![]() |
Unimog 406/416 runko
Rungon mitat, 406 ja 416. Kuvaa klikkaamalla tarkempi kuva:
http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog...16runko/1p.jpg http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog...16runko/2p.jpg http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog...16runko/3p.jpg http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog...16runko/4p.jpg Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
hieno homma, mistä mahtais löytyä 404:sen vastaavat kuvat. aikaslailla samalta näyttää toi 416:sen runko muuten. löytyykö kuvia miten se diisseli kone mahtuu sinne 406/416 kone huoneeseen, kun 404 kone huone on pirun ahdas pensa kuutosella, onkohan hyteissä hirveästi eroja?
|
404:n vastaavat löytynee korjauskäsikirjasta tai voi olla myös unimog-raamatussa, eli technical data book'issa. 404:n dokumentteja minulla ei ole.
406/416 hytti on minun mielestä konetilastaan vähän isompi, mutta niin on konekin. Dieseli on OM352, 5.7-litrainen 6-pyttyinen ja kenkälusikalla paikalleen sovitettu. Sopii siis nippa nappa huonosti paikalleen. Konetta on kallistettu oikealle, koska muuten pitäisi kuskilta amputoida kaasujalka pakosarjan tieltä. Oikealle kallistaminen taas lykkää ruiskutuspumpun, öljynsuodattimen ja kompressorin sen verran paljon apparin puolelle, että apparin jalkatila on aika nimellinen ja se paikka sopiikin lähinnä pygmille. Sen verran tarkasti kone on sinne sovitettu, että esim. kansiremppa vaatii vähän kikkailua. Kuulemma moottorista saa sylinterikannen irti ottamatta hyttiä pois tai kippaamatta sitä. Uudemmissa 406/416:ssa on hytin kippausmahdollisuus apurautojen avulla, mutta vanhoissa ei ole paikkoja näille raudoille. Kipattaessa hyttiä nostetaan sitä etureunasta apurautojen varaan n. 10cm ja sitten kippaaminen onnistuu. Ilman etureunan nostamista käy kipattaessa moottoritilan takareuna kiinni sylinterikanteen. Itse kippasin hytin ketjutaljoilla nostaen ilman etureunan nostoa ja vedin mogin pois kipatun hytin alta, mutta piti purkaa monenlaista ensin pois ja leikata peltisaksilla hieman lisätilaa hytin lattiaan, sinne konetilan takareunaan. Helpointa olisi, jos mahtuisi nostamaan hytin suoraan ylöspäin. http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog007150.jpg http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog008150.jpg Jos kansiremppaa tekee hytti paikallaan, pitää porata muistaakseni ykkösen työntötangoille reiät hyttiin tuulilasin juureen ja kun kaikki kepit on pois, saa kannen ujutettua varovasti konepellin aukosta ulos. Painava se kansi on, arviolta 50-60 kiloa. http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/mog01275.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...Pee-kansi4.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...Pee-kansi5.jpg Järkeviä kuvia ei konetilasta oikein saa otettua, kun sinne väliin ei tahdo edes käsi mahtua. Joka suuntaan on kuitenkin ahdasta - on Mersulla laittaneet niin ison koneen kuin millään on saanut sinne mahtumaan. Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on Edited by - JiiPee on 21/12/2007 23:33:12 |
Lainaus:
SLCK 62 FJ Cruiser -08 |
http://www.unimog411.org/ebaumust.htm
Lainaus:
http://www.unimog411.org/ebaumust.htm |
Lainaus:
SLCK 62 FJ Cruiser -08 |
Sivu luotu: 11:09 (GMT +2). |