![]() |
Autoveron muutoksen vaikutukset tuontiautoihin
Onko kellään käsitystä, miten uusi autoverotus tulee vaikuttamaan saksasta tuotujen käytettyjen autojen verotukseen?
Jos vaikka toisi kesäautoksi Wranglerin. Harmi ettei sillä saa vetää toista samanlaista trailerilla. Vetopainot ei taida riittää lähelekkään. Just do it! |
http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...o_025_2007.pdf
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Nopeasti katottuna vaikuttaa että verot ovat samantasoiset kuin ennenkin.
Eli esimerkki 14500 hinta vero 4000. Aika paljon. Meikä maksoi 23000 hintaisesta autosta 8000 veroa vuonna 2003 eli suhde aika sama. Eli tuonti kannattaa edelleen. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Türen Kraftstoffverbrauch kombiniert: 13,2 l/100km CO2-Emissionen kombiniert: 315 g/km
Painon mukaan veroprosentti olisi luokkaa 22.2% ja päästön mukaan 35.5%. Mitenköhän menisi? Just do it! |
Taitaa vero olla ton yli 30%.kaveri toi bmw:n pari viikkoa sit ja siinä menee vero seuraavanlaisesti: co2 oli 182g/km eli se jaettuna 10:llä on 18,2+4 = vero% 22,4.
Vero lasketaan suomessa myytävästä "samanlaisesta" autosta.eli jos suomessa 10000e ni vero on 2240e Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Kannattaa siis kattoo että kumman mukaan tulee edullisemmaks jos on ite mahdollista vaikuttaa. Siis jos päästöjen mukaan tulis isompi % ja katsastukseen ei välttämättä tartte variantti/versiotietoa (vanhempi tyyppi kuin 98/14 tai käyttöönotto ennen 1.1.2001), ei sitä kannata esittää. _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Lainaus:
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
2240+alv. eikös ne nyt just siitä räyhää, et sitä ei sais maksattaa."sen kai voi saada" takas, kun veropäätös tulee
Note! This message was posted anonymously! |
Sivu luotu: 09:56 (GMT +2). |