Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   alipainepumppu BJ40/42, ja lisää kuvaa ja TOIMII (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36168)

Cental73 21.09.2007 07:30

alipainepumppu BJ40/42, ja lisää kuvaa ja TOIMII
 
ainakin jarrusysteemihän käyttää alipainetta. Mutta kolme lähtöähän pumpussa on, mitä kaikkea aparaatti oikein tekee. Voipiolla tyhmää ihmetellä tätä, mutta pitäiskö letkujen kuskata "alipaineilmaa" vaiko pyörittää jotain nestettä kuten ohjaustehostin.

Meinaan laturinvaihdonjälkeen on toi varoitussummeri aloitanut suoran huutonsa, eikä ainakaan letkut näyttäis risoilta, tietenkin voi banjoista vuotaa, mutta ei sieltä mitää kyllä tiiraa pihalle. Öljyjä toisaalta koneessa ei ole kuin nimeksi, täytyy lisätä. Pyöriikö moottoriöljy sitten alipainepumpun kautta?

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Edited by - Cental73 on 25/09/2007 17:23:50

Edited by - Cental73 on 26/09/2007 19:15:02

Edited by - Cental73 on 27/09/2007 19:41:16

mikjus 21.09.2007 07:42

BJ-40 ei ainakaan hoida kun jarrujen alipainetta. Moottoriöljy kiertää alipainepumpun läpi. Kolme lähtöä? Siis öljy sisään, öljy ulos ja alipaine?


Käyttäjä 21.09.2007 07:49

Toi zummeri soi sillon kun alipaine on lepo...kattos onko se alipaineenkeräyspurkki kunnossa siellä kuskinpenkin alla

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net

http://www.petrisimolin.net/gallery/...yttaja-sig.png

Pete 21.09.2007 07:56

Eli siinä alipaine säiliossa on jokinsortin kytkin piuhoineen, jos se ei pelaa niin summeri huutaa. Toinen kytkin taitaa tulla jarrunnestesäilioltä, eli jos nestepinta alhainen tai kytkin paskana niin huutaa kanssa. Mutta vanhemmissa malleissahan näitä ei tainnu olla.


Cental73 21.09.2007 08:11

joo, siis öljy sisään ja ulos.

Ihmetytti vaan kun edellisellä laturilla toimi ok, ja tällä ei. Se pömpelikin on vaihdettu ja ok auton alla. Eli melkeen uskoisin kuitenkin sen ohkasen alipaineletkun joko vuotavan banjoistaan ja siinä olevan jonkin sorttisen murtuman. alipainepumpun uskoisin olevan kunnossa.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Pete 21.09.2007 08:20

Voisko sielta tulla liian vahan sita alipainetta? Oisko se vanha alipainepumppu kayny tohon uuteen laturiin?

Muistaako kukaan onko vesierottimen piuhat kytketty kanssa tahan summeriin?


Cental73 21.09.2007 09:46

aa, täytypä koitaa, äkkiseltää kun katsoo niin voi mahdollisesti onnistuakin. Olisi ainakin kokeilemisen arvoinen asia.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Urbancityboy 21.09.2007 17:46

Lainaus:

quote:
BJ-40 ei ainakaan hoida kun jarrujen alipainetta. Moottoriöljy kiertää alipainepumpun läpi. Kolme lähtöä? Siis öljy sisään, öljy ulos ja alipaine?


noin minä sen olen käsittänyt. ja se pömpeli eli alipainesäiliö (?) ei ole mitenkään tarpeellinen, huolehtii kai vain sen, että mikäli moottori ja alipainepumppu ei pyöri, niin alipainetta riittää tehostimelle vielä muutamaan jarrutukseen. ne joutaa raksia pois tieltä pyörimästä. samaa virkaa hj:ssa ajaa se pikkukannu siellä konetilassa tehostimen vieressä.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Pete 21.09.2007 17:55

On se sailio sinansa tarpeellinen, koska tuo pumpun tuotto on aika pieni..


Cental73 21.09.2007 17:56

no ei pirkale passannut toi vanha alipainepumppu. Ja ilmeisesti tu uudemmanlaturin alipainepumppu vuotaa jostain. Auton kun sammuttaa nii selkeä suhina kuuluu laitteesta. Kaikki tiivisteet banjon ympärillä ok, eikä letkussa näy murtumia. Mutta jostain vaan vuotaa...

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Urbancityboy 21.09.2007 18:27

Lainaus:

quote:
no ei pirkale passannut toi vanha alipainepumppu. Ja ilmeisesti tu uudemmanlaturin alipainepumppu vuotaa jostain. Auton kun sammuttaa nii selkeä suhina kuuluu laitteesta. Kaikki tiivisteet banjon ympärillä ok, eikä letkussa näy murtumia. Mutta jostain vaan vuotaa...

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73
mulla vuoti aluksi klemmariliitoksista, se imu oli ainakin omassa laturissa yllättävän kova. alipainepumpun laipan tai banjoliitosten väli jo kuunneltu...?

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Cental73 21.09.2007 18:41

juu se klemmariliitos täytyy vielä tsekata, toi paksumpi banjoliittiminen letku on uusi, joten sitä en epäile, mutta täytyy vielä tarkistella kuitenkin noi öljyletkut, tosin ei truutannut mistään öljyä ulos. Ohkanen banjoliitos taas sihahti, kun avasin hieman, ja samalla loppui se suhina, mutta ääni ei kuulostanut alunperin tulevan ainakaan siitä.

Näyttio se ohjanenkin banjo sisältä hieman öljyiseltä, kuuluukohan ollakin?

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Cental73 22.09.2007 14:27

todenäköisesti alipaineletkun banjoliitin vuotaa juurestaan. Ainakin kevyesti kierrettävissä akselinsaympäri. Heti kun putsaa ilmestyy hieman ölppää kierteen juureen, eli tod näk. pitäisi korjautua kun kerkeis käydä teettään uuden letkun. Muuten tarkistelin kaikki muut liitokset ja laitoijn pikimiehenräkää vielä kasatessa, ja ainakaan öljyä ei tule mistään ulos.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Cental73 25.09.2007 16:23

uusin letkut, mutta ei auttanut. Vinkuu edelleen... Sellaisen huomion tein kun raotin sitä alipaineletkua niin sieltä ruutas öljyä ihan kunnolla auton ollessa käynnissä. Niin pitääkö sen öljyn kiertää myös alipainepuolelle? jotenkin oli kuvitellut että se olisi alipaineilmaa?

Jos näin niin todennäköisesti tuo pumpun tuotto ei riitä. Systeemi kun toimi edellisellä laturilla.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Urbancityboy 25.09.2007 17:00

Lainaus:

quote:
uusin letkut, mutta ei auttanut. Vinkuu edelleen... Sellaisen huomion tein kun raotin sitä alipaineletkua niin sieltä ruutas öljyä ihan kunnolla auton ollessa käynnissä. Niin pitääkö sen öljyn kiertää myös alipainepuolelle? jotenkin oli kuvitellut että se olisi alipaineilmaa?

Jos näin niin todennäköisesti tuo pumpun tuotto ei riitä. Systeemi kun toimi edellisellä laturilla.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73
nyt on kyllä käynyt vanhanaikaisesti ja on banjot väärin päin, tsekkaa nopeasti järjestys.

tuossa on pieni mahdollisuus, että on käynyt kuten itselleni kun ensimmäisen laturinvaihdon berttaan tein. voin olla tosin väärässäkin, mutta ikävän tutulta kuulostaa...älä pyöritä kovin pitkään konetta, alipainesäiliö voi ainakin täyttyä öljyllä ja öljykierron kärsiessä varmaan kärsii alipainepumppu, kun se on öljyvoideltu?

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Cental73 25.09.2007 17:11

eipä niitä muutenpäin voi laittaa, kun on yksi iso banjo yksi klemmariletku ja yksi bieni banjoliitin, kuten täältä näkyy http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=42087

Eli sinnepä ne ölpät sit lienee karannut, pönttöön kuskin alle.
" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Edited by - Cental73 on 25/09/2007 18:16:59

Edited by - Cental73 on 25/09/2007 18:19:52

Urbancityboy 25.09.2007 17:25

öö, siis onhan siinäkin mallissa 1) öljyn sisäänmeno 2) öljyn ulostulo ja 3) alipaineen ulostulo, itsellä meni vm.76-bj:n letkut merkkauksen epäonnistuttua sekaisin ja työnsi öljyä alipainesäiliöön ja vinkui pirusti. en onneksi ehtinyt pyörittää pitkään. liittimet tuossa mallissa kaikenlisäksi kävivät väärin paikalleen.
eli tuo kyllä kuulostaa siltä, että alipaine ja öljyn ulostulo olisi vaihtanut paikkaa.
alipaineen tulee olla vain puhdasta kuivaa ilmaa, että joku nyt mättää.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Urbancityboy 25.09.2007 17:26

Lainaus:

quote:
BJ-40 ei ainakaan hoida kun jarrujen alipainetta. Moottoriöljy kiertää alipainepumpun läpi. Kolme lähtöä? Siis öljy sisään, öljy ulos ja alipaine?


näin se on nähtävä, voisi todeta.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Cental73 25.09.2007 17:51

juu näin on noi kolme. Eli sille ohkasimmalle banjoliittimelle on vain yksi mahdollisuus laitta, samoin isolle banjolle sekä sille klemmariliitettävälle.

Vanhassa laturissa tuo ohkanen liitettiin siihen alipainepumpun päähän. Tuossa uudessa laturissa ainoa mahdollinen sopiva liitin on siinä laturin sivussa (siis jos katsoo banjon kokoa), Nuo paksut letkut menee melkeen väkisin nuihin kahteen, eli banjo banjoliitinporttiin ja pelkkä öljyletku tuonne tikkuun mihin klemmarikiinnitys. En ymmärrä miten olisivat voineet sekoittua, kun eivät käy keskenään.



" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Urbancityboy 25.09.2007 17:58

Lainaus:

quote:
juu näin on noi kolme. Eli sille ohkasimmalle banjoliittimelle on vain yksi mahdollisuus laitta, samoin isolle banjolle sekä sille klemmariliitettävälle.

Vanhassa laturissa tuo ohkanen liitettiin siihen alipainepumpun päähän. Tuossa uudessa laturissa ainoa mahdollinen sopiva liitin on siinä laturin sivussa (siis jos katsoo banjon kokoa), Nuo paksut letkut menee melkeen väkisin nuihin kahteen, eli banjo banjoliitinporttiin ja pelkkä öljyletku tuonne tikkuun mihin klemmarikiinnitys. En ymmärrä miten olisivat voineet sekoittua, kun eivät käy keskenään.

siinä voi olla just noita vuosimallinmukaisia eroja sinulla missä mättää. kun sehän on nelikakkosen laturi. olehan varovainen..oletko jo testannut, että toimiiko itse jarrutehostin, itsellä kun oli letkut miten sattuu, niin väärin ollessa ei ollut minkäänlaista tehostustakaan. pakko on hokea tätä samaa, että älä testaillessa pyöritä konetta pitkään, voipi tulla vaurio.



" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73
pakkeli, ystävä vai vihollinen?

oho, sorry, meni quote vähän pieleen.

Edited by - Urbancityboy on 25/09/2007 18:59:54

Cental73 25.09.2007 18:14

ei tehosta pätkääkään. Poljin on kova kuin kivi. Niin mulla on nyt tuo klemmariliitettävä lähtö kiinni siinä mikä kiinnittyy myös toisesta päästään klemmarikiinnitettävänä ja muuttuu putkeksi joka kultee tulipellissä. Eli tämähän on alipainetta varten, eikö? ja noi banjoliittimet on sitten öljyjä varten. Täytyypä tsekata että ruutaako se pumppu öjlyä sieltä klemmariliittimestä. Toisaalta tuo klemmartiliitos näyttäis olevan kuin kunnolla alipaineessa, sillä melkeen väkisin liikuttaa klemmariliitosta kun pyöräytti käyntiin. Ikäänkuin ei pääsis imis tukossa olevaa putkea. Kumma vaan mikä sen olis tukkinut, auto kun on ajettu tuohon eikä silloin mitään kummaa ollut. Täytynee irroittaa säiliön päästä letku ja kattoa onko öljyä siellä vai ei.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

Cental73 26.09.2007 18:14

ja kansalle lisää kuvia

otin sen "alipainepumpun" irti laturista. siinä irroitettavassa osassa on kaksi lähtöä, iso banja sekä ruuviklemmari lähtö. Eli näin:

http://static.petrisimolin.com/galle...tal73-lat5.JPG

ja sisäpuolelta näin:
http://static.petrisimolin.com/galle...tal73-lat4.JPG


eli oisko toi sitten öljysisää öljy ulos? koska tuohon jäljelle jäävään laturiin jää vain yksi lähtö joka on se pieni banjo. Olisko tässä kuitenkin alipaine puoli laturin sisällä, ja päässä vain öljyn kierto? eikä kuten 40:ssä että päätyosassa on myös alipainepumppu.
http://static.petrisimolin.com/galle...tal73-lat6.JPG

Perkeleet toijotalla vaan kun ovat askarrelleet noin samanlaisilla liittimillä, eli laturissa olevaan lähtöön käy vain pieni banjo (joka tässäpauksessa olisi kiinni tuolla suodattimen jalassa, ja tuo isonbanjon lähtö kiinni myös siuodattimen jalassa. Ruuviklemmarilla tuleva letku menee sitten alipainepuolelle.

Elikkä taas mentävä HYdromarkettiin letkun kanssa ja teetettävä vaikka kaksi letkua missä molemmissa vain toisessa päässä pieni banjo, ja toinen pää avoin jotta voi käyttää klemmariliitosta. Oli toi alipainepuolen öljyntulo lähinnä roiskintaa, joten ei tainnut nousta ylämäkeen putkistoon. Mitenkähän pysynee toi letku putkenpäällä pelkällä klemmarilla jos sisällä kulkee öljy. Voi olla liukkaat paikat.

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73


Edited by - Cental73 on 26/09/2007 19:33:44

HJ60 26.09.2007 19:15

Tuossa yhessä HJ:n samannäkösessä laturissa on öljyn tulo pikkubanjolla molemmissa päissä, paluu kelmmarilla ja iso banjo koneen päässä, ja isosta banjosta alipaine. Samoin toisessa HJ:n laturissa, jossa erinäkönen alipainepumppu.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

Cental73 26.09.2007 19:28

tuossa nimen omaisessa vehkeessä ajattelin että tuo pikkubanjo olisi alipaine, koska kun törkkää tuon päädyn paikoilleen tuo yhteyshän lähes katkeaa. Eli näyttäis tuo klemmariliitoslähtö ja isobanjo muodostavan oman osionsa? jolloin alipaine olisi se pienibanjo. mutta tuotakin voisi kokeilla. Silloin pitäis teettää pari isosta banjosta lähtevää paksua letkua joissa toinenpää klemmarilla.

eli näyttääkö se HJ laturi tismalleen samanlaiselta? eli tuolla laturin rungossa se pikkubanjo?

" TOYOTA ja laskuun voit luottaa"

SLCK #73

HJ60 26.09.2007 20:56

Jep, laturin rungossa pikkubanjo. Ja ku -84 manuaalista katoin jarrujärjestelmää, niin siinä alipainepumpun kuvassa näkyy vaan vacuum (iso banjo) ja oil outlet (klemmarilla). Noissa on siinä isossa banjossa vaan semmonen putkentumppi ja siinä levitys päässä, ja siihen tulee alipaneletku klemmarilla. Ja jos on kytkintehostin, niin siinä on pikkutumppi kait samassa banjomötikässä.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.


Sivu luotu: 16:03 (GMT +2).