![]() |
Halpa tarkistus:Lämmöt
Oli hieman lämpöongelmia oman auton kanssa ja tutkailin että
mistä johtuu.Syylärin korkin tiiviste oli hieman revennyt ja se päästi ylimääräiset paineet sieltä pois,jolloin paisuntasäiliöön ei mennytkään mitään.....Eli kun koneessa veden paine nousee lämmön vaikutuksesta niin se painaa alemman tiivistepinnan jousen pohjaan jolloin neste pääsee virtaamaan paisuntasäiliöön, ylempi tiiviste taas estää ettei paine pääse katoamaan.Se oli revennyt ja laitoin uuden niin jo alkoi pelittään.Kun hain uutta niin sanoivat että jousivoima saattaa myös ajan myötä muuttua eli olisi hyvä uusia joskus ihan niinku ennakolta. Tämä vaan tiedoksi että kantsii katsoa se korkin tiiviste :) Se millä vesi palaa paisuntasäiliöstä jai sitten mysteeriksi... |
Nesteen vaihto aika ajoin on myöskin paikallaa. Pelkällä vedellä täytetty järjestelmä ja muutama km ajoa toistettuna pari kertaa ennen uuden nesteen laittamista tuntui tehostavan minulla jäähdytystä.
Niin se miten paisuntasäiliöstä neste palaa jäähdyttäjään. Kun korkin tiivisteet on kunnossa jäähtyvään järjestelmään muodostuva alipaine imee nesteen takaisin korkin kautta. Kun tutkii korkin rakennetta tarkemmin, löytyy kyllä jousikuormitettu väli josta neste imeytyy... Jari |
Sivu luotu: 04:44 (GMT +2). |