Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ohjaustehostimen tehon säätäminen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34861)

09.08.2007 08:57

Ohjaustehostimen tehon säätäminen
 
Kysymys koskee yleisellä tasolla hydraulisen tehostimen tehostuksen säätöä. Tahtoo näin vanhalla miehellä karata ulos ulkokaarteen puolelta. Onko jotain paineenrajoitus venttiiliä josta painetta voisi nostaa. Tuossa Toledossakin tehostin heti suhisee kun rattia vähän kääntää ja ilmeisesti joku venttiili rajoittaa painetta. Jenkkitehostus olisi jees.

Note! This message was posted anonymously!

kokkolanpoika 09.08.2007 10:40

Lainaus:

quote:
Kysymys koskee yleisellä tasolla hydraulisen tehostimen tehostuksen säätöä. Tahtoo näin vanhalla miehellä karata ulos ulkokaarteen puolelta. Onko jotain paineenrajoitus venttiiliä josta painetta voisi nostaa. Tuossa Toledossakin tehostin heti suhisee kun rattia vähän kääntää ja ilmeisesti joku venttiili rajoittaa painetta. Jenkkitehostus olisi jees.

Note! This message was posted anonymously!
Mikä auto on kyseessä, tuo toledoko? Se helpottais varmaan vastauksen antoa?
Mutta yleisesti ottaen veikkaisin että etit ton paineen rajotus venttiilin, ja laitat jousen alle vaikka pari prikkaa, niin pitäs paineniden nousta, ja ohjauksen keventyä? Tai sit siellä voi olla jokin ruuvikin jota kiertää niin kevenee?

Timo..

Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg

NymiS 09.08.2007 11:17

Niitä paineita rajoitetaan yleensä sen takia että muutkin paikat kestäisivät kääntelyn.

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system

09.08.2007 12:42

Väärin!! Ohjauksen herkkyys tehdään simpukan/hammastangon venttiilipaketissa. Suhina kuuluu siitä venttiilistä, joka aukeaa, kun momentti rattiakselilla kasvaa.

Pumpun ylipaineventtiili astuu peliin, kun käännät maksimivoimalla rengasta rotvallia vasten. Eli kysymyksessä on vain MAKSIMI VOIMAN säätö.

Jos hihnapyöriä muuttaa, muuttuu vain pumpun tuotto isommaksi, eli maksiminopeus jolla rattia voi pyörittää tehostetusti.

T PasiK
pasi_p_kuusela(at)hotmail.com

Note! This message was posted anonymously!

09.08.2007 21:36

Toledon ohjaukseen en viitsi puuttua mutta tuota Rokia voisi herkistellä ja tulevaa siviilipeliä. Tehostimia ei ennen ole tarvinut purkaa joten tietämys vähän heikkoa.

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 16:01 (GMT +2).