikeanpuoleinen ja toisessapäässä vasemmanpuoleinen.

Mulla taas on toteutettu BJ:n raidetangosta vastaavalla operaatiolla, mutta silloin ei muistaakseni passaa hj:iin raidetankojen päät (el Motonetissä puhuvat raidetangonpäät etu- ja takatanko nimikkeellä).. eli voi olla mitä vaan.

Kannattaa ottaa palaset mukaan ja metallipajalle mars.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Edited by - Cental73 on 26/01/2008 20:14:05

JarLaa 26.01.2008 20:31

Simpukalta lähtee lyhyt varsi, johon kiinnittyy pallonivelellä pitkä auton etummaisena oleva tanko joka välittää voiman oikealle pyörälle. Tästä varresta/tangosta on kyse. On vähän vieraita nämä simpukkahärpäkkeet. Tuollainen nykyaikainen hammastanko-ohjaus termeineen on paljon tutumpi systeemi.
Kyllä se varsi on muuten mielestäni on paksumpi, kun tuo tehostamattomassa BJ:ssäni oleva on, joten sitten ilmeisesti HJ:n lyhennetty.
Nyt sitten pitää huudella ostopalstalla HJ:n tankoa ja lyhentää ja kierteyttää siitä. Kiitos

BJ 40 -78x2

Rölli 26.01.2008 21:46

Mikäs sen tangon pituus sit pitäis olla? Meinasin vaan et mitenköhän lähelle sopeis esim: lj70, bj75, tai miten hilun tangoissa noi päät?

Ja käyhän sihen vaikka hj:n raidetanko jos vaan päissä on sopivat kierteet ja mitta oikee. Eikös raidetanko ole pikkusen lyhyempi kuin toi vetotanko?


Gravehill 26.01.2008 21:50

Lainaus:

quote:
Mikäs sen tangon pituus sit pitäis olla? Meinasin vaan et mitenköhän lähelle sopeis esim: lj70, bj75, tai miten hilun tangoissa noi päät?

Ja käyhän sihen vaikka hj:n raidetanko jos vaan päissä on sopivat kierteet ja mitta oikee. Eikös raidetanko ole pikkusen lyhyempi kuin toi vetotanko?


Kyllä raidetanko on pidempi kuin ohjaustanko, vetotanko tai millä nimellä nyt kukin simpukalta lähtevää tankoa nimittääkään.


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry

Rölli 26.01.2008 21:55

Lainaus:

quote:



Kyllä raidetanko on pidempi kuin ohjaustanko, vetotanko tai millä nimellä nyt kukin simpukalta lähtevää tankoa nimittääkään.


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Pohojanmaan Offroad Ry
[/quote]

Juuh taitaahan se noin päin olla kun tarkemmin ajattelee...
Mullahan on noi labsin varret paikalla ni varmaan siitä johtuen muistaisin raidetangon olevan mulla lyhyempi.



Sivu luotu: 08:22 (GMT +2).