![]() |
läjä ei käy remontin jälkeen.....NEUVOJA TARVIS
toyota landcruiser 2.4td 2l-t kone.
eli tein koneeseen täydellisen remontin, laakerit m-renkaat tiivisteet. ja samalla vaihdoin jakopumpun kaasuvivun vuotavan o-renkaan. ja kone oli osina viikon ennen kuin sain kaikki osat. ja nyt ongelma on että 1 ja 2 sylinterin ei ole ollenkaan mukana käy ainoastaan 3ja 4 sylinterillä. suihkuputkia on auottu käynnissä mutta 1 ja 2 sylinterin putkia kun aukoo niin käynti ei muutu ollenkaan. suihkut on mitattu ja toimivat hyvin. jako on kohdalla. venat säädetty. puristuksia on.mutta ei käy kun kahdella sylinterillä.... oisko mahdollista että kaasuvivun o-renkaan vaihdossa olis joku tullut väärin että 1 ja 2 suihkulle ei tulis kunnon painetta? alkaa ideat loppumaan... pari kuvaa vielä pumpusta. http://aycu25.webshots.com/image/245...0356038_rs.jpg http://aycu18.webshots.com/image/239...3257537_rs.jpg http://aycu05.webshots.com/image/228...5372963_rs.jpg LJ-70 Edited by - Jande on 16/08/2007 23:38:32 Edited by - Jande on 16/08/2007 23:41:31 Edited by - Jande on 16/08/2007 23:47:41 Edited by - Jande on 16/08/2007 23:49:28 Edited by - Jande on 17/08/2007 00:21:17 |
niin ja suihkuille tulee dieseliä mut ei viissiin tarpeeksi kovalla paineella.
voisko pumpussa olla jossain ilmaa kun oli viikon kuivillaan? pumppua ym muuta ei sen kummemmin ilmattu, toinen vain starttas ja toinen paineli käsi pumppua et lähti käymään ja sen jälkeen käytettiin suihkujen puoleiset suihkuputkia löysällä käynnissä ollessa. mut ei siltikään ala käymään kunnolla... niin ja kaasun painamisella ei ole mitään vaikutusta kone vain rynkyttää kahdella eikä ota kierroksia yhtään,ja savutus on rankka. menee kohta hermot kun ei meinaa vikaa löytyä. kaikki vinkit tervetulleita.. LJ-70 Edited by - Jande on 17/08/2007 00:19:55 Edited by - Jande on 17/08/2007 05:41:27 |
sulla on luultavasti sama ongelma kuin mulla eli saa ilmaa polttoaineen sekaan polttoaineen ilmaus käsipumpun kalvosta kun korjasit kaasuvivun orenkaan lakkas toimimasta eli 2 vikaa niin toimii kun enää 1vika ei toimi eli pumppu ilmas itsensä orenkaasta vaa ei enää painin ite jonkun aikaa ja purin pumpun turhaan monesti ennen kuin älysin kaverin avustuksella seurata suodattimen ja pumpun välistä läpinäkyvällä letkulla onko ilmaa liikenteessä eli suodatin jalka vaihtoon.
Note! This message was posted anonymously! |
Tämä ei kyllä mitenkään liity asiaan! mut oisin tiedustellu että minkä verran tuli konerempan osat maksamaan kun itellä ois kans meininki kunnostaa LJ:n kone tässä syksyn mittaan???
Note! This message was posted anonymously! |
toivokaa vaan ettei teille käy niinku mulle läjän konerempassa.... on on niin monen ikästä ja mallia autoa noissa tiivisteissä ettei mitään järkeee.... varsinkin jos pakosarja tiivistettä ei ala löytyyn ja on vanhempi kansimalli niin toyota cresssidan pakotiiviste on oikee =)
|
tarkistappa ruisku putkien järjestys
Note! This message was posted anonymously! |
|
ei jaksanu uutta topickia laittaa pystyyn,tarviiko tommonen lj:n pumppu ilmata jostain huollon jäljiltä?vai alkaako kakkua tulemaan kun sahaa käyntiin vain putket suuttimilta auki.
Oli tuo pumppu säädettävänä ja huolettavana, tänää aloin ilmailee,akut kyllä loppu pienen sahauksen jälkeen..... |
tuntuuks käsipumpulla paine ? anna siitä alkuvauhtia kunnes tuntuu / kuuluu tavara, ja sitten suuttimilta löysiä niin jo pitäis nousta, ennenkuin suuttimilla kamaa on turha odottaa tulia
|
Ja jos tuo käsipumppu tuttua Toyota tavaraa, niin lutku vaikka punasena pumppaat, niin 12v sähköpumppu suodattimen ja syöttöpumpun väliin. Itse joutu moisen rakentelemaan kun käsipumpulta ilmaa horii...
|
Lainaus:
|
Tavaraa tulee mutta tuli puuttuu???
Onko ruiskuputket nyt samasta moottorista eikä ole itse väännetty uusia "tulpanjohtoja"??? Putkien mittaeroa saa olla +- 0,001mm, muuten alkaa käyntiongelmat TODELLA nopeasti! Ajoitus, eihän ole 180* pielessä, aiheuttaa saman oireen, mutta käyntiääni on todella pehmeä... Ja sininen savu TODELLA kitkerää:rolleyes: Sitten on se pa***n vaihtoehto, eli 1-2 sylintereissä ei ole puristuspaineita ja kone ei polta sen takia???:mad: Ja "tein kotona" moottoreissa aika yleistä, jotta sontaa mennyt suuttimen putkia kinnittäessä polttoainelinjaan ja suutin leikannut kiinni, joten painetta piisaa (tai auki asenossa ei ollenkaan) joten sekin kannattaa tarkastaa ennenkuin konetta repii auki... Pumppu tuntuis toimivan, mutta kaikkihan sielläkin on mahdollista (paljonko pumppu kerennyt kiertää maailmaa??) |
Taitaaa olla käsipumpun kalvo entinen,ei tule diesel putkistä läpi sitten millään,eikä tule suodattimesta kun laittaa kirkasta letkua väliin,imemällä tulee.Meinasin huomenna käydä ostamassa semmosen veneen tankin käsipumpun ja laittaa pysyvästi suodattimen jälkeen.sillä luulin ilmaantuvan ainaski bobcatis on samallainen.....
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ok,en tienny että tuo "takaisku" on siinä suodatin jalan yhteydessä,ennen tuota koneremonttia lähte kyllä aina ihan hyvin käyntiin että ei ainakaan hirveesti vuoda takas tankkiin,täytyy kattoo miten tuo alkaa pelittää kunhan sais ilmattua ja käyntiin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Aika väkivaltasesti saa laittaa putket jos menee ristiin:D , joo eli nyt ilmaantu,taitaa se suodattimen käsipumppuki toimia jotenki,kun puristaa sitä veneen käsipumppua samalla ja painaa suodattimen pumppua niin tuntee että pumppu pullistuu kädessä.
Makso hurjat 2.90e biltemassa ja aika näppärästi ilmaantu:) Tosi nyt ku sai koneen käyntiin niin moottorin alla oli semmonen serena että alko vituttaa,kone kyllä toimi hyvin,täytyy käydä ostaa uusia jäähdytysletkuja ja klemmareita. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:03 (GMT +2). |