Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jäykkä-akseli Hiluxiin offialusta! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36355)

Morjenz 26.09.2007 11:23

Jäykkä-akseli Hiluxiin offialusta!
 
Millaisia alustoja olette rakentaneet järkibudjetilla vm.-86 neliveto Hiluxiin...

Nykyiset etujousipakat on jo väärinpäin mutkalla ja sisäänjoustoa on varmaan joku 2cm... Kysyin paljonko maksaa takominen (jos ite irrottaa pakat niin 420e) eli uusiksi menee alusta... Nykyalusta on vakio ja iskareina on keltaiset 4x4 Magnumit (oiskohan Monroet)...

Olen katsonut OME:n settiä... taitaneen maksaa noin 1500-1600e sarja (Iskarit, jousipakat, riiput, u-pultit ja ohjausiskari)

Mitä muita vaihtoehtoja on... sais korottaa reilusti ja lisää joustoa...

Tossa joku vanha kuva... Takapää toimii jotenkin...

Eli nyt mietteitä ja pohdiskelua järkevästä alustaratkaisusta...

http://www.saunalahti.fi/~ilkka88/hilux/offi/hilu8.JPG

Nykyinen korkeus 2" korinkorotuksella, 32" mutikoilla ja vakiojousilla...

http://www.saunalahti.fi/~ilkka88/hilux/hilux640.jpg

Älä jauha tyhjää... neliveto!

Edited by - Morjenz on 26/09/2007 12:23:57

Edited by - Morjenz on 26/09/2007 12:24:18

Morjenz 11.10.2007 14:55

Ja ketään ei kiinnosta neuvoa nyybiä :/

Älä jauha tyhjää... neliveto!

Morjenz 11.10.2007 14:55

Ja ketään ei kiinnosta neuvoa nyybiä :/

Älä jauha tyhjää... neliveto!

NymiS 11.10.2007 15:30

Apukierrejouset?

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system

NymiS 11.10.2007 15:30

Apukierrejouset?

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system

Masai 11.10.2007 16:41

Nyt mää haluan kysyä että kuinka paljon pitää olla offi autossa sitä sisään joustoa. Eikö tärkeämpää olisi se ulosjousto.

Jos meinaa tehä sellaisen auton mikä pysyy pystyssä kaltoissa paikoissa niin mahdollisimman matala. Mavaraa kannattaa kasvattaa isommilla pyörillä.

Mulla on omassa hiluksissa omen pakat edessä ja takana on vallilantakomon vehkeet. Iskareihin kannattaa panostaa, minusta ne on melkein jousia tärkeemmät kapistukset.


Tuota ylempää kuvaa kun kattelee niin eikös tuossa ole joustoa jo tarpeeksi. Edessä jos olisi pidempi iskari niin saattaisi löytyä lisääkin tuota juustoo.


Edited by - Masai on 11/10/2007 17:43:43

Masai 11.10.2007 16:41

Nyt mää haluan kysyä että kuinka paljon pitää olla offi autossa sitä sisään joustoa. Eikö tärkeämpää olisi se ulosjousto.

Jos meinaa tehä sellaisen auton mikä pysyy pystyssä kaltoissa paikoissa niin mahdollisimman matala. Mavaraa kannattaa kasvattaa isommilla pyörillä.

Mulla on omassa hiluksissa omen pakat edessä ja takana on vallilantakomon vehkeet. Iskareihin kannattaa panostaa, minusta ne on melkein jousia tärkeemmät kapistukset.


Tuota ylempää kuvaa kun kattelee niin eikös tuossa ole joustoa jo tarpeeksi. Edessä jos olisi pidempi iskari niin saattaisi löytyä lisääkin tuota juustoo.


Edited by - Masai on 11/10/2007 17:43:43

HRD 11.10.2007 16:44

Lainaus:

quote:
Iskareihin kannattaa panostaa, minusta ne on melkein jousia tärkeemmät kapistukset.
Jos latijousi on vanha kuolleentunut paska, ni ei se oikeen enää jousta uloskaan.

kaukas 4x4`n ski

HRD 11.10.2007 16:44

Lainaus:

quote:
Iskareihin kannattaa panostaa, minusta ne on melkein jousia tärkeemmät kapistukset.
Jos latijousi on vanha kuolleentunut paska, ni ei se oikeen enää jousta uloskaan.

kaukas 4x4`n ski

Masai 11.10.2007 17:30

Lainaus:

quote:
Jos latijousi on vanha kuolleentunut paska, ni ei se oikeen enää jousta uloskaan.


No tuskin se nyt jäykistyykään vanhemmuuttaa?



Masai 11.10.2007 17:30

Lainaus:

quote:
Jos latijousi on vanha kuolleentunut paska, ni ei se oikeen enää jousta uloskaan.


No tuskin se nyt jäykistyykään vanhemmuuttaa?



HiluMiks 11.10.2007 18:12

Tällein joustaa meikäläisen hiluxi kun sais hommattua vielä pitemmät iskarit niin sais vielä lisää joustoa.
Tuolla jottain juttua lisää
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=29191 http://static.petrisimolin.com/galle...I%20Ramppi.JPG


HiluMiks 11.10.2007 18:12

Tällein joustaa meikäläisen hiluxi kun sais hommattua vielä pitemmät iskarit niin sais vielä lisää joustoa.
Tuolla jottain juttua lisää
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=29191 http://static.petrisimolin.com/galle...I%20Ramppi.JPG


tjl 11.10.2007 19:35

ite aattelin koittaa nyt huomisen ja viikonlopun aikana takoa jouset.
aattelin ottaa takaa kuormajouset pois sekä edestä yhden lehden.
vai pitäiskö ottaa takaa viel yks lisää?


tjl 11.10.2007 19:35

ite aattelin koittaa nyt huomisen ja viikonlopun aikana takoa jouset.
aattelin ottaa takaa kuormajouset pois sekä edestä yhden lehden.
vai pitäiskö ottaa takaa viel yks lisää?


Jopo_ 04.07.2009 19:00

Nostetaanpa vanhaa topicia niin ei tarvitse uutta tehdä...

Itellä on käynyt mielessä tuupata kierrejouset lässähtäneisen jousipakkojen avuksi ja hommata pidemmät iskarit. Nyt mietityttää vain tuo etupään toteutus, koska kuskin puolella tulee ahdasta jos kierteet laittaa lehtipakan ja rungon väliin (ohjausvarsi jää aika pahasti eteen). Mitenkä olette toteuttanut tuon etupään? Minkä vehkeen jousilla? KUVIA?

Takapää varmaan paras toteuttaa yhdellä jousella keskelle, eli toinen jousilautanen perän päälle ja toinen rungon poikkipalkkiin? Tuohan kelpaa katsastusmiehellekkin?

Iskarit on ollu myös mietinnän alla... HJ:n iskarit on pidemmät ja taitaa passata aika kivuttomasti paikalleen. Juttua on ollut myös A Omegan takaiskareista taakse, mutta niiden vaimennusteho mietityttää painavemmassa maastoautossa.

Kiitokset jo etukäteen vastanneille!

Edit: hakutoiminto on koluttu jo ihan loppuun illan pimeitä tunteina ja vanhat linkit ei toimi...

SuurSyömäri 04.07.2009 20:22

Ei oo kuveja mutta eteen laitettiin LJ:n jakarit ja rangen jouset. Jousikupit tilattiin Offroadtarvikkeelta. Hysteeriohjausvarretkin sinne tungettiin. Hysteerit nostaa kivasti raidetankoja joten akseliputkeen on helppo hitsata ns kivunottotutka ennenkuin kannot pamahtaa raidetankoihin.

Taakse tulee 4runnerin nelilinkki. Akselimassa on runnerissa sama kuin extrakäppi hilussa vm. 1987 eli 1460 kg Ja jousina toimii 4runnerin vieterit.

Akselit meillon kylläkin HJ61 mallista joten on vähän enemmän tilaa asennelle kilkkeitä kiinni.

Ylimääräisenä meiltä löytyy tyhjä LJ:n banjo jos siihen saa mahdollisesti noita hilun akselikilkkeitä kiinni.... Sitten hakee vaan jakarit jostain..

lepoantti 04.07.2009 21:30

jos iskareita meinaat niin unohda omegat sun muut siviilivehkeet. esim. racers place myy ranchoja ja mikähän se oli joku 4x4parts myy jotakin muuta merkkiä, hinnat tais olla suunnilleen samat. kun luet katalogit huolella niin sieltä voit valita iskarit mieleisillä päillä ja iskunpituuksilla.

mulle tuli juuri äskettäin yhteen ln 110 etupään jäykistysrosessiin ranchot a' 58e, hinta ei todellakaan paha kun saa juuri sellaset mitkä soveltuu omaan käyttötarkoitukseen parhaiten. ja on vuosien saatossa varsin toimivaksi havaittu, vaimennus hiukan erilaista kuin jonkun siviilivehkeen jonka kokonaismassa on sama kuin maasturin keulan paino!!

räyhäracing 04.07.2009 22:57

Jos lisä vieteriä meinaat laittaa ni kannattaa ottaa lattaa sitten hiukan pois,jos niillä meinaat koro horoa hakea?Ittellä on vanhan omistajan toimesta hj-60:ses täydet pakat ja sitten vielä ladan kierrejouset välis (ei ihan täys mittaset mut kuitenkin) ni alusta joustaa sen verran mitä kumit antaa peräks:DKeräilen hiukan inspiraatioo ja sitte vaihtuu akselin paikat alapuolelle et saa heittää noi vieterit hevonvittuun.

60lantikka 05.07.2009 19:19

hj 60
 
hoojiin ainaki on e30 bemarin takajouset aika käypäset lisäkierteet..


Sivu luotu: 05:22 (GMT +2).