Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Läjään Cooleri (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37437)

28.10.2007 20:50

Läjään Cooleri
 
Mitenkäs muille on käynyt kun on laitettu LJ:hin Cooleri tekemättä muuta? (vakioturbolla)
Eli pitääkö laittaa lisää syöttöä että päästään samaan "tasoon" kuin ilman Cooleria.
Itsellä kasvoi viive ja turbon herääminen ja ahdot myös laski!
Voiko cooleri olla liian iso? tai ahtoputket (2") liian pienet?

Note! This message was posted anonymously!

mikkoimp 29.10.2007 00:12

mistä ahdot mittaat? cooleri aina pienen paine häviön aiheuttaa ja paine laskee kun ilma jäähtyy, joten nyt saat hiukan lisätä ahtoa ja soppaa niin pääset yli vanhojan tehojen ja koneen rasitus ei tästä kumminkaan lisäänny ilman cooleria verrattuun...

-------------------------
datsun patrol -83

Repro 29.10.2007 06:30

Cooleri ja ahtoputket voi olla liian suuret viiveen osalta, ei jäähtyvyyden.
Esim. MAXI cooleri 3" päillä ja putkilla on jo yli ampuvaa vakio kiepille, mutta onpahan valmiudet jollekin HX-40:lle =)

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10

Ahosensetä 29.10.2007 08:42

Lainaus:

quote:paine laskee kun ilma jäähtyy
Suljetussa astiassa näin käy. Nyt kun ilmaa jäähdytetään kesken virtauksen, niin tiheys kasvaa.


T, Antti

29.10.2007 17:26

Mikähän on hyvä paikka mitata noita ahtopaineita tuossa 2L-T koneessa?

Note! This message was posted anonymously!

liero 29.10.2007 18:48

mulla letku mittarille on otettu t-haaralla hukkiksen kellolle menevästä letkusta


mikkoimp 29.10.2007 22:19

Lainaus:

quote:

Suljetussa astiassa näin käy. Nyt kun ilmaa jäähdytetään kesken virtauksen, niin tiheys kasvaa.


T, Antti


tuo ilman tiheys ja painehan eivät ole sama asia...

ja tapahtuu tuota paineen laskua joka paikassa. vai miksei tapahtuisi? esim pakoputkea kun oikeen kunnolla tekisi niin putken pitäisi pienentyä koko ajan perään päin mentäessä että virtaus nopeus säilyisi samana ja pulssit toimisivat kunnolla kaasun jäähtymisen takia. tämä ei tosin ole turbollisessa läheskään niin tärkeä asia kuin korkea viritteisessä vaparissa....

vähän ohi menee topicista mutta kumminkin..

-------------------------
datsun patrol -83

30.10.2007 21:46

Onko kukaan mittaillut pakopaineita kyseisistä moottoreista? Mihin kohtaan anturi?

Note! This message was posted anonymously!

Repro 31.10.2007 06:04

Ennen turboa liitäntä mittarille, itellä 1.5 bar maksimissaan, 1.5 barin ahdoilla

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10


Sivu luotu: 05:36 (GMT +2).