![]() |
Toyotan sähkölukko temppuilee
Mikäs neuvoksi kun ei meinaa takalukko pelata tai lähinnä irrottaa. Menee siis päälle, mut valo jää vilkkumaan, eikä lähe oikein mitenkään pois päältä. Valo kyllä sammuu ja moottori surraa päälle ja pois, mutta ei irrota, ei vaikka ottaa lyhyen nelikon pois päältä.
Välillä saan valonkin palamaan yhtämittaisesti, mutta vähä ku ajat ni taas vilkkuu. Ei auta vaikka rumppaa päälle-pois kymmeniä kertoja. Viimeks lähti pois kun aikansa houkutteli, mut nyt se jäi päälle. _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Kosketushäiriöitä.
Vaikka toyotan zähkölukko onkin oikeesti tosi hjuva laite, kaipaa sekin joskus pientä huoltoa. |
No mut miks se moottori sit kuulostaa pelaavan ihan ok?
-Matti töistä P.S. Nii, eikä irrottanu vieläkään vaikka ajoin töihin asti. Puskee... Note! This message was posted anonymously! |
voisko olla samallasita vikaa kuin joskus sähköantenneissa eli siell on jonkinlainen rajakytkin joka säätelee sen liikkeen mittaa/määrää. Eli kytkin tulkitsee aikaperusteisesti paljonko jotain liikutetaan, vaikka kyseinen osa ei itse liikkuisi. Voiko siin lukossa olla jokin oikea vika, että tuota pois otto liikettä ei tapahdu vaikka sähkömoottori niin kertookin. Kuten just antenni, saattaa vetää sen sisään tai ulos muttei toiseen suuntaan. Aina ollut vika siinä mekanismissa.
Millainen tuo sähkölukko on sielun elämältään? " TOYOTA ja laskuun voit luottaa" SLCK #73 |
Siellä on rajakytkinsysteemi, jossa on avautuva kosketin liikkeen auki- ja kiinnisuunnassa. Moottori saa virran rajakytkimen läpi. Kun tullaan perille, kytkin aukeaa ja moottori pysähtyy.
Moottori ei kuitenkaan suoraan aja siirtohaarukkaa, vaan siinä on eräänlainen jousi (kellonjousen näköinen), joka virittyy jos lukko ei pysty heti liikkumaan eli hampaat ei osu kohdalleen. Sitten kun hampaat voi mennä sisäkkäin, jousi ajaa lukon auki/kiinni. Lisäksi on erillinen rajakytkin joka tunnistaa haarukan liikkeen joka siirtää itse lukkoa. Siitä syttyy merkkivalo. Ja alkuperäisasennuksessa on vielä joku älypurkki ohjaamassa, itsellä on releviritys Hiluxissa. HiLux 3.0 V6 vm.1988 Pajero 2.8 GLS A 1999 -SLCK #63- Edited by - HiluxMan on 04/12/2007 19:43:31 |
No niin... lukon sähköosa pöydällä. On aika huonossa hapessa, tällä kertaa sanonnan varsinaisessa merkityksessä. Fuc**ng suola! http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_30.gif Sieltä "suolaamattomasta" Saksasta 11-vuotias auto.
http://img149.imageshack.us/img149/6...kkiseonwt0.jpg Eli varmaankin tuo akseli ryytynyt kiinni, en vielä kerinny enempää tutkailemaan. Lukko tuntu vapautuvan kun sai ton kiskastua irti. Oli tuo huohotinletkun viereinen pinnapultti niin hapettunu/ruostunu jumiin, että jäi osa vielä peräänkin kiinni. Ihan näkkäriks hapettunu toi takakansi. http://img232.imageshack.us/img232/5...hapessapm0.jpg http://img232.imageshack.us/img232/5...rinkkripw4.jpg Mitäs nyt? Varmaan pitänee lähteä itkemään Toyo-tiskille uutta käikälettä, takakantta ei tietenkään saa erikseen. http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_34.gif Vai onko jollain joku sähkölukon hylsy, josta joutais tuo takakansi? _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Melkein tinkaisin kiviseltä ennen ku menisin Toyotalle:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=42312 |
Lainaus:
http://static.petrisimolin.com/galle...onmoottori.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...nmoottori2.JPG _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 Edited by - -MaTTi- on 04/12/2007 23:32:20 |
Eikös jossain (kytkin?) jutussa ollu vasta puhetta, että nuo EPC:n numerot muttuis tojollakin esim. alihankkijan vaihtuessa?
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Tuohan on ihan erilainen kuin Toyotan ison murikan lukko. Eli tuli puhuttua läpiä päähän sen purkamisen kannalta, vaikka eipä tuokaan kauhean monimutkaisen oloinen ole.
Esim. tässä on kuva sellaisesta josta on kokemusta: http://www.birfield.com/~morgan/fj80...nstalled-1.jpg Ilmeisesti tuo sähkömoottoriosuus on kuitenkin vaihtokelpoinen? |
Homma hallussa. http://toyotadiesel.com/forums/image...not_worthy.gif Kiitos Paulin. Löytyi siis ehjä(n näköinen) identtinen moottori (sama osanro!). http://toyotadiesel.com/forums/image.../vb_thumbs.gif
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 Nyt on uus moottori paikoillansa. Pelaa paremmin kuin koskaan. Piti tosin käyttää kerran irti, ekaa kertaa kun laitto virrat päälle, moottori surras jonnekkin päin = ei mennyt lukko päälle. Pois ja takaisin paikoilleen niin oli hampaat oikeilla kohdillaan. Nyt on paksut vaseliinit välissä ettei pääse enää vastaavaa tapahtumaan. Oli tuossa vaihtokoneessakin jo pientä orastavaa alkua. Edited by - -MaTTi- on 06/12/2007 19:22:16 |
Ostin uuden lukon ja irrallaan kun painoin lukko nappia se akseli pyörähti moottorilla ja kun painoi uudestaan taas se kääntyi toiseen suuntaan. Nyt se lukko moottori ei sano mitään. Oli yks johto poikki autolta tulevalta johdoita ihan liittimen tyvestä. Sain sen johdon "huonosti" kytkettyä uudelleen sillon kun kokeilin että moottori pyörii. Voiko nuo rajakytkimet jotenkin vaikuttaa nyt että tuo lukkomoottori ei pyörähdä irrallaan ollenkaan? Vai pitäiskö moottorin pelata joka tapauksessa jos moottori on irti murikasta?
|
Lainaus:
Onhan aluevaihtaja pienellä puolella? |
Sivu luotu: 21:46 (GMT +2). |