![]() |
Laturin huima latausvirta - oikosulku?
Terve,
Pajerosta lopetti laturi latauksensa. Pikaisen analyysin jälkeen, totesin laturissa olevan 5 dl liikaa öljyä. Eli siinähän on öljypumppu laturin päässä, molemmat stefat melko huonossa kunnossa ja sitä myöten öljyvuoto laturin puolelle. Puhdistuksen jälkeen toimi taas kuin uusi, niin ja stefat tuli vaihdettua. Nyt pari päivää remontin jälkeen, hyppäsi latausvirta tappiin matkavauhdissa, mittarissa asteikko 60A asti. Tyhjäkäynnillä 30-45 A. Ja mittari on tarkoituksella kytketty näyttämään latausvirtaa =) Luulin laturin seonneen, mutta kyllä se auto sitä johonkin syö. 5h seisonnan jälkeen ei kunnolla edes valot kiilu. - Kaikki vermeet pois päältä avaimet taskussa, niin akun kenkä iskee kipinää osuessaan napaan - Akut testattu erikseen, kunnossa ovat - Kun laturista ottaa "ylemmän" pienen johdon irti, loppuu myös tämä mystinen virran syönti ja tietysti latauskin. (laturissa siis 2 pientä + latausvirta) --> Laturi jollain konstin oikosessa? Avasin taas laturin, mutta päällisin puolin oli OK. Yleismittari teki tenän, ei saanut mitattua. Eli pystyykö laturi syömään itse tuota virtaa? SaiQmon nyybinä työmaalta Note! This message was posted anonymously! |
jos iskee kipinää koskiessa kaapelilla napaa, niin jokin sähkölaite ottaa silloin virtaa, olisko jossain muussa vehkeessä oikonen? Mites lataussäädin oisko tirahtanut?
" TOYOTA ja laskuun voit luottaa" SLCK #73 |
Oisko säädin paskana? Itse kun virittelin toisenmerkkiseen autoon tosin erilaista laturia niin yhden johdon puuttuminen aiheutti sen että latasi kokoajan täysiä.
|
lataus säädin sökö! kärjet jääny kii asentoon niin prkaa seistessä.
|
Jeh,
mutta jos laturi lataisi vaan liikaa, niin eikös akku olisi silloin kohtuu täysi / kiehuisi? Nyt akku ei kiehu ja kuten sanottua 5h seisonnan jälkeen aggu tyhjä. Eli johonkin sitä kuluu. Jos se olisi joku muu kuin laturi, niin miksi tuon ohuen johdon irrotus lopettaa kipinöinnin myös akun navassa? Vai kiertääkö virta nyt taas jostain ties mistä? (nimim. kokemusta on). Auto ei itseasiassa ole Pajero, vaan L300 4WD, mutta samalla tekniikallahan nuo taitaa olla. Pajeron laturi siinä on. Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
|
err.. Tämä "öljypumppu" käsite voi olla väärä, mutta laturin persiissä on pumppu, josta menee paksuhko letku öljypohjaan, toinen letku koneen kylkeen öljynputsarin viereen. Jos (ja kun) laturin ottaa irti, tulee öljyä n. 1dl yleensä pitkin naamaa. Lisäksi tosiaan 1 paksumpi johto (latausvirta?) ja 2 pienempää.
- Nyybi SaiQmon Note! This message was posted anonymously! |
voipiolla että käämikin oikosessä tahi diodisilta? hyvä aina veikata. pöydälle palasiks ja komponenttejen mittaus.
E.S.Y Ei satu yhtään racing team! |
Lainaus:
|
Mulla oli muuten vähän samanlainen ongelma toyotassa kun ihmettelin mikä helvata syö virtaa älyttömästi niin hehkut välillä jumitti päälle. Releessä oli kärjet palaneet ja siinä oli vika.
|
Lainaus:
|
Kaikkihan on korjattavissa, mutta toimiiko enään sen jälkeen?? Eli koppa auki ja katso. Sitten viilauksen jälkeenhän latausjännite hivenen nousee, joten se kannattaa laittaa samantien kohdalleeen...
Ja tuo napautuskorjaus --> toimii hemmetin hyvin, apparina kun istuskelee ja tuo ruorijuoppo ei kuuntele mitään, niin kevyt napautus ja taas homma toimii, yleensä jalkamiehenä... $ $ $ /// Jos se ei satu, niin ainakin se maxaa!!! /// $ $ $ |
Sivu luotu: 00:46 (GMT +2). |