Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kestääkö "muovi-alumiini" syylarit offikäytössä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=35383)

petr 27.08.2007 09:40

Kestääkö "muovi-alumiini" syylarit offikäytössä?
 
Eli olisikohan nuo nykyaikaiset henkilöautojen syylarit kelvollisia korvausosia offiautoon? Sorsjahdin aloituksessa kahlasin G-mesestä syylarin paskaksi ja uusi maksaa maltaita, korjaaminenkin reilun 200€.

Uusia passatin/A6 Audin, Saabin ja Volvon (850,740,V70) syylareita saa biltemasta 80-129€ hinnalla. Toki jäähdytysteho/kennon koon vastaavuus pitää vielä miettiä. G-meisselissä oli kenno n. 50cm x 60cm x 5cm ja Passatin olis esim. 63cm x 40cm x 3.4cm.

Olisiko vinkkejä ?

T: Petri

Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "

Ahosensetä 27.08.2007 09:53

Noihin muovipäätyihin on vaikea tehdä mitään metsäkorjauksia, ja varmaan puolet vioista tulee päätyihin. Itse ottaisin peltipäätyisen, jos sellaisen vaan saa.

Muuten tietty toimivat siinä missä vanhemmanmallisetkin.


T, Antti

Eskimo 27.08.2007 12:39

Toimiihan ne ihan siinä missä "rautaisetkin" mutta mekaaninen kestävyys on huonompi.

Kannattaa ottaa huomioon syyläriä korvatessa sen kiinnitys. Varsinkin jos malli muuttuu.

Itte oon huomannut monessa autossa syylärin olevan "liian" tiukassa kiinni ja korin eläminen kitkuttaa päädyt irti. Esim BJ.


____________________________________
"Japsit tekee maasturit, Jenkit niihin renkaat"

- eskimo

OffRoad Kainuu ry.

Pete 27.08.2007 16:43

Muovi syylarit on siita mukavia etta ne paadyt voi maastossa korjata maastossa vaikka epoksi liimalla tms.


Marko.S 28.08.2007 13:07

Kaverin faija rakensi lentokoneen ja tommoiseen muovi/alu syyläriin teki alu päädyt ja hitsautti kiinni. Ja saa lähdöt ilman letkuviritelmiä kohdalleen.


Kelaperse 28.08.2007 15:04

Lainaus:

quote: Kaverin faija rakensi lentokoneen
Kuvia? Projektiosioon juttua?

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

Repro 28.08.2007 16:09

Muovipäädyt ei johda lämpöä pois, kestää mekaanista rasitusta aika huonosti ainakin liitoksistaan ja auta armias jos jäätyy talvella, helppo ainakin paikallistaa vika.
jos massii ois ni teettäs kuparista, pysyis ainakin lämmöt kurissa liki aina?
Jos nyt välttämättä haluut muovipäätyisen syylärin niin tuossa ois tommonen 1.8 Fiat Marean max.10 kilometriä ajettu integroidulla paisunta säiliöllä hinta 80 euroa, flektikin tais löytyy
Soita jos kiinnostaa 0505334330

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10

MikkoVuorsola 28.08.2007 19:34

Mulla on Mersun E-mallin, 300 turbon orggis muovi-alumiini syyläri G:ssä (Moottoriöljyn lauhdutin on siirretty syylärin alle poikittain makaamaan.) eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Joten mielestäni voit huoletta asentaa jos sopivan kokoinen/mallinen sattuu käteen.

Harmi muuten, myin just yhden G:n virheettömän orggis syylärin 80 eurolla jollekin alan miehelle.



Edited by - MikkoVuorsola on 28/08/2007 20:36:08

Edited by - MikkoVuorsola on 28/08/2007 20:37:51

petpi 27.05.2013 19:30

Jatkanpa tällaiseen topicciin...

Jonkun tekemät vanhat korjaukset hajosivat.
Onko muovipäädyn halkeamat mitenkään liimattavissa/korjattavissa?
Entä millä tuollainen metallinen putkenlähtö on liitettävissä muovipäätyyn?
http://nonac.kuvat.fi/kuvat/-98+Jeep...pg/_img900.jpg

KerT 27.05.2013 19:41

Lasikuitu?

bluevan 27.05.2013 19:55

Roskiskamaa sanoisin tuon kuvan perusteella. :(

sisua45 27.05.2013 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petpi (Viesti 1010224)
Jatkanpa tällaiseen topicciin...

Jonkun tekemät vanhat korjaukset hajosivat.
Onko muovipäädyn halkeamat mitenkään liimattavissa/korjattavissa?
Entä millä tuollainen metallinen putkenlähtö on liitettävissä muovipäätyyn?

Heh, mulla oli 100 audissa just samanlainen viritys. Sorvattu putki, porakärkiruuvi + punasta moottori silikonia. :D

Alkoi vuotamaan muutaman vuoden päästä, ja ostin uuden messinkisen tarvike syylärin.

wikke 27.05.2013 20:16

Jos kuvan viritelmää ehjäämään, niin se on jo saattohoidon saattamista, ja senkin rahan pistäisin suosiolla pidempi aikaiseen ratkaisuun. Mikä kuitenkin edessä...

kelervotti 28.05.2013 14:13

No mikä vika täys alumiini syylärissä? taitaa ton kokonen maksaa sen pari sataa uus ja saa putken lähdöt sinne kun haluaa, US-Parts myy ainakin.

jannev 28.05.2013 22:16

kannattaa katsella nuita sakemanni autojen syyläreitä ebaysta, ovat muuten yllättävän halpoja, esim. passat 3bg alle 60€ postikuluineen ja golffiin taisi olla vieläkin halvempi.

Joutuu vain nuiden uudempien autojen jäähdytintä asentaessa muihin vehkeisiin vähän soveltamaan kun mm. flekti on useasti kiinni keulapalassa.

Vastaavasti uudenpien autojen jäähdyttimet on aika isoja ja melko ohuita, saattaa olla sovitus ongelmia.

http://www.nissens.com/ Tuolta voi katsella eri autojen jäähdyttimiä, siellä on myös ilmoitettu kennon koko

vexi4x4 29.05.2013 09:22

ite ainaki korjasin volvosta muovipäätysen muovihitsausaineella(plastik pattingin valmiste). letkulähtö oli murtunu irti ja sen siihen hieroin sillä tökötillä takasi. toimii ku junan vessa.

axu87 30.05.2013 10:11

kaveri tilasi isolohko corveten keulille mittojen mukaan tehdyn alumiinisen us partsilta 180€.


Sivu luotu: 02:04 (GMT +2).