Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   BJ-40 jakolaatikon etukardaanin lähdön stefa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=3721)

mikjus 14.05.2004 09:20

BJ-40 jakolaatikon etukardaanin lähdön stefa
 
BJ-40 1978 jakolaatikko vuotaa öljyä etukardaanin lähdön laipan takaa eli stefa sökonä. Kävin toyotalta hakemassa stefan (90311-38047) ja rupesin ihmettelemään että ompa samannäköinen kun pinionin stefa. Samahan se sitten onkin kun tarkemmin tutkin mutta onko stefa tosiaan sama vai antoivatko väärän? Ei viittis purkaa ja sitten huomata että olikin väärä.


Tämmönen jo löyty
http://store1.yimg.com/I/coolfj40_1794_1356575


Differential and Transfer Case Oil Seal Kit ~ Fits 1963 to to 7/'80
Fits ~ FJ/BJ/HJ ~ 1963 to 7/'80
Differential / Pinion Seal Kit, (3 ea.) ~ 30311-98047
Transfer Seal (1 ea.) ~ 40311-92014

mikäs toi pikku stefa on?

Edited by - mikjus on 14/05/2004 10:20:59

Edited by - mikjus on 14/05/2004 10:49:05

IironSika 14.05.2004 11:33

Veikkaanpa että toi pikkustefa on vaihdelootan ja jakolootan välinen stefa. Sellaisen möivät mulle Vesijärven autosta kun etukardaanin stefaa hain. Vaihtoivat tosin ilomielin oikeaan ja antoivat vielä rahaakin takaisin:)


mikjus 14.05.2004 14:14

Lainaus:

quote:
Veikkaanpa että toi pikkustefa on vaihdelootan ja jakolootan välinen stefa. Sellaisen möivät mulle Vesijärven autosta kun etukardaanin stefaa hain. Vaihtoivat tosin ilomielin oikeaan ja antoivat vielä rahaakin takaisin:)
Eli jaappanin insinörtit ovat olleet niin viisaita että laittaneet saman stefan sekää periin että jakolaatikoon. Perskule kun noita olis jo ollut pari kipaletta hyllyssä muutenkin...

-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com -

JiiPee 16.05.2004 10:41

Lainaus:

quote:
Eli jaappanin insinörtit ovat olleet niin viisaita että laittaneet saman stefan sekää periin että jakolaatikoon. Perskule kun noita olis jo ollut pari kipaletta hyllyssä muutenkin...
Saksalainenkin on huomannut jossakin vaiheessa yhtenäistää tiivisteitä. Mogissa (ainakin 406/416/...) oli ennen erilaiset porttaalin ulkostefat sen mukaan, oliko etu- vai taka-akseli ja kun niissä oli vielä pyörimissuuntakin määrätty, oli neljä eri stefaa tosiasia. Sittemmin kasvattivat stefan sisäreikää 4mm ja on nyt vain yksi malli. Helpottaa huomattavasti varaosapuolta.



mikjus 16.05.2004 20:22

Joo olihan se stefa sitten ihan sama kun pinionin stefakin ja oli helppo vaihtaakkin. Olis vaan ollut niitä pari hyllyssä valmiina. Noissa uuden mallin stefoissa on sellanen huullos jota vanhoissa ei ole ja sekin vähän hämäsi alkuun. No ei ne kyllä hukkaan mene kun kohta joutuu varmaan pientä välitysten vaihtelua harrastamaan. Eipä ainakaan tarvii enää pelätä että laatikon öljyt valuisi karjalan kannaille...

-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com -

jjtp 16.05.2004 21:04

joo se uusmalli on hyvä se huuli ei päästä likaa sinne tiivistävälle pinnalle kun on laippaa vasten.
siihen huulee kun laittaa synteettisen silikonin niin se on kuin piste i päällä.


piskokid 01.06.2005 08:36

Voiskohan kukaan kertoa noiden jakiksen stefojen mittoja. Vois tilailla niitä muualta kuin Toijota-kaupasta. On se kumma kun BJ:n ei kärsi seittemää vuotta seisoa, niin jo happanee gummiosat. PTO:n stefat on varmaankin mitoiltaan 35x55x11.

GaryBlade 01.06.2005 10:39

Tampereella oleva tamgears ainakin toimittaa HJ:n laatikoihin liittyviä osia kuten tiivisteitä,laakereita,hammaspyöriä jne...Mulle tuli jakolaatikon tiivisteet ynnä laakerit kätevästi sieltä. osote on semmonen kun www.tamgears.com Hinnatkaan ei minusta oo mitkään pahat.

Joukkohaudassa et lepää yksin


Sivu luotu: 03:11 (GMT +2).