![]() |
Freelanderin viskokytkin
Edelleen kaverin asialla Freenlanderin tiimoilta:
Perstuntumalta landeri on kuin kivireki pitävällä alustalla, elikkä visko jumii. Viskojahan noista ilmeisesti on mennyt. Nostimme auton nosturille ja kokeilimme kaksilla putkipihdeillä viskon luistoa. Tuollaisilla puolenmetrin varsilla olevilla pihdeillä saimme juuri ja juuri viskon luistamaan kun toinen piti toiselta puolen kiinni ja toinen käänsi toiselta. Kuinkahan herkästi viskon pitäisi luistaa tuollaisessa tilanteessa? Jatkokysymys kuuluu että pystyykö tuolle mitään tekemään, esim. öljyjä vaihtamaan, ja jos ei, niin mistä uuden saisi ja mihin hintaan (muualta kuin merkkiliikkeestä)? Rauvassa ei oo raha hukassa. |
Ahosen setältä löytyy apua tuohon ongelmaan.
http://www.offroadpaja.fi/ Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua.. |
Aika tylyä mennä putkipihdeillä vääntämään, saattaa pian jordaanit katketa käytössä myöhemmin. Onhan maastureissa toki henkilöautoa vahvemmat akselit/kardaanit mutta nöyrtyy se vahvempikin teräs kun vääntöä tulee tarpeeksi ja jännityshuippu kohdistuu koko akselin sijasta yhteen kohtaan.
|
Vastaisen varalle tiedoksi, visko maksaa himpun vajaan tonnin...
Rauvassa ei oo raha hukassa. |
Sivu luotu: 19:34 (GMT +2). |