Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vari-lok (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40063)

Jjurva 18.01.2008 23:12

Vari-lok
 
Kertokaas nyt asiasta tietävät miten tämä vari-lok lukko toimii? Aiheuttaako ongelmia etuakselilla ajettaessa liukkaalla alustalla(jäällä)?

Haulla ei oikeen löytyny tietoa, enkä oikee nuita vieraita murteita ymmärrä.


ZeiZei 19.01.2008 00:02

http://www.allpar.com/model/99gc.html

Eli toimii sillen, että tasauspyörästössä on öljynpaineella toimiva monilevykytkin joka ottaa voimansa akseleiden pyörintä erosta: jos pyörivät samaa nopeutta, ei painetta> kytkin auki. Jos pyörii eri nopeutta > pumppu tuottaa painetta > levyt kytkeytyy =lukitsee

http://www.4x4now.com/bd0599a.gif
http://www.4x4now.com/bd0599.htm

Samanlainen on keskitasauspyörästössä tuossa Quadra-Trac II:ssa.

Samanlainen on Hondan Dualpump systeemi H-RV ja C-RV malleissa

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
#LJ 70 -90#


Edited by - HäRVeli on 19/01/2008 00:28:07


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).