Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrollin outo kytkin vika (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34101)

mikkoimp 12.07.2007 23:34

patrollin outo kytkin vika
 
viime kerran kun metsässä olin niin alkoi kytkin luistamaan tiukassa paikassa, ajattelin että uupui vaan isojen renkeiden ja turbotuksen takia, mutta nyt kun saatiin kytkin auki niin kaikki näyttää olevan aivan kunnossa, levyssä pintaa reilusti, asetelma ei näytä lämmenneeltä eikä myöskään vp.
polkimessa en huomannut koko reissun aikana mitään erikoista eikä kytkin myöskään päässyt kastumaan eikä siellä öljyäkään ollut...

joten missä vika? tuota en lainkaan tarkastanut että olisiko jonpi kumpi sylinteri jäänhyt kantamaan kun pidin itsestään selvänä että levy sieltä meni ja kun polkimessa ei mitään outoa.

onko jollain joskus jäänyt sylinteri jumiin?

-------------------------
datsun patrol -83

psychobilly 13.07.2007 00:37

mutta onko asetelma muuten kuoleentunut? itellä kyl joskus josai vanhas roiskees jumitti sylinteri mut jos levy näyttää hyvältä? lasittunut?ni karhenna sitä hiukan spaprul ja anna kosanii vpyöräl irtonaisen ettei pala tiivike kampurasta jos o huokosis öljyy ni tulee pois ja kantsii melkei pistää silti uus kytkin paketti jos o auki ni säästyy pitempää seuraavalt remontilt,mut jos levy hyvä ja pinnat ei näyt palaneilt ni asetelma tai se sylinteri jumittaa mut helposti vois aatel et asetelma tosiaan kuoleentunut.

kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
psychobilly
-team-
MIELENTERVEYSHÄIRIÖ

tiipe 13.07.2007 05:17

jos on vaparin kytkin niin käy luistelemaan on sen verran koko eroa turbomalliin .

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!
ESOrY
www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org

oska80 13.07.2007 10:36

Lainaus:

quote:
jos on vaparin kytkin niin käy luistelemaan on sen verran koko eroa turbomalliin .

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!
ESOrY
www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org

luistaa se turponki kytkin, eli ihan normaalia kytkimen luisto vaparin kytkimellä.

millo se MAASTO alakaa?

psychobilly 13.07.2007 10:37

sit asetelman kiinnitys pinnasta pois hiukan sorvilla ni eikös ala pitämään

kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
psychobilly
-team-
MIELENTERVEYSHÄIRIÖ

jv 13.07.2007 10:39

mulla meni kytkin patusta kun painelaakerin holkki jumitti kytkinakseliin...


___________________

www.pahama.com
___________________

tiipe 13.07.2007 10:48

juu luistaa se turbon kytkin mut 4 lapanen sintteri levy tilalle ja asetelman kiinnike pinnasta tavaraa pois niin alkaa pitämään.

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!
ESOrY
www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org

mikkoimp 13.07.2007 15:17

se kun alkoi ihan yhtäkkiä luistamaan ja luisti sen jälkeenkin koko ajan kun hiukan vaan kaasua laittoi, ennen ei ole lainkaan luistanut. asetelmassa oli leima 50 2002 joka ilmeisesti meinaa viikko ja vuosi joten ei kovin vanhakaan ole...
voiko asetelma noin ihan yhtäkkiä väsähtää?
onkohan kukaan koskaan mitannut että missä kohdassa asetelmalla on suurin puristus voima? saabin asetelmia joku joskus mittaili ja asetelmaa hiukan nostamalla oli suurin puristus...

-------------------------
datsun patrol -83

JF 13.07.2007 15:59

Puristusvoima ja mitä sille voi tehdä riippuu suuresti asetelman laadusta.

Jos asetelmassa on akselin suuntaiset kierrejouset, saa siitä tiukemman tuomalla sitä lähemmäs vauhtipyörää.

Jos asetelma on ns. moderni lautasjousella varustettu, ei tästä toimenpiteestä ole mitään hyötyä, koska lautasjousen voima pysyy ainakin kytkimen liikeradan matkalla vakiona. Ainakin Toyotan 3B-koneen asetelman kohdalla on teoria vahvistettu kokeellisesti painemittarilla varustetussa prässissä heittokellon kanssa. Eli ei kannata turhaan sorvailla niitä vauhtipyöriä.



Edited by - JF on 13/07/2007 17:01:04


Sivu luotu: 17:29 (GMT +2).