Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rangeen discon 200 tdi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33175)

Iveco-RR 04.06.2007 18:09

Rangeen discon 200 tdi
 
Suunnitelmissa istuttaa -82 rangeen kolaroidusta -92 discosta 200tdi moottori ja vaihdelaatikko.

Mitä tulisi huomioida kyseissä muutoksessa.
Mitä ongelma/ sovelluskohtia?
Tarviiko lupia, vai voiko viedä suoraan muutoskatsastukseen muutoksen jälkeen?
Olisiko joku muu moottori vielä järkevämpi käyttörangeen?

Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa

Ahosensetä 04.06.2007 19:31

Lainaus:

quote:Mitä tulisi huomioida kyseissä muutoksessa.
Mitä ongelma/ sovelluskohtia?
Koneen korvat ovat ihan erilaiset. Ei mikään paha.

Kaavelia 200Tdi:n ja LT95 (nelivaihteisen) laatikon väliin ei ole, tehtävä adapteri tai hommattava 5-vaihteinen LT77 ja LT230-jakolaatikko.

Välijäähdyttimelle täytyy tehdä tilaa. Luultavasti helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa syylärin ja kaikki letkut Discosta.


Lainaus:

quote:Tarviiko lupia, vai voiko viedä suoraan muutoskatsastukseen muutoksen jälkeen?
Ei pitäisi tarvita mitään lupia, tehot ja tilavuus alle alkuperäisen. Tehopenkkiä voi joku kysellä, vaikkei tosta koneesta kuitenkaan saa enempää tehoa.


Lainaus:

quote:Olisiko joku muu moottori vielä järkevämpi käyttörangeen?
Ei varmaankaan, jos kone on pakko päivittää.




T, Antti
antti(ät)offroadpaja(piste)fi
http://www.offroadpaja.fi/

baxxter 04.06.2007 20:05

Luotettava selvitys 200tdi-koneen tehoista pitäis riittää.

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet

Iveco-RR 08.07.2007 11:06

Tdi huollettu.RK- ja KK-laakerit vaihettu (ajettu 270 tkm),vaikka oispa nuilla entisilläkin laakereilla muutaman satatuhatta ajanu!
Nyt ois jakohihna ja rullat vaihettava, mut mistä löytyy ajotusmerkit?

Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa

Ahosensetä 08.07.2007 11:13

Kampi- ja nokka-akseleille on karkeat ajoitusmerkit, mutta varsinainen ajoitus tehdään vauhtipyörällä ja ruiskupumpulla olevilla tapeilla.

Kampiakselin etupään mutteri on piukassa (kiristysmomentti muistaakseni 380 Nm, aukeaa vasta yli 400 Nm momentilla) ja vaatii kiinnipitotyökalun vaimentimelle.


T, Antti


Sivu luotu: 14:53 (GMT +2).