Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeepin jakolaatikko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33710)

26.06.2007 14:28

Jeepin jakolaatikko
 
Mikä vois olla vikana kun 4L ei mene päälle.
Ed. omistaja sanoi sen toimivan hieman nihkeesti, mut ite en oo saannu päälle millää ilveellä.
Onko jotain spesiaali kikkoja vai onks se vaan paskana?
Kulkupeli on 96 cherokee 2.5TD.

Note! This message was posted anonymously!

Timo_L 26.06.2007 14:57

95% varmuudella jakoloota on täysin ehjä - tosin, paljonko on kilometrejä?

Onko käytetty miten paljon hidasta nelivetoa? Jos ei, se on jo yleensä yksi syy tahmaamiseen. Toinen hyvin oletettava vika on se, että vivuston säädöt on persiillään -> et saa aluetta vaihdettua. Onko muuten varmasti tarpeeksi öljyä sisällä? Sekin voi tuohon tahmaamiseen vaikuttaa. Suosittelen tarkistamaan.

Ja sitten kolmantena, kai yrität laittaa sitä oikealla tavalla päälle? Koitappa seuraavia vaihtoehdoja:
* Päävaihteisto vapaalle, ja nykäiset kohtalaisen reippaalla otteella sinne 4Lo:n suuntaan. Pitäisi mennä.
* Päävaihteisto ykkösellä (tai vapaalla), rullailet 3-5km/h eteenpäin, kytkin pohjaan, ja sama homma eli kohtalaisen reippaalla otteella kahvaa 4Lo:n suuntaan. Pitäisi mennä viimeistään nyt pienen rusauksen saattamana (mikä on aivan normaalia).


Jos ei noilla mene silmään, niin sitten vain vivustoa säätämään auton alta.

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.

26.06.2007 18:02

Kilometrejä on n.200tkm. Ajomääristä hitaalla nelikolla ei ole tietoa, mutta tuskin se missään offikäytössä on ollut. Nopea nelikko toimii herkästi.
Just tossa testailin nuilla ohjeilla, ei mennyt päälle. Kahva kyllä pohjaa kun reilusti nykäsee. Täytynee hilautua auton alle kattelemaan minkälaisia säätöjä siellä on. Edellisissä autoissa kun on nelikko toiminut sivistyneen sähköisesti...

Note! This message was posted anonymously!

06.07.2007 19:44

Vivuston säädöllähän tuo korjaantui. Sen verta väljää vivustossa, että vivun pää kolahti kannakkeeseen hitaalle nelikolle vedettäessä. Pienen lekasäädön jälkeen pelaa herkästi.

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 08:20 (GMT +2).